Show your projects!

Dit topic is gesloten

@uZion:

Heb je geen gruwelijke storing van je telefoon op je geluid??

Ik heb dat ook niet als ik de voice recorder buiten mijn kastje houd, maar als ik die er in plaats heb ik steeds 'dat bekende mobiele telefoon storings geluid'

Ook een terugmelding is bij mij niet zo makkelijk, omdat ik draadloze ontvangers gebruik. Ook sms melding heb ik niet gedaan omdat ik er verder geen status mee wil controleren.

P.S. waar heb jij je ISD vandaan??

Greetzz. Henk:P

Ik ben op jacht geweest naar de ISD2560 (meende ik) van Winbond.
Prijzen liggen enorm uiteen. 18 euri excl in Nederland tot 12 bij Reichelt.

@uZion
(afgaande op Naam, verbastering daarvan, en sig neem ik aan dat je een van de 3% Olmertsteuners bent. ;-))
Hoe stuur jij je ISD aan? Via I2C?
En zo ja, hoe doe je dat dan?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 28 augustus 2006 22:51:08 schreef Ganzz:
Versie 12984907

Klik hier

Dat noem ik pas: Pimp my VU-meter :p
Wel mooi gemaakt!!! (hoeveel leds heb je aan iedere kant gebruikt?).

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Op 31 augustus 2006 22:18:59 schreef N!€0:
[...]
Dat noem ik pas: Pimp my VU-meter :p
Wel mooi gemaakt!!! (hoeveel leds heb je aan iedere kant gebruikt?).

32 per kant

-

Op 31 augustus 2006 22:10:11 schreef Henk hobby:
@uZion:

Heb je geen gruwelijke storing van je telefoon op je geluid??

Ik heb een 1:1 scheiding trafo gebruikt en aan de secundaire kant de tip of ring geaard. Dat moet de storing wel onderdrukken.

P.S. waar heb jij je ISD vandaan??

Greetzz. Henk:P

Voordat ik verder gaat ik heb me vergist de model is ISD25120 . Gekocht bij www.jameco.com
Moet wel bij conrad verkrijgbaar zijn.

Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!

Op 31 augustus 2006 22:16:47 schreef Fantomaz:
Ik ben op jacht geweest naar de ISD2560 (meende ik) van Winbond.
Prijzen liggen enorm uiteen. 18 euri excl in Nederland tot 12 bij Reichelt.
Hoe stuur jij je ISD aan? Via I2C?

Ik had me vergist de model is ISD25120.
Ik stuur die gewoon via zijn adreslijnen.
Ik had die ander model geschreven doordat ik van plan was om die te kopen. En die moet natuurlijk gestuurd worden via I2C.

[Bericht gewijzigd door uZion op vrijdag 1 september 2006 02:43:05

Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Turbokeu

Golden Member

Op 13 augustus 2006 22:51:56 schreef Sine:
Nouja ... nu niet overdrijven hoor :o

Als mij dit lukt met een setje vijlen en een handzaag moeten jullie dat zeker kunnen.

Ik heb maar een geheim wapen ...

[afbeelding]

En die kan ik iedereen die zelf kastjes b(r)ouwt aanraden !

N.a.v. Sine's post heb ik voor 31 Euro dit step drill kitje op de kop kunnen tikken via eBay:

http://www.turbokeu.com/temp/stepdrill.jpg

't Is wel geen 'Facom' kwaliteit maar voor alu frontplaatjes goed genoeg (en aan 1/5e van de Facom prijs ;) )

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 31 augustus 2006 22:01:43 schreef pcnerd:
btw de muziek is mooi, wat voor? doet een beetje aan e nomine denken.

Dat is toch 'He's a pirate'?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

jep nummer van tiesto is het. Erg goed nummer alleen in de film(pirates of the caribean2) is het verdeel in 3 stukjes :(

marja nu weer ontopic:P

grtz Bas

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

In de film is er een veel betere versie :P van Zimmer :)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 31 augustus 2006 21:54:00 schreef chipje:
[...]
Petje af.

Die vind ik echt prachtig om te zien. Leuk muziekje trouwens...

kun je mij de code en schema mailen? please.:9~

Ik zal schema's maken en de code openbaar maken als ik het af het.

