Hallo alle piraten vriendjes

nu even op 9.395 vanuit het midden van het land op low power radio tornado ben zeer benieuwd

Moet natuurlijk 3.935 mhz zijn

Komt hier in Noord Nederland Groningen zeer zwak binnen helaas . Wel draaggolf heel zwak geen mod. maar weet niet of jij het bent...

Radio Tornado om 20:03 uur: Staying alive - BeeGees, redelijk waarneembaar; van de 5 ledjes branden er regelmatig 3; ontvangst op telescoopantenne met als extra aansluiting de CV op aarde van de ontvanger... ;)

Op 3.927MHz. een sterk station! Alle 5 ledjes branden.
Overigens misschien leuk voor deze stations te weten, dat de lokatie hier ZO-Friesland is...

[Bericht gewijzigd door Hans de Swan op ]

Radio Quintus dikke volle afstemming op 3.912MHz., maar de Spaceman spant de kroon door zelfs op "local" binnen-te-denderen op 3.927MHz. en dat allemaal nog steeds op een telescoop-antenne met de CV als aarde... Ontvanger is een Philips D 2935. ;)

Spaceman op 3926.8 Khz volle bak hier S9+50Db R5...Groeten ook aan Frank DELMARE van Marcel MRF-Technoligy.Omgeving Groningen..wat nu niet meer op 3927.0 Khz???

OK de FREQ. is nu weer 3927.0 KHz !! Zero Beat.. Loving Awareness is free ..

Unid.... op 3912.0 Khz S9+20Db R5

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

@ MRF , we gaan zo weer naar de vanoudse freq.
en bedankt voor de reactie.
@ Hans de Swan , groeten aan je broer(tje)

Toch weer over de grote plas gekomen, wie volgt?

[Bericht gewijzigd door SWS op ]

Op 14 oktober 2006 22:10:58 schreef SWS:

Dat verbaast mij niets. ;)

Op 14 oktober 2006 22:10:58 schreef SWS:

Goh, voel je je een beetje eenzaam zo alleen. Zal eens zien of ik je een keer van dit 'probleem' af kan helpen. :-)

[Bericht gewijzigd door qrp_man op ]

Moah, stoere taal hoor! ;)
Met jullie vermogens is het (bijna) geen kunst... Dat knalt toch letterlijk door in alle hoeken en gaten van onze wereldbol... (wat natuurlijk ook best "kicken" is).
Maar zoals Weazel het deed met 15 wattjes (en zeker gezien in het dal van de 11-jarige cycles der zonnevlekken) is ook best spannend!
Remember: "The ART of long distance on SW is still low power..." ;)

Op 17 oktober 2006 21:43:52 schreef Hans de Swan:
Maar zoals Weazel het deed met 15 wattjes (en zeker gezien in het dal van de 11-jarige cycles der zonnevlekken) is ook best spannend!

100% mee eens. Het is geen kunst om met de 'grotere' vermogens dit soort afstanden te halen, met name gedurende de meer nachtelijke uren. Merk al wel dat dit meer regelmaat dan uitzondering wordt.

Remember: "The ART of long distance on SW is still low power..." ;)

Kan het niet laten om nu toch even SWS te citeren "Life is too short for QRP..." :-)

yes weer online
zal alles even doorlezen om zo weer up to date te komen
groet de kastelein

Welkom terug, Kastelein! Het is hier de laatste tijd verrekte rustig... Tijd voor iets nieuws... Kwam dit "zeer makkelijk in elkaar te b(r)ouwen" schemaatje laatst tegen en volgens mij is dit pierementje ook wel op 76- of 48mtr. te krijgen (beetje experimenteren met de windingen van de frequentiespoel). Blijft voor mij de vraag welke waarde de condensator van 4.7nF (die tussen de frequentiespoel en de antenne) moet zijn om het pierementje op 76mtr. en/of 48mtr. te laten funktioneren, of zou er een compleet lowpassfilter achter moeten zoals Eat die al eens uitgerekend heeft in deze topic...
Wanneer het vermogen van 1 watt gehandhaafd blijft en de zender enigszins stabiel blijft, is het zeker de moeite waard om eens verder te kijken... Met minder onderdelen maak je ze niet... :)
http://members.home.nl/radiomorningstar/more.htm

Goede resultaten voor een gemoduleerde oscillator, ben alleen bang voor wat FM...

