beertje_01
My Tube is bigger then yours
Op 21 juni 2006 20:05:35 schreef Ibanez:
Klopt het dat 230~ ==> 110~ verhuis traFo's niet netgescheiden zijn?
soms , soms niet
ik heb ze al gecheiden gezien meestal is dat dan 230=>2*110
maar ze zijn er ook in niet net gescheiden formaat en die kom je het meeste tegen! het is dan als het ware een grote spoel met middenaftakking
Op 21 juni 2006 20:05:35 schreef Ibanez:
Klopt het dat 230~ ==> 110~ verhuis traFo's niet netgescheiden zijn?
Nee, klopt niet, volgens mij. Je kunt 't even doormeten door te kijken wat de weerstand is van de 110V wikkeling tov de 220 wikkeling. Als ie netgescheiden is, is die niet meetbaar.
Variacs zijn niet netgescheiden.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Laats las ik hier dat dat net als variac's (autotrafo's?) zijn. Want als ik een WEL net gescheiden vind kan ik de gebruiken voor mijn buizenamp:)
Ik meel wel ff met okaphone;)
Ho paard, variacs heb je zowel gescheiden als niet gescheiden.
Een autotrafo (de spaartrafo) is nooit gescheiden.
Op 21 juni 2006 20:13:38 schreef Henry S.:
Ho paard, variacs heb je zowel gescheiden als niet gescheiden.
Ik ben tot nog toe geen variac tegengekomen die netgescheiden was. Maar 't kan natuurlijk wel.
Ibanez
er zijn WEL netgescheiden variacs, die hebben dan gewoon een aparte secumdaire met een sleepcontact.
Ibanez
Bestel nr??? het zou een mooije voeding voor mn buizenamp zijn.
Ibanez:)
[Bericht gewijzigd door Ibanez op ]
Op 21 juni 2006 23:12:23 schreef bobo1on1:
514810 - 89
Toevallig, die staat hier op mijn bureau.. Leuk dingetje maar hij stinkt wel.. Naar die lak denk ik.. Mn (ringkern) UGT van amplimo stinkt niet.. Hehe wat raar..
Tsja, dat krijg je he. Kwaliteit kost nu eenmaal wat..
Is 't iemand al opgevallen dat de koper- en staalprijzen weer omhoog beginnen te gaan?
Beginnen? Dat is al een tijdje zo, en zolang Bush oorlogje blijft spelen zullen de prijzen ook niet zakken. Ten tweede kopen de chinesen al maanden grote hoeveelheden staal in.
Da's niet helemaal waar; staalprijzen hebben een tijdje op een plateau gezeten in de 2e helft van vorig jaar. De laatste tijd gaan ze weer omhoog. Koperprijzen zijn de afgelopen paar maanden verdubbeld tov een jaar geleden; die stonden toen ook al een tijd redelijk vlak.
Ibanez
Hmmmm, deze 500Watt amplimo €81.00
of deze conrad: SCHEIDINGSTRAFO 30VA
Bestnr.: 514810 - 89 €14.95
Ik denk de 2e (lekker cheap;))
Hoeveel A is 30VA?
Op 22 juni 2006 10:52:21 schreef Ibanez:
Hoeveel A is 30VA?
30/230 = 130 mA ..... niet veel dus
beertje_01
My Tube is bigger then yours
kan je een mooie 300v voeding me maken met die 500w trafo.
lijkt me handig aangezien de meeste preamps wel daarop kunnen werken.
doet me denken dat ik daar nog altijd torren en zeners voor heb liggen. kan handig zijn anagezien ik wel dikwijls preamps enzo maak voor gebruik in "studio" toepassingen.
voor preamps en dergelijke kom je al vrij ver met 130mA ze
Ibanez
Op 22 juni 2006 11:12:51 schreef beertje_01:
kan je een mooie 300v voeding me maken met die 500w trafo.
lijkt me handig aangezien de meeste preamps wel daarop kunnen werken.