Op 31 augustus 2006 22:01:43 schreef pcnerd:
@ganz: das een behoorlijke overkill vu meter :P.
waar blijven de waarde's ?

trouwens, leuk speelgoed hoor, maar ik kan hier (op deze pc) toch een merkbare vertraging zien oid. het loopt iig niet erg geweldig gelijk, btw de muziek is mooi, wat voor? doet een beetje aan e nomine denken.

Er is geen vertraging, je moet hem in het echt zien, dan zie je ook de responce van de VU meter.

Op 1 september 2006 16:32:56 schreef Berry:
[...]
Dat is toch 'He's a pirate'?

Ja, maar dit was een remix, van Klaus badelt- he's a pirate (tiesto rmx) staat op hitzone 37 :P

-

Mijn huidige project is nog iets meer werk dan verwacht.. Het gaat dus om een apparaatje waar je je biergebruik bijhoudt ipv de ouderwetse streeplijsten.

Alles werkt op een 16F877A met een 16LC256 als geheugen, en een standaard HD44780 display. OOk is er een connectie met de seriele poort.

Iedere user heeft een ID, daaraan gekoppeld zit een naam. Die is zichbaar op het scherm. Op de tweede regel van het scherm staat hoeveel bier die persoon die dag gedronken heft en dat kan je ophogen. Per dag is alles gescheiden. De datum moet je wel zelf invullen.

Dan heb ik een standaard en zodra je het apparaat erin zet krijgt die externe spanning, die een puls aan de pic geeft en op dat moment weet de pic dat er een connectie is met het basisstation. Dan gaat de Pic alle gegevens overpompen naar de pc die daar door een VB programma worden aangepakt.. daar zijn mooie dingen te zien maar de gegevens worden ook opgeslagen als CSV en dat wordt naar de website gemaild die alles bijhoudt..

Dmv een RC combinatie is er een vertraging ingebouwd in de vaste spanning, en na een aantal seconden als de pic klaar is met wegschrijven naar de pc, wordt de 5 volt onderbroken en wordt het laadcircuit in werking gezet..

HEt laadcircuit bestaat uit een LM317 die 10 mA constant levert. Op de batterij zit een NTC geplakt die met een vaste weerstand een spanningsdeler vormt, dmv een opamp wordt er voor gezorgt dat zodra de batterij te warm wordt het laadcircuit wordt afgeschakeld. De grenswaarde hiervan is in te stellen via een potmeter..

Oja er zit een roodgroen ledje in en tijdens normaal bedrijf brandt die groen en tijdens het laden knippert die rood..

Alleen over het spannings-onderbrekings-geheel ben ik nog niet helemaal tevreden.. daar zal ik misschien nog wel een schema van posten..

-Maximaal 255 users (lijkt me zat)
-Maximaal 16 chars per user als naam.
-Maximaal 16bits getal als inleg (hoeveel heeft die persoon al betaald)
-Maximaal 3 verschillende typen bier (Denk aan witbier of beugels oid)
-Met 50 users zijn er 600 dagen apart op te slaan
-De gegevens worden zelf overgepompt naar de pc
-Het laadcircuit schakeld ziczelf aan en uit

Ik moet alleen nog heeel veel programmeren :P Op de een of andere manier krijg ik het HD44780 display niet aan de praat.. 10.000 tutorials te vinden op internet en in de simulatie werkt het perfect.. Iemand nog een stuk code liggen toevallig wat werkt met een 16f877a op 20 mhz?

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Sine

Moderator

Op 1 september 2006 08:14:29 schreef Turbokeu:
[...]
N.a.v. Sine's post heb ik voor 31 Euro dit step drill kitje op de kop kunnen tikken via eBay:

[afbeelding]

't Is wel geen 'Facom' kwaliteit maar voor alu frontplaatjes goed genoeg (en aan 1/5e van de Facom prijs ;) )

CD :)

Aaah mooi !

Daar krijg je geen spijt van, en zeker in kunststof en alu voldoen die dingen prima.

