hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Wanneer begonnen... ehmz.. Een LED kostte een paar weken zakgeld en een BC107 ook. Een 547? Ehh.. Die kwam later :-). Veel met de Philips EE2050 (?) doos gespeeld.
Op de middelbare jaren bijna niets gedaan behalve wat reparatiewerk (zakcentje bijverdienen, die K9 was zo mooi :) ). Daarna weer wat serieus begonnen, pas na school kwam er wat 'budget' om een fatsoenlijke multimeter, lichtbak ed. te organiseren. Daarna ging het wat sneller.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 6 juli 2006 21:17:52 schreef Ibanez:
[...]

Doe dan over 1e project :)

Alsjeblieft :)

daar kan je geen poll van maken?

wat is je eerste project
met xxxxx antwoorden :p

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Schimanski

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:18:16 schreef Jan Bot:
Het valt me op dat er veel minderjarige rondhangen hierzo...

[opa vertel nog eens modus]

Ik ben ondertussen 45, maar voel me nog jong ;-) Ben al 40 jaar bezig met electronica en aanverwante zaken. Volgens pa en ma probeerde ik op m'n 5e al de verhuistrafo van de televisie (het huis had nog een 110 Volt net, maar de tv was al 220 V) uit elkaar te halen. Later in de begin jaren '70 ging ik altijd elke 2e woensdag van de maand bij ons in de buurt op de fiets langs het grofvuil (de kliko bak bestond nog niet, iedereen zette z'n oude zooi langs de stoep) op zoek naar oude radio's en televisie's.

Ik heb heel wat van die digen gesloopt en later met wat meer kennis van zaken gerepareerd en zo er heel wat van opgestoken. Soms kijk ik wel eens op het web naar oude radio's en denk dan vaak; "hé, zo een heb ik vroeger ook gehad, jammer genoeg gesloopt" Eerste echte project was een buizenversterker uit oude radio onderdelen voor de disco op school. Om plaatjes te draaien had ik voor 5 gulden een pick-up op de kop getikt op de markt aan de Herman Costerstraat in Den Haag.

Ook ik heb de experimenteerdozen van Philips gehad, een EE1050. Heb er een radio mee gebouwd die hier nog steeds op de plank staat.

Later verschillende technische opleidingen (MTS, enz.) gevolgd maar uiteindelijk via allerlei omwegen in de netwerk business gerold.

Doe electronica nu alleen hobbymatig, maar heb via m'n werk contacten met afdelingen medische instrumentatie welke de afgeschreven medische apparatuuur vaak mijn kant opschuiven zodat ik ze weer als donor kan gebruiken voor mijn bouwsels. Dit soort apparatuur is vaak voorzien van onderdelen met bovengemiddelde spec's en vormt dus echt een goudmijn voor de ware liefhebber.

[/opa vertel nog eens modus]

p.s. Ik ben nog geen opa hoor.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Samenstellig CO: een handje vol ouwe rotten,, een hanje vol midden mooters ,, en een zooi jonkies:+

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

wahaha :P

Ik ben ook 18
aantal jaar bezig: driekwart jaar
eerste project: tellerunit van de auto vervangen door een van een andere auto. Ben nu bezig met een labvoeding.

Leeftijd: 17 jaar
Aantal jaar bezig met elektonica: 6 ofzo?
Eerste project: Het begon met dingen uit elkaar te halen, kijken hoe het werkte :P vervolgens een speeldoos gekregen

Druk- en typfouten voorbehouden.
Turbokeu

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:37:24 schreef Ibanez:
[...]
NEE! niet goed voor het gemiddelde>:)

Schepje bovenop: 50jaar (alhoewel hier nog oudere fossielen rondhangen ;) ), bezig sinds mijn 15e: (werkende!) kristalradio's, half werkende (levensgevaarlijke) lichtorgels met thyristors/triacs.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 6 juli 2006 21:43:42 schreef Jonathan:
[...]

daar kan je geen poll van maken?

wat is je eerste project
met xxxxx antwoorden :p

Ojawel iest met: Audio, video, ledjes, motortje , digitaal pic ed.

Toelichten in "jeweetwel hoe dat heet daar onder,, ik kom er ff niet op;)"

Op 6 juli 2006 21:46:26 schreef Turbokeu:
[...]
Schepje bovenop: 50jaar (alhoewel hier nog oudere fossielen rondhangen ;) ), bezig sinds mijn 15e: (werkende!) kristalradio's, half werkende (levensgevaarlijke) lichtorgels met thyristors/triacs.

