aha, bedankt voor de info.

Op 10 september 2006 16:31:49 schreef free_electron:
lukt niet
de reader zend in rust een piloot uit.

in rust zend het alleen een draag golf uit, als het opzoek is naar nieuwe (nog niet geindexeerde tags) dan zend het een inquirie uit, hoe deze eruit ziet is afhankelijk van het protocol.

hij detecteert de kaart omdat er energie wordt afgenomen van die piloot ( de impedantie van het netwerk verandert als een kaart in de buurt komt

dus met een actieve zender lukt het niet : je neemt geen energie af ...

Als je met een afgestemde kring (resonerende antenne) in de buurt van een reader komt dan trek je hoe dan ook veld, of men het nu wilt of niet.

Met een Push pull versterker kom je een heel eind om actief een tag na te bootsen.

Bij ons werkte dat nog, we konden een TAG nadoen en specifieke tags jammen.

Op 10 september 2006 21:47:32 schreef surge_me:

Bij ons werkte dat nog, we konden een TAG nadoen en specifieke tags jammen.

Dat lijkt mij logisch, het zou wel erg dom zijn als de gevoeligheid van de ontvanger 'rotter' is dan het activatie bereik van de VCD :-P
Voor long range inductive RFID met passieve transponders houd ik altijd een afstand aan van maximaal 1 meter.
De je de signalen van de VCD antenne nog op vele meters kan detecteren lijjkt mij niet onaanemlijk.
Het ontvangsbereik van de transponder zal echter aanzienlijk minder zijn, heb je hier toevallig ook mee geëxperimenteerd?

Op 10 september 2006 16:31:49 schreef free_electron:

RFID is een misleidende term.

Vanmiddag stond er nog iets in de trand van RF is misleidend.
'Radio Frequency' begint niet voor iedereen in de VHF band ;-)
Dat je in het nabije veld werkt maakt het overigens niets eenvoudigere hoor om een redelijke koppeling te krijgen.