Zo'n HD44780 aansturen is niet al te moeilijk. Je kan de code van elke 16F PIC gebruiken die je op het internet vind lijkt mij.
Let erop dat de delays lang genoeg zijn.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Type wijzigen doe je heel simpel,, dus dat lijkt me geen probleem.

code:


DEVICE 16F628A                ;Gebruik een 16F628A type
CONFIG INTRC_OSC_NOCLKOUT, WDT_OFF, PWRTE_ON, LVP_OFF, MCLRE_OFF

DELAYMS 500                   ;LCD stabilisering
		  
Begin: 
CLS                           ;Wis scherm en zet cursor links bovenaan 
print "Ibanez"      ;Plaats tekst op het display
Delayms 3000
Cls
print at 1,3 ,"Out"
Delayms 1000
Cls
print at 1,3 ,"Off"
Delayms 1000
Cls
print at 1,1 ,"Control"
Delayms 1000
Goto Begin
End

Easy :)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Moet hij wel BASIC gebruiken eh :P

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Ja ik prog uitsluitend in ASM :P Picbasic heb ik ook wel wat meegedaan maar die 50 regels max is voor dit project echt een limiet.. MAar ik vermoed dat ik een hardwarefout bij mijn display heb. In picsimulator werkt het wel perfect namelijk

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Sine

Moderator

@T.Assies

Horendol wordt je er van, ieder uur komt die text wel een keer op discovery voorbij ! en waarom ? Tijd rekken ? wie weet :P

dat is un vet coole relame :D ,, GRRR alleen geen discovery op de schotel;(:(:(:(

oja: ASM

code:


;*******************************************************
;*                 Code Produced by the                *
;*             PROTON+ Compiler. Version 2.1.3         *
;* Copyright Rosetta Technologies/Crownhill Associates *
;*              Written by Les Johnson. 2003           *
;*******************************************************
	NOLIST

	#include "C:\DOCUME~1\ROYSPR~1\BUREAU~1\pibc\slimpie.PBP" 

	LIST
F1_SOF equ $ ; SLIMPIE.BAS
F1_000002 equ $ ; in [slimpie.bas] CONFIG INTRC_OSC_NOCLKOUT, WDT_OFF, PWRTE_ON, LVP_OFF, MCLRE_OFF
F1_000004 equ $ ; in [slimpie.bas] DELAYMS 500                   ;LCD stabilisering
	Movlw 1
	Movwf PP1H
	Movlw 244
	Call dly@w
BEGIN
F1_000009 equ $ ; in [slimpie.bas] CLS                           ;Wis scherm en zet cursor links bovenaan
	Call Lcd@Cls
F1_000010 equ $ ; in [slimpie.bas] print "Ibanez"      ;Plaats tekst op het display
	Movlw 'I'
	Call Print
	Movlw 'b'
	Call Print
	Movlw 'a'
	Call Print
	Movlw 'n'
	Call Print
	Movlw 'e'
	Call Print
	Movlw 'z'
	Call Print
F1_000011 equ $ ; in [slimpie.bas] Delayms 3000
	Movlw 11
	Movwf PP1H
	Movlw 184
	Call dly@w
F1_000012 equ $ ; in [slimpie.bas] Goto begin
	Goto BEGIN
F1_000013 equ $ ; in [slimpie.bas] END                           ;Einde programma
Pb@lb2
	Sleep
	Goto Pb@lb2
	END

en slimpie.PBP

code:


	LIST
;{
;FILE F1 = C:\DOCUME~1\ROYSPR~1\BUREAU~1\pibc\slimpie.bas
;}
;[Variable Listing]
;[End Listing]
	NOLIST
;*******************************************************
;*                 Code Produced by the                *
;*             PROTON+ Compiler. Version 2.1.3         *
;* Copyright Rosetta Technologies/Crownhill Associates *
;*              Written by Les Johnson. 2003           *
;*******************************************************
	LIST
 #define CONFIG_REQ 1
	LIST  P = 16F628A,f = INHX8M ,w = 2, x = on, r = DEC, mm = ON, n = 0, c = 255
	#include C:\PROGRA~1\CROWNH~1\INC\P16F628A.lpb
XTAL = 4
_CORE = 14
_MAXRAM = 224
_RAM_END = 0
_MAXMEM = 2048
_ADC = 0
_ADC_RES = 0
_EEPROM = 128
_PAGES = 1
_BANKS = 3
RAM_BANKS = 3
_USART = 1
_USB = 0
_FLASH = 0
BANK0_START = 32
BANK0_END = 127
BANK1_START = 160
BANK1_END = 239
BANK2_START = 288
BANK2_END = 335
_SYSTEM_VARIABLE_COUNT = 9
ram_bank = 0
	__CONFIG INTRC_OSC_NOCLKOUT&WDT_OFF&PWRTE_ON&LVP_OFF&MCLRE_OFF 
f@call macro dest
	if (dest < 1)
	else
	if (dest > $)
	else
	endif
	endif
	call dest
	endm
f@jump macro dest
	if (dest < 1)
	else
	if (dest > $)
	else
	endif
	endif
	goto dest
	endm
set@page macro dest
	endm
s@b	macro varin
	if((varin & 384) == 0)
	if(ram_bank == 1)
	bcf 3,5
	endif
	if(ram_bank == 2)
	bcf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 3)
	bcf 3,5
	bcf 3,6
	endif
ram_bank = 0
	endif
	if((varin & 384) == 128)
	if(ram_bank == 0)
	bsf 3,5
	endif
	if(ram_bank == 2)
	bsf 3,5
	bcf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 3)
	bcf 3,6
	endif
ram_bank = 1
	endif
	if((varin & 384) == 256)
	if(ram_bank == 0)
	bsf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 1)
	bcf 3,5
	bsf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 3)
	bcf 3,5
	endif
ram_bank = 2
	endif
	if((varin & 384) == 384)
	if(ram_bank == 0)
	bsf 3,5
	bsf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 1)
	bsf 3,6
	endif
	if(ram_bank == 2)
	bsf 3,5
	endif
ram_bank = 3
	endif
	endm
r@b	macro
	if((ram_bank & 1) != 0)
	bcf 3,5
	endif
	if((ram_bank & 2) != 0)
	bcf 3,6
	endif
ram_bank = 0
	endm
	#include C:\PROGRA~1\CROWNH~1\INC\REG_LD14.INC
BPF = 32
BPFH = 33
PP0 = 34
PP0H = 35
PP1 = 36
PP1H = 37
PP3 = 38
PP3H = 39
PP4 = 40
	org 0
	goto Start@
lcd@cls movlw 128
	movwf 33
cls 	movlw 254
	call ch@snd
	movlw 1
	call ch@snd
	movlw 117
	movwf 35
	movlw 48
	goto dlus@w
LCD_DTPORT = PORTB
LCD_DTPIN = 4
LCD_RSPORT = PORTB
LCD_RSPIN = 3
LCD_ENPORT = PORTB
LCD_ENPIN = 2
LCD_INTERFACE = 4
LCD_LINES = 2
LCD_TYPE = 0
print movwf 39
	bcf PORTB,2
	bcf PORTB,3
	bsf 3,5
	bcf PORTB,2
	bcf PORTB,3
	movlw 15
	andwf PORTB,f
	bcf 3,5
	movfw 39
	btfsc 32,1
	goto prt@1
	movlw 62
	movwf 35
	movlw 128
	call dlus@w
	movlw 51
	movwf 38
	call pr@lp
	movlw 19
	movwf 35
	movlw 136
	call dlus@w
	call pr@lp
	movlw 100
	call dl@us
	call pr@lp
	movlw 100
	call dl@us
	movlw 34
	movwf 38
	call pr@lp
	movlw 40
	call prt@c
	movlw 12
	call prt@c
	movlw 6
	call prt@c
	bsf 32,1
	movfw 39
	goto prt@1
prt@c bsf 32,0
prt@1 movwf 38
	btfss 32,0
	goto $ + 12
	bcf PORTB,3
	sublw 3
	skpc
	goto prt@s
	call prt@s
	movlw 5
	movwf 35
	movlw 220
	call dlus@w
	setc
	return
	bsf 32,0
	sublw 254
	skpnz
	goto pr@ex
	bsf PORTB,3
prt@s
	btfss 32,0
pr@lp bcf 32,0
	bsf PORTB,2
	movlw 15
	andwf PORTB,f
	movfw 38
	andlw 240
	iorwf PORTB,f
	bcf PORTB,2
	swapf 38,f
	btfsc 32,0
	goto pr@lp
	movlw 50
	call dl@us
pr@ex movfw 39
	goto i@nt
rsout@
ch@snd
	btfsc 33,7
	goto print
dl@ms clrf 37
dly@w movwf 36
	movlw 255
	addwf 36,f
	skpc
	addwf 37,f
	skpc
	goto i@nt
	movlw 3
	movwf 35
	movlw 223
	call dlus@w
	goto $ - 10
dl@us clrf 35
dlus@w addlw 232
	movwf 34
	comf 35,f
	movlw 252
	skpc
	goto $ + 4
	addwf 34,f
	skpnc
	goto $ - 2
	addwf 34,f
	nop
	incfsz 35,f
	goto $ - 6
	btfsc 34,0
	goto $ + 1
	btfss 34,1
	goto $ + 3
	nop
	goto $ + 1
	return
i@nt bcf 3,7
i@nt2 bcf 3,5
	bcf 3,6
	nop
	return
Start@
	clrf 32

