waar ben je mee bezig?
1) een antiek stroboscoop reanimeren (met buizen erin, ik snap er geen jota van, maar ik wil hem perse restaureren)
2) een testopstelling voor de certificatie van LNG leidingen. Meten van krachten (tot 30 ton), temperaturen (tot max -170oC), beweging (op um nauwkeurig). Het hele proces wordt vastgelegd op een datalogger.
3) een machine om cachets in doosjes te verpakken. (volautomaat)
4) stoelen met 2 assige servoaandrijving. (gesynchroniseerd op een film)
5) servoaandrijving voor zeefdrukmachines (voor ronde oppervlaktes)

en tussendoor een hapje eten en een dutje doen. Oh ja, en als ik op kantoor zit af en toe een blik op CO werpen of iedereen zich wel gedraagt.

Ik ben momenteel bezig allerlei zelfgefabriceerde spullen (eprom-programmer, GAL-programmer, digitale scoop, printboormachine, eprom-emulator, enz.) terug aan de praat te krijgen. Ooit werden ze bediend via een zelfgemaakte Zorro-kaart op de Amiga; later werd dat een ISA-kaart op de PC. Nu moet een ATmega32 de taken maar overnemen. Dat heeft voordelen, preciese timing, bv. Maar het is wel saaie kost, dat herkauwen van oude software...

1) een antiek stroboscoop reanimeren (met buizen erin, ik snap er geen jota van, maar ik wil hem perse restaureren)

Bedoel je zo'n disco ding?

ik ben bezig met:
Tekstwagen
Aanhanger met een groot 4 regelig lichtkrant er op.

http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCF1536-1.JPG

en met

Packet radio
Om de lichtkrant op afstand te programeren via een portofoon

Voor degenen die er meer van mijn huisautomatisering willen weten. Mail me even :)

Op 22 september 2006 20:25:34 schreef MMSoft:
Ik heb hier in huis een PLCtje zitten.
Met een (eigen gemaakt) PC progje, kan ik de PLC uitlezen, aansturen.
Tja wat kan je ermee,

Ik had andere dingen nog bedacht.
-een weerstation met druk vocht temperatuur, licht en wind.
-CV aansturen met gegevens uit het weerstation
-gordijnen openen en sluiten bij hitte en donker

Op 22 september 2006 22:05:21 schreef Richard2000:
[...]

Bedoel je zo'n disco ding?

Nee, om bewegingen te "bevriezen". Bijvoorbeeld bij snellopende machines. Dan zie je tenminste wat er gebeurt.

juist. En dan een antieke met buizen en halfgeleiders doorelkaar gebruikt.

Het laatste bericht van deze discussie is meer dan 90 dagen oud. Reageer alleen wanneer je iets nuttigs aan de discussie kunt toevoegen

Oké iets nuttigs dan:

Een paar weken geleden heb ik van een user van het forum die geantwoord had op mijn vraag 2 dozen weerstanden gahad. Een deel heb ik al gesorteerd. Een groot deel nog niet:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/28/1233129242-210.jpg

Ik heb dus 2 van deze dozen vol met weerstanden. Er zit metaalfilm en koolstof bij. Ook 1/4 Watt en 1/2 Watt.

Wish me luck! :)

Projectjes:

-pic programmer
-Kamer domotica
-LED verlichting in kamer
-luidspreker

En dan nog een boel andere kleine dingetjes.