CD :)

NON! ik had je kwa posts en taalgebruik in begin 30 geschat :+

[Bericht gewijzigd door Ibanez op donderdag 6 juli 2006 21:52:21

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

hangt er hier toch een van boven de 70 rond...

edit: boven vs boeven

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op donderdag 6 juli 2006 22:04:00

Henry S.

Moderator

Hmmm, tijdens de lagere school op een verjaardagsfeestje een X-tal radio gemaakt, detectie met een dubbeltje en een veiligheidsspeld, werkend! Dat is uhhhh meer dan 25 jaar geleden...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Niks raars aan ik trok toen ik 4 was mn eerste N1500 uit elkaar :P

3 weken later had ik de ledjes al aan de gang met een batterij. Nou op de mts was het ook niet veel bijzonders, heb het mezelf allemaal aangeleerd eigenlijk door gewoon domweg boeken te lezen en gewoon te experimenteren.

Turbokeu

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:51:06 schreef Jan klaasen:
hangt er hier toch een van boeven de 70 rond...

Zal mijn vader zijn...;) (of hij kon het geweest zijn)

CD :)

PS: Hola! mijn vader is geen boef!
;)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

16 jaar nu. Ben denk ik al zeker 8 jaar aan 't prutsen... Begon toen m'n broer me vertelde hoe ik een motortje moest aansluiten:p

Turbokeu

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:46:53 schreef Ibanez:
[...]
NON! ik had je kwa posts en taalgebruik in begin 30 geschat :+

Mersie!!!

Zie er ook nog geen 50 uit, noch fysiek, noch in de omgang, en ik kom goed overeen met jonge 'gasten' (mijn zoons zijn 21 en 24 jaar)

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

"hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker"

Antwoord: Een variabele leeftijd, aangezien het aantal CO-bezoekers varierend is. Sommigen stellen 1 vraag en zien we nooit meer, weer anderen posten tig vragen en antwoorden per dag, daarin weer de leeftijden uitzetten.
Leuk wisknudde sommetje.
:)

[Bericht gewijzigd door RES op donderdag 6 juli 2006 22:11:01

RES
Amateur19

Overleden

.

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op zondag 9 juli 2006 23:19:34

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

hee das waar ook, ik was denk ik al vanaf mijn 5e/6e bezig met het uit elkaar halen van dingen (tv's, voedingen, wat ik maar van m'n oom en andere kreeg) en ben echt aangewakkerd toen ik van m'n oom een doosje met led's + soldeerdraad kreeg, so don't blame me, blame my uncle :+.
ben hem nog steeds dankbaar :).

Take a parachute, and jump!

25 jaar jong

een jaartje of 4 bezig.
Tja, vroeger wel radios en ander spul uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werk, en daarna deden ze het nooit meer...
Dat telt dus niet echt mee.

Eerste project: led looplicht
Eerste werkende project: knipper led

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Ik ben nu 14 en ben van mijn 8ste toestelen aan het afbreken. Op mijn 10de een relais buzzer gemaakt. Op mijn 14de radioamateur(basis-vergunning ON3 meschien september voor mijn HAREC(F).

RT

43 jaar nu en ongeveer 35 jaar in sterk wisselende mate met elektronica aan de gang.

Op 6 juli 2006 21:07:20 schreef Ibanez:
Misschien wel iets voor in een pol: "Wat was jou éérste electronica projectje?" :)

Nu wordt er vast gelachen.
Een magneet, scheermesje, een stuk of wat wikkelingen om de magneet, dit brouwsel hing ik aan het distributie-net v/d centrale radio, en er kwam geluid uit. ik was ongeveer 7 jaar.
Enne, fossiel voel ik me echt nog niet.

Tot nu toe is de CO-er gemiddeld:

25,166666666666666666666666666667 jaar

gelukkig maar.
Ik ben nu 25,6 ;)

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Ik ben 27.

Eerste serieuze project: Voeding-bouwpakketje van Baco, ergens voor mijn 12e. Ik had (en heb :) mijn vader als vraagbaak en voorbeeld, dat heeft volgens mij nogal gescheelt.
Wat later lid geworden van DJO Haarlem, dat jarenlang gebleven.
In mijn studententijd ben ik in aanraking gekomen met professioneel licht en geluid op de vereniging, en daar houd ik mij nu af en toe nog steeds actief mee bezig.
Geluidstechniek is nu mijn werk.

Heb de laatste jaren veel gelezen en geleerd op het internet, op fora als Co en de andere bekende bronnen. Houd een website bij en ben hier Moderator. Ik verveel mij nooit .. ;)
Het zelf knutselen schiet er de laatste tijd eigenlijk wat te veel bij in. Ik geloof dat ik meer voor andere mensen op Co en mijn werk ontwerp dan voor mijzelf.