[Bericht gewijzigd door Ibanez op vrijdag 1 september 2006 21:23:51

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 1 september 2006 21:19:00 schreef Ibanez:
dat is un vet coole relame :D ,, GRRR alleen geen discovery op de schotel;(:(:(:(

oja: ASM

code:


...

wij hebben schotel en discovery, kost 7 euro in de maand geloof ik.

verder, waar leren jullie asm, uit het artikel op deze site wordt ik niks wijs, misschien moet het me een keertje wat simpeler worden uitgelegd worden...

overigens is mijn belichtingsbak-timer bijna klaar, moet enkel nog het lcd aansolderen, pic flashen en het gevalletje testen, en daarna afwerken.

daarna belichtingsbak maken, etsbak, en aan het etsen slaan.

nog een klein vraagje wat betreft etsen, kun je met fijnetkristal gewoon op je kamer etsen, zonder last van schadelijke dampen oid?

Take a parachute, and jump!

Op 1 september 2006 21:33:45 schreef pcnerd:
[...]

wij hebben schotel en discovery, kost 7 euro in de maand geloof ik.

verder, waar leren jullie asm, uit het artikel op deze site wordt ik niks wijs, misschien moet het me een keertje wat simpeler worden uitgelegd worden...

overigens is mijn belichtingsbak-timer bijna klaar, moet enkel nog het lcd aansolderen, pic flashen en het gevalletje testen, en daarna afwerken.

daarna belichtingsbak maken, etsbak, en aan het etsen slaan.

nog een klein vraagje wat betreft etsen, kun je met fijnetkristal gewoon op je kamer etsen, zonder last van schadelijke dampen oid?

ASM leer je vooral door te doen, code te jatten en het zelf aan te passen en daarvan te leren. Uiteindelijk ontwikkel je wel een eigen "stijl". Zo zie ik dat sommiggen veel met kleine letters werken enzo en gebruik ik uitsluitend hoofdletters :P is mooier om de 1 of andere reden..

En fijnetskristal zou ik niet op de kamer zetten waar je ook nog moet slapen! Dat is echt niet aan te raden.. je zou hooguit een goed luchtdicht systeem kunnen hebben (dure curver bak?) Waar geen dampen doorkomen en die als je het niet gebruikt in een afgesloten kist bewaren naast het raam. Tijdens het etsen ramen en deuren open zetten..

Maar als het niet hoeft doe het dan niet!

En die ASM code ga ik eens proberen te ontcijferen :P

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

Op 1 september 2006 21:33:45 schreef pcnerd:
[...]

wij hebben schotel en discovery, kost 7 euro in de maand geloof ik.

verder, waar leren jullie asm, uit het artikel op deze site wordt ik niks wijs, misschien moet het me een keertje wat simpeler worden uitgelegd worden...

overigens is mijn belichtingsbak-timer bijna klaar, moet enkel nog het lcd aansolderen, pic flashen en het gevalletje testen, en daarna afwerken.

daarna belichtingsbak maken, etsbak, en aan het etsen slaan.

nog een klein vraagje wat betreft etsen, kun je met fijnetkristal gewoon op je kamer etsen, zonder last van schadelijke dampen oid?

heefd pronton voor me gemaakt,, leuke feature :) (verder vind IK asm bagger maar das ikke hè :P)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Ik vermoed dat het met veel minder code kan hoor ;)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 1 september 2006 21:41:17 schreef Ibanez:
[...]

heefd pronton voor me gemaakt,, leuke feature :) (verder vind IK asm bagger maar das ikke hè :P)

Ja dat zie ik.. maar het punt is vooral dat alle voorbeelden gaan over een 16f628a op 4mhz. Nu is dat wel aan te passen maar ik dacht meer aan een stuk code wat bewezen werkt.. Maar op zich weet ik vrij zeker dat het een hardware probleem is, gezien het feit dat het in de simulator perfect werkt.. In het echt zie ik alleen maar een rij met blokjes..

En die machinale ASM code daar is geen wijs uit te worden.. ;)

Picbasic is leuk maar nogal duur.. en 50 regels wat weinig..

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

Dan gaat de initialisatie niet goed.

Ik hoorde wat positieve reacties op microBASIC, tot 2k code bij de gratis versie. Is pas een topic over geweest.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Dit topic is gesloten