doet me denken dat ik daar nog altijd torren en zeners voor heb liggen. kan handig zijn anagezien ik wel dikwijls preamps enzo maak voor gebruik in "studio" toepassingen.
voor preamps en dergelijke kom je al vrij ver met 130mA ze
Oh ja de wikkelingen in serie;) maar ik kan ook gewoon 110V gelijkvlakken voor men amp's:)
Hmmm 130ma is erg weinig anders de 500Va
500/230= 2.2A netjes €60 die dan maar:)
kan ik ook als scheidings trafo gebruiken door de 110V wikkelingen in serie te zetten den dus 230 te krijgen:)
SCHEIDINGSTRAFO 500VA Bestnr.: 514853 - 89 C*nrad
Op 21 juni 2006 23:32:49 schreef smsmonster:
[...]
Toevallig, die staat hier op mijn bureau.. Leuk dingetje maar hij stinkt wel.. Naar die lak denk ik.. Mn (ringkern) UGT van amplimo stinkt niet.. Hehe wat raar..
Die van mij stinkt niet.
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Die van mij ook niet. (na een paar uurtjes draaien wel aardig warm...)
Ik heb de 65VA versie van conrad. 514829-06
Na gelijkrichting en met belasting toch nog boven de 300V.
Teveel voor mijn ontwerp.
@ Ibanez.
500VA niet een beetje overkill?
65VA geeft 230V~ 280mA
Na gelijkrichting ca 320V= 200mA
Op 22 juni 2006 10:08:02 schreef alex278:
Da's niet helemaal waar; staalprijzen hebben een tijdje op een plateau gezeten in de 2e helft van vorig jaar. De laatste tijd gaan ze weer omhoog. Koperprijzen zijn de afgelopen paar maanden verdubbeld tov een jaar geleden; die stonden toen ook al een tijd redelijk vlak.
Maar voor die tijd was het geen cent waard... 10ct voor een kilo ijzer 17ct voor een kilo vuil koper... schiet niet op.
Ibanez
Op 22 juni 2006 15:37:07 schreef chipje:
Die van mij ook niet. (na een paar uurtjes draaien wel aardig warm...)
Ik heb de 65VA versie van conrad. 514829-06Na gelijkrichting en met belasting toch nog boven de 300V.
Teveel voor mijn ontwerp.@ Ibanez.
500VA niet een beetje overkill?
65VA geeft 230V~ 280mA
Na gelijkrichting ca 320V= 200mA
Ik wil eigenlijk 110~ gelijkrichten:) is dat dan 560ma op 155=?
Op 23 juni 2006 01:15:19 schreef Henry S.:
[...]
Maar voor die tijd was het geen cent waard... 10ct voor een kilo ijzer 17ct voor een kilo vuil koper... schiet niet op.
Ik heb 't niet over de prijzen van oud ijzer, maar over de prijzen van trafoblik en koperlakdraad...
Overigens, 't valt me op dat lak ook ontzettend duur is geworden. Een potje parketlak kostte me vorig jaar 16 of 17 euro bij de DHZ-zaak, nu 20 euro. 
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op 23 juni 2006 13:09:24 schreef Ibanez:
[...]Ik wil eigenlijk 110~ gelijkrichten:) is dat dan 560ma op 155=?
Mits je de twee uitgangen parralel zet:
wissel = 115V~ - 560mA
gelijk = ca. 160V= - 400mA
het blijft (ongeveer) 65VA (VA = U x I)
Heeft iemand nog een leuke suggestie wat te doen met een hele berg pcf200's? Ik heb een tijd geleden een wat dozen buizen gekocht, en daar zat best wel wat leuks tussen, maar ook een hoop spul wat ik zo niet direct kon plaatsen.
Ander onderwerp: kan iemand sommige lui op marktplaats een beetje peilen? Ik zie daar soms mensen bedragen bieden op advertenties waarbij ik toch zo m'n twijfels heb. Met name de 'brazilliaanse dansgroep' scoort goed. 
(hrm, 1+1=....)