Lotgenoten,
Ik heb hier een Handykit MKS507 enkelstraals oscilloscoop. Onlangs gekocht voor twee euro vijftig op een radiovlooienmarkt, meer uit nostalgie dan uit de verwachting dat het een hoogwaardig precisie-instrument zou zijn. Als schooljongen heb ik urenlang voor de etalage staan kwijlen om dat ding, dus ik kon 'm niet laten staan. 
En inderdaad, wie schetst mijn verbazing, hij werkt niet. Iemand met dikke vingers heeft geprobeerd het ding te modificeren (mogelijk voor gebruik met RTTY) en de tijdbasis werkt niet meer.
Ik zoek dus een schema van het apparaat. Zo heel veel bijzonders zit er niet in dus ik weet zeker dat het te herstellen is, maar met een schema zou dat vele malen gemakkelijker gaan.
Wie heeft / weet / kent iets of iemand die me zou kunnen helpen?
Bij voorbaat dank!!
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
mss eens contact op nemen met deze persoon
http://koopjes.marktplaats.nl/telecommunicatie/meetapparatuur/53807343…
Dag Tim,
Bedankt voor de tip! Ik heb gisteravond al uitgebreid in Google zitten spitten, maar ik vond alleen maar oude (en dus verwijderde) pagina's op de veiling sites.
Ik neem contact op met de aanbieder!
De verkoper op Marktplaats heeft alleen de handleiding. Dat betekent waarschijnlijk dat het schema niet werd meegeleverd... En dus wordt het lastig. Ik probeer het nog even bij de voormalige importeur (Havoned) maar ik ben niet optimistisch.
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
verder vind ik over die scoop bitter weinig, dus mss eens proberen bij de fabrikant(als deze nog bestaat)
Dit is een vintage scoopje.
Probeer eens hier. Op dat forum zitten ook verzamelaars van oude transistor apparatuur.