Show your projects!

Dit topic is gesloten

Ja ik had geen mooie behuizingen meer liggen,, dus toen werd het de spindel (eerst 25 DVD opgebrand>:))

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Madwizard: Vette MODplayer, klinkt zeer goed. zwaar relaxed muziekje met die ontladingsbuizen, hoe heet die?

Op 30 juni 2006 17:03:18 schreef Henry S.:
Ah jammer van die lange bouten Ganzz...

Ik kan de korte nog neit vinden, volgende week maar nieuwe halen :(

-

Op 30 juni 2006 17:11:01 schreef fritsuitoosterstreek:
Madwizard: Vette MODplayer, klinkt zeer goed. zwaar relaxed muziekje met die ontladingsbuizen, hoe heet die?

Cffl d8 ik:)

@ganzz afzagen en vijlen kan ook:)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 30 juni 2006 18:18:07 schreef Ganzz:
[...]

Ik kan de korte nog neit vinden, volgende week maar nieuwe halen :(

Je hebt ook speciale tangetjes, kan je er een stuk (schuin) afknippen.

Henry S.

Moderator

Een goede tang knipt ze recht af, zonder braam, kan je zo weer een moer op draaien.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henry heefd u voorbeelden van: merk ,type of shop.
Zo'n tang is altijd makkelijker dan een zaag:) Of een gewone (Knip/nijp)tang?

[Bericht gewijzigd door Ibanez op vrijdag 30 juni 2006 18:48:57

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Henry S.

Moderator

AMP! De knipstripknijptang :P In de gereedschapzaak weten ze precies wat ik bedoel, kan geen voorbeeld vinden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

afzagen met de slijptol >:-) en dan een beetje bijslijpen >:-)

Op 30 juni 2006 21:05:03 schreef fritsuitoosterstreek:
afzagen met de slijptol >:-) en dan een beetje bijslijpen >:-)

dremel is voor deze prutsboutjes genoeg hoor :P.
en ik ken eigenlijk geen tang, behalve dan die superdure draadstang scharen, die zo knippen dat je de bout er direct op kan draaien.
meestal zagen/slijpen, daarna bijvijlen/slijpen.

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

Kijk dan maar eens bij gereedschaphandel :)

Bout er op maat in draaien, afknippen, en er weer uit draaien, daar kan direkt een moer op zonder gevijl of geslijp.

http://plaatjes.metalruilen.nl/amp.jpg

Wel even op letten dat je de bout er aan de goede kant indraait anders blijft het stompje zitten ipv de bout, en dat wil er soms moeilijk uit. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hé, ik heb nog wel een stuk of wat van dat soort tangen, kosten weinig

http://home.versatel.nl/even-snippert/Koeling3.JPG
Print geetst voor PA-300 (versterker voor mijn sub) en leuke koelprofielen op de kop getikt :D

Op 30 juni 2006 21:41:14 schreef Henry S.:
Kijk dan maar eens bij gereedschaphandel :)

Bout er op maat in draaien, afknippen, en er weer uit draaien, daar kan direkt een moer op zonder gevijl of geslijp.

[plaatje]

Wel even op letten dat je de bout er aan de goede kant indraait anders blijft het stompje zitten ipv de bout, en dat wil er soms moeilijk uit. ;)

Wat?? Daarmee een bout doorknippen? Ik heb ook zo'n ding maar die gaat dat niet overleven volgens mij...:S Morgen toch eens even proberen...

Sine

Moderator

gewone gegalvaniseerde schroeven gaat prima, koper is wat zacht en vervormt, rvs is eigenlijk net wat te hard er voor.

Gewoon moer erop draaien, afzagen en bijvijlen en moer er weer afdraaien. Zo blijft de draad van je boutje goed.

Wat een discussie heb ik gestart met mijn lange M3 bouten :P. Ik heb al andere ik zal zo wel een plaatje posten :)

-

Op 30 juni 2006 21:41:14 schreef Henry S.:
Kijk dan maar eens bij gereedschaphandel :)

Bout er op maat in draaien, afknippen, en er weer uit draaien, daar kan direkt een moer op zonder gevijl of geslijp.

[afbeelding]

Wel even op letten dat je de bout er aan de goede kant indraait anders blijft het stompje zitten ipv de bout, en dat wil er soms moeilijk uit. ;)

dat ding is daar niet voor gemaakt hoor ;), dan zul je een hele dure moeten hebben die daar een beetje tegenkan, die gaatjes zijn gemaakt om draadjes te strippen ;).

Take a parachute, and jump!

Op 1 juli 2006 09:37:33 schreef pcnerd:
[...]
dat ding is daar niet voor gemaakt hoor ;), dan zul je een hele dure moeten hebben die daar een beetje tegenkan, die gaatjes zijn gemaakt om draadjes te strippen ;).

Zo'n ding van de benzinepomp knipt ze ook al aardig hoor.
Alleen moet je zorgen dat je het handvat niet kapot knijpt ;-)

Dat dacht ik dus ook... Misschien dat M3 nog wel kan, maar M5 gaat 'ie niet overleven denk 'k...

Henry S.

Moderator

Gaat prima, deze tang niet verwarren met die van de Aldi, dit is een AMP.

Op 1 juli 2006 09:37:33 schreef pcnerd:
[...]
dat ding is daar niet voor gemaakt hoor ;), dan zul je een hele dure moeten hebben die daar een beetje tegenkan, die gaatjes zijn gemaakt om draadjes te strippen ;).

Dus wel. M3, M3.5, M4, M5. Staat er op en is er voor gemaakt, de schroefdraad zit er ook niet voor Jan Doedel in, deze gaten zitten rond de centrale bout.
De kammetjes zijn voor het strippen: 0,5 - 6mm2, de rest is voor kabelschoenen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb zo,n goedkope variant die ook boutjes kan afknippen tot M5, werkt perfect.
Met RVS heeft ie alleen wel wat moeite :+

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Op 30 juni 2006 17:11:01 schreef fritsuitoosterstreek:
Madwizard: Vette MODplayer, klinkt zeer goed. zwaar relaxed muziekje met die ontladingsbuizen, hoe heet die?

Dat is Jammin' for Nothing.

http://pic1.picturetrail.com/VOL1149/3956094/8194552/162291507.jpg

Het gloeilampje was kapot dus er maar een groene led ingezet :D. Werkt weer perfect

Dit topic is gesloten