Ik heb dat ook maar via Google gelezen, het schijnt wel een regelmatig terugkerend probleem te zijn met die dikke film circuits.
Ik heb zelf dus geen ervaring met deze circuits, heb ze zelfs ook nog nooit in een Philips scoop gezien.
Voor hetzelfde geld heeft deze het niet, maar kan het in de toekomst wel gaan gebeuren.
Beetje zoiets als met de ESF beeldbuizen van Philips, die staan bekend om hun problemen, maar er zijn ook mensen die al jaren met plezier zo'n ding gebruiken en nergens last van hebben..........
Like I said, follow your instinct 
[Bericht gewijzigd door KT88 op ]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 7 september 2006 21:16:42 schreef KT88:
Like I said, follow your instinct
I will, I will!
Als 'ie het doet dan issie de mijne 
Als die kerel nou eens terug zou mailen...
Gewoon kopen die scope!
Wat betreft de onderdelen: In de modernere scopes (vanaf de jaren 80), zitten vaak custom chips. In de philips scopes zijn deze te herkennen aan het type nummer, ze beginnen met OQxxx. Ook HP en Tek hebben custom made chips. Heb geen idee waar je deze kan halen. Ik weet dat er voor Tek scopes nog wel een en het ander te koop is, maar voor de philips scopes? Geen idee.
Jochem
tatatataaaaaaaa
Hij is d'r!
En hij doet het heel aardig mag ik wel zeggen.
Kan iemand mij de werking van delayed time base uitleggen? Of heeft iemand misschien een handleiding voor dat ding, dan fiets ik daar zelf wel even doorheen op zoek naar die functie. Ik weet er inmiddels wel een beetje mee te spelen, maar het ontgaat me op sommige punten net even.
Zet er maar eens een reperterende puls met over- of undershoot op.
Normaal trigger je op de flank, nu er voor of er na.
Zo kan je bijv net voor de opgaande flank een vreemde rimpel of negatieve naaldpuls ontdekken die je me een normale scoop nooit zou ontdekken omdat die daar te grof voor is en te laat triggert
Met tv signalen kan je bijv 5,6us later triggeren, zit je op de colorburst.
Zet je de timebase 10 keer sneller dan je te meten signaal dan wordt het gedeelte 10 keer vergroot.
Dus vooral handig bij complexe signalen, uitvergroten en traploos van voor naar achter bijlangslopen.
Jochem
Ja, ik had al zoiets in de gaten. Maar hoe het precies allemaal werkt op die Philips ga ik morgen eens aan zitten. (Tenzij er meer muntproever-info is, dat heeft voorrang..
)
Mooi Jochem, voor dat geld vind je echt niets beters!
Lekker mazzel dus.
Manuals van deze Philipsen zijn te verkrijgen bij de Philips bibliotheek (of iets dergelijks, als je erop googelt kom je het wel tegen.)
Tegen copiëer- en verzendkosten krijg je dan het manual opgestuurd.
Jochem
Op 14 september 2006 21:02:26 schreef KT88:
zie 1 post hierboven![]()
Ja, inderdaad mazzeltje! De beste man was er zelf niet toen ik hem ophaalde. Z'n vrouw zei dat hij zelf aan een nieuwere 'had kunnen komen' (hij werkt bij Philips). Hij mazzel, ik mazzel 
Philips bibliotheek bedoel je misschien de schematheek Eindhoven mee? Die heb ik althans al eerder gevonden en gemaild, nog geen reactie gehad. Schijnt ook nogal een verhaal te zijn (de man is dakloos geweest, nu op flatje, deel schema's in dozen opgeslagen, hoop drukte op werk, enz) als ik de archieven op internet eens doorkijk.
Hopelijk nog wel een keer reactie, maar anders is het ook geen ramp. Begin ook die delayed timebase al aardig door te krijgen.
M'n ouwe Heathkit staat 'te ruil' voor iets leuks (trafo?) in vraag&aanbod. 
De schematheek, inderdaad.
Ik had ook iets gehoord van verhuizing en wat problemen, maar volgens diverse bronnen kan hij af en toe nog wel wat uitleveren.
Leuk scoopje die Heath, voor simpele audioklusjes is dat een best dingetje.
Veel plezier met je scoop, zie je wel dat je gevoel volgen vrijwel altijd goed is? 
Jochem
Op 15 september 2006 13:32:54 schreef KT88:
Leuk scoopje die Heath, voor simpele audioklusjes is dat een best dingetje.
Ongetwijfeld. En die probleempjes af en toe zal ook wel een kwestie van schoonmaken zijn, had het alleen een beetje gehad met dat ding 
Hopen dat er nog iemand anders blij mee kan worden.
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Goed om te horen Jochem! Had je nog gekeken naar die link van mij voor de hand en service doc?
KT88
Gevoel is iets moois maar ook soms zo misleidend 
Even een gekke vraag: Ik heb een iets uitgebreidere scope (eentje met storage functies) uit de PM serie. Beeld doet het prima, maar het ding doet verder vrij weinig eigenlijk.
ik zie het zelf gewoon niet zitten om het ding te maken (heb hem ook nog niet open gehad) Is er hier iemand die dit ding na wil kijken voor mij???
zo niet, is er evt iemand die het ding wil overnemen?
type post ik later wel
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 21 september 2006 06:25:09 schreef High met Henk:
type post ik later wel
Toevallig een PM3217 ?
