is deze osciloscoop een goede of niet voor een beginnende elektronicus?
Oscilloscope DF4312

ik kan deze kopen voor een 180 euro is dit veel of niet?

en waar vind ik daar de specificaties van ?

jongleur

[Bericht gewijzigd door jongleur op ]

Wat is het merk?
Als het een 2 x 100 MHz delayed timebase storage scope is, vind ik de prijs goed, maar als het een hobbyding is van 2 x 20 MHz, is het domweg te duur.

Ik ga niet googlen omdat jij vergeten bent het merk te vermelden, sorry...........

Ziet eruit als een hobbyscoopje, 2 x 20 MHz op zijn best.
Dat is in goede staat 50 euro waard, misschien iets meer als het ding echt een paar maanden oud is.

Sorry kid, prima ding voor de hobby, heb zelf ook een dagelijks gebruikte Hameg 203-6, doe er vrijwel alles mee, maar 180 euro is in mijn ogen gewoon zeker 100 euro teveel.

Dit is een prachtige scoop voor de beginnende electronicus.
Zoeken op internet leert dat het een scoop is van het merk VEND. Voor mij totaal onbekend. 180 eurie is voor een 20 MHz scoop echt veeeeel te duur.
hooguit 50 euro zou beter zijn. Maar ik zou eerst lager inzetten...

Of uitzien naar een betere scoop natuurlijk.

vooral de opmerking "bijna nooit gebruikt"... doe iets mooi met die 180 euro...

"Gloednieuw,, maar een paar maal gebruikt."
En daarna jaren in de kast gehad zeker... Ik zie naar mijn gevoel net even te weinig knoppen, zelfs voor een simpel scoopje.

Idd, doe iets moois met die 180 Euro, bewaren voor iets beters.

Wacht totdat er ergens een lading scoopjes uitgaat op een school: mijn 2x 20 MHz hitachi in perfecte staat was maar 90 gulden. en weinig gebruikt, omdat de school liever de philips'en en tek's gebruikte :D

'k heb der maar 1 ding aan trimpotmeter voor horizontaal setting, is beetje gaar, mechanisch, die valt weleens naar achteren als je hem wilt trimmen, maar ja, hoe vaak moet je hem trimmen? (2x gedaan in 4 jaar??)

Als je nou een goede TEK of HAMEG kopen voor dat geld. Die beginnen pas bij die bedragen. Maare Dan heb je wel VEEL meer opties en die zijn over het algemeen ook zeer degeijk (ik heb iig nog nooit "ZOMAAR" een TEK uit zien vallen.

zoiets dus: [link]http://koopjes.marktplaats.nl/elektronica_en_witgoed/meetapparatuur/50…

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

@HMH: Hitachi scoopjes zijn ook prima hoor, heb er jaren eentje misbruikt >:-)
Na vele valpartijen en flink wat rotaties aan de knoppen, is deze eigenlijk op sterven na dood, maar dat mag ook naar vele trouwe dienstjaren, rest in peace good old V202 :-)
Overigens is die tek 2225 een leuk scoopje, zekers voor het geld dat ze er voor vragen.

Op 27 september 2006 08:47:15 schreef Xenobinol:
@HMH: Hitachi scoopjes zijn ook prima hoor, heb er jaren eentje misbruikt >:-)
Na vele valpartijen en flink wat rotaties aan de knoppen, is deze eigenlijk op sterven na dood, maar dat mag ook naar vele trouwe dienstjaren, rest in peace good old V202 :-)
Overigens is die tek 2225 een leuk scoopje, zekers voor het geld dat ze er voor vragen.

ik heb volgens mij een V222, maar hij is idd net ff iets kwetsbaarder dan een TEK

Op 27 september 2006 08:55:32 schreef High met Henk:

ik heb volgens mij een V222, maar hij is idd net ff iets kwetsbaarder dan een TEK

Mijn Tek laat ik ook niet vallen op de grond natuurlijk ;-)

http://img165.imageshack.us/img165/2946/scooptt5.jpg

'k heb ook nog een nieuwe en bijna ongebruikte staan... en dit is geen grap. Deze scoop bleef 40 jaar bij de Belgische invoerder van HP op de plank staan, en werd me 'geschonken'.reservekathodestraalbuis inbegrepen.
Van een stevige winkeldochter gesproken!

Wat 'n poepescheetje.......

Love 'em or leave 'em! ;-)