Ik zal even wat foto's laten zien waar ik mee bezig ben
ja je hebt tijd te over als je even geen internet hebt :)

Experimenteel kg zendertje met de irf 510 (low pass moet er nog achter)
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/428fca9bc1921c25c5121f9da7815cde.jpg

De rest volgt nog

[Bericht gewijzigd door de kastelein op ]

Op 18 oktober 2006 19:48:29 schreef Henry S.:
Goede resultaten voor een gemoduleerde oscillator, ben alleen bang voor wat FM...

Tja, je zult het beleven...:(

@kastelein: Ziet er netjes uit! Heb ooit van Henry de tip gekregen om de componenten niet (te) ver uit elkaar te plaatsen i.v.m. met FM...
Maarre... als je het pierementje helemaal klaar hebt, moet je ff een gil geven. Wat voor antenne ga je gebruiken?

@Hans de Swan
Daar zal ik aan denken bedankt
de antenne die ik heb hangen is een ingekorte invurted v
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/f1b6f2857fb6d44dd73c7041e0aa0f19.jpg
Hier op archief foto
Ik heb ook een zender van transmitter staan ook met de irf 510 met de audiomodulator van van dijken erbij en ben al gehoord door dr tim
Dus gaat niet zo slecht
Ik ben nu ook bezig met de regelbare voeding van deze site maar dat wil nog niet helemaal lukken
Ik moet alles eerst controleren of ik alles juist heb aangesloten de eerste 5 watt weerstand wordt een beetje heet
tja houd je bezig he

Dat ziet er knap uit! Enne... een doorkomst bij Dr. Tim is zeker geen verkeerd begin (je kunt er weer eentje aan de lijst toevoegen, Robbie-boy!!! ;)).
Ik zou niet weten welke regelbare voeding je bedoelt kastelein, maar, zoals je zelf wel zult weten, heeft dat zendertje heeft niet veel ampéres nodig om goed te kunnen funktioneren. Misschien is Marktplaats anders een goedkope optie om een voedinkje te scoren.

Neej nog niet toevoegen aan "de lijst"
Ik wil er pas op komen te staan als ik door dr tim gehoord ben met een 100 % zelf gebouwde zender
De voeding die ik bedoel staat op deze site
Die gaat ook wel goedkomen
Ik zal wel een diode verkeerd om hebben zitten of zo iets

Hee bekende componenten Kastelijn!
Wel even de Fet koelen hoor,anders zakt meteen je vermogen inelkaar en is hij daarna snel stuk.
Eindelijk iemand die weer wat maakt en de foto's laat zien.

Succes!

[Edit]
"Ik wil er pas op komen te staan als ik door dr tim gehoord ben met een 100 % zelf gebouwde zender"

Kijk!!!!!dat is pas praat!!!!

[Bericht gewijzigd door Transmitter op ]

Op 18 oktober 2006 20:52:36 schreef Hans de Swan:
[...]
Tja, je zult het beleven...:(

@kastelein: Ziet er netjes uit! Heb ooit van Henry de tip gekregen om de componenten niet (te) ver uit elkaar te plaatsen i.v.m. met FM...
Maarre... als je het pierementje helemaal klaar hebt, moet je ff een gil geven. Wat voor antenne ga je gebruiken?

Fm zal wel wat mee vallen bij een X-tal zender.

Ipv een x-tal ga ik een dds board gebruiken
Zo heb ik een frequentiebereik 0,1 Hz tot 20 MHz
En ben ik van het gewissel van kristallen af
Tevens kan ik zien op een display op welke frequentie ik zit

Ja ik lees mee!
Geloof dat het weer gaat kriebelen zo te lezen!?
Leuk, kijk ook graag bouw dingetjes.

Rob007.

Ik ben ook flink aan het bouwen geweest, ik heb nu een meetzender gebouwd op basis van een tda1072. In 4 bereiken van 500 KHz tot 15 MHz. Aflezing op een digitale display.
Is het ontwerp uit het boekje van Kent. Alleen heb ik een hoop moeten veranderen voor hij werkte.

Ik was op basis van dit IC mijn SSB n00b radio aan het maken. Deze is nu bijna klaar en werkt min of meer. Probleem was dat ik geen idee heb van waar ik zit, kon niks afregelen (dus vandaar de meetzender). Het is een superhydrodyne met 10,9MHz MF. Ik zit nu ergens op 80m maar hij moet uiteindelijk zo ongeveer 6500-7500 gaan doen. Dan kan ik eens goed naar jullie activiteiten gaan luisteren want zo'n wereld ontvangertje is niks. Is wel een goed ding maar je doet er een uur over om een band door te fietsen.

Fred