Manual:
http://shatterscape.com/misc/Philips_PM3217_oscilloscope.zip
Service documentatie:
http://xoomer.virgilio.it/mgaspa/PM3217.pdf
Een veel voorkomend probleem bij de PM3217 is het uitdrogen van de voedingselco's met als gevolg dat de signalen niet stabiel op het scherm worden gezet i.v.m. rimpel op de voedingsspanningen.
[Bericht gewijzigd door Xenobinol op ]
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Even een gekke vraag: Ik heb een iets uitgebreidere scope (eentje met storage functies) uit de PM serie. Beeld doet het prima, maar het ding doet verder vrij weinig eigenlijk.ik zie het zelf gewoon niet zitten om het ding te maken (heb hem ook nog niet open gehad) Is er hier iemand die dit ding na wil kijken voor mij???
zo niet, is er evt iemand die het ding wil overnemen?
type post ik later wel
Ingang niet misbruikt?
zoals Xenobinol al zij kijk de (voedings) elko's na komt bij meerde PM series voor.
Eventueel overnemen wil ik wel
Op 21 september 2006 11:01:04 schreef alrik:
[...]Ingang niet misbruikt?
zoals Xenobinol al zij kijk de (voedings) elko's na komt bij meerde PM series voor.
Eventueel overnemen wil ik wel
Ik weet niet alrik, ik heb hem gekocht van iemand die niet wist hoe zoiets exact werkte en hem voor automotive wilde gebruiken. Heb toen alleen geken of er beeld was, dat was er.
Overigens: het is (als ik me goed herinner) een 100 MHz, de PM3217 is 50 MHz, dus een iets opgewaardeerder apparaat.
Maar wat ik thuis doe kan ik met een hitachi 20 MHz nog doen. En op de zaak heb ik TDS 210's tot mijn beschikking en nog wat meer tektronixen die iets ouder zijn
Jochem
Op 21 september 2006 02:15:43 schreef alrik:
Goed om te horen Jochem! Had je nog gekeken naar die link van mij voor de hand en service doc?
Wel gekeken, niet gekocht. Ik heb (zolang het ding werkt) geen 15 dollar over voor de service docs en manual. Maar toch bedankt!
ik zie het zelf gewoon niet zitten om het ding te maken (heb hem ook nog niet open gehad) Is er hier iemand die dit ding na wil kijken voor mij???zo niet, is er evt iemand die het ding wil overnemen?
Ik heb een oscilloscopentic, naast mijn audioknobbel.
Wil er graag eens naar kijken voor je.
Je kan er ook bijblijven, als je wilt, samen zie je meer dan alleen.
Mocht het echt een probleemgeval worden, wil ik hem wel overnemen van je.
Op 21 september 2006 14:35:50 schreef KT88:
[...]
Ik heb een oscilloscopentic, naast mijn audioknobbel.
Wil er graag eens naar kijken voor je.
Je kan er ook bijblijven, als je wilt, samen zie je meer dan alleen.Mocht het echt een probleemgeval worden, wil ik hem wel overnemen van je.
Klinkt als wa tik ongeveer in gedachte heb: ik heb nl de indruk dat het wel een mooi scoopje is, dus heb er 25 euro voor gegeven, maar wist toen nogniet dat hij het niet deed.
Maar ik heb dus NIET die oscilloscopentic en eigenlijk houd ik niet zo van apparaten fixen als ik niet weet hoe ze werken en om me in zo'n oud ding nog helemaal te verdiepen vond ik het niet waard.
Stuur maar eens een mailtje, kunnen we wat afspreken.
Zal wel pas eind october worden, ik zit tot die tijd al helemaal volgepland 
Op 21 september 2006 21:53:12 schreef KT88:
Stuur maar eens een mailtje, kunnen we wat afspreken.
Zal wel pas eind october worden, ik zit tot die tijd al helemaal volgepland
hmm k heb hem al 2 jaar staan
maandje zal het dus niet schelen
** klein schopje voor de geintresserden mocht hij niet te fixen zijn **
PM 3310 is het type hij is "slechts" 60 MHz
't schijnt best een duur apparaat te zijn, mits hij werkt,
klein plaatje?
Op 22 september 2006 23:59:12 schreef Henry S.:
Hij is wel lief."Mocht hij niet te fixen zijn" Zal wel loslopen.
Ik vetrouw op KT88, heb alleen aan zijn naam en reputatie van vroeger het idee dat ik met een nog antieker ding terugkom
:D:D (buizen scoop??)
HEHEHE, maar hoop dat het goed komt, voor mij is het hebbedingetje voor de hobby. profi heb ik die TDS 210 die is net ff wat makkelijker dan dit toch wel lompe ding (hij is best diep nl)
Op 23 september 2006 00:18:50 schreef Henry S.:
Ja pas op, KT stopt er een buis extra in
als hij hem nou helemaal goed fixed, stop ik er een buis in: of eigenlijk 2 buizen: 1 KT88 en 1 dwangbuis om hem in bedwang te houden
:D:D:D
Altijd handig een extra in house monteur!!
edit : TYPO