White gaf in mijn geval (4 om 4 MOSFETs/ch, proefopstelling) met een ECC80 een "sluier" over het geluid, een soort matheid die de SRPP niet heeft, althans de 88 en 288 niet.
Mijn phono heeft iets te weinig gain (passieve RIAA) met de 6072s, daarvoor heb ik wel minder microfonie dan met ECC83 terug.
Dus ietwat opkrikken met een 6FQ7 (ECC802S is gesneuveld wegens te hoge stroom).
CD wordt wat getemperd met een spanningsdelertje, bovendien had ik een buffertrapje nodig na de 100 k potmeter om meerdere versterkers aan te kunnen sturen (kan nu 10 k aansturen, dus in THEOrie 10 van mijn hybrides in parallel).
2 is genoeg, de Maggies zien nu elk hun eigen versterker.
KIF zou nog wel eens met een verrassend nieuwe buis op de proppen kunnen komen.......
Nog even de WK-kapjes voor de trafo's:
Bij de Praxis, kappen "BM afsluitdop NEN 7203130" met daarop een spiegelglas rond 12 mm.
Die spiegel staat ietwat hol, waarom de kap enigszins ingedrukt moet worden.
Ik was op zoek naar die mooie alu rechte soepkommen, nergens meer te krijgen.
Dit ziet er ook leuk uit, in het echt beter dan op de foto!
Buizen worden Valve Arts KT88, met de geteste schakeling haal ik mijn gain niet (7 V tt in), voor mijn huidige voortrap geen probleem, voor toekomstige system matching wel.
Ik moet dus een andere fasedraaier/drivertoepassing gaan verzinnen.........
Jammer, want deze DC koppeling laat roosterstroom toe, ik heb pieken van 35 watt in 4 gemeten!
[Bericht gewijzigd door
KT88
op dinsdag 19 september 2006 21:32:35