MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Op 27 oktober 2006 21:53:45 schreef QRO_man:
[...]Zet 'm wel effen op 3920
Kan je ook naar 3930 Khz veel utillity op 3920 Khz
Oke dit is beter het is erg rumoerig op de band maar hier kan ik je weer goed mee krijgen
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
ORN
Het Nederlands Am forum voor KG en MG op http://www.am-forum.nl , of voor de FM Hobbyist http://www.fm-forum.nl
@MRF inderdaad balans trafootje.
@QRO_man Ja zou maar zo kunnen dat die daar uit de buurt komt, Ik denk dat zeker 50% uit het twentse land komt als het niet meer is?
Jeetje ben daar de afgelopen weken een aantal keren geweest bij diverse mensen. Maar wat een zenders enz. Alsof het zo uit de fabriek komt! Ik denk dat menig radio amateur daar nog jaloers op is.
btw een schitterende ongeving ook,lijkt er veel op de Veluwe.
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 26 oktober 2006 12:39:50 schreef QRO_man:
Als gezegd, het ontbreken van een externe MG aansluiting, tezamen met het afschakelen van de teleskoop antenne, is een gemis. Heb wegens garantieperikelen (nog) niet het inwendige aangepakt, maar gebruik als tijdelijke oplossing een uitwendige extra ferriet staaf voor koppeling met de externe antenne.
Oei! Mocht je een inwendige MG aansluiting voor een externe antenne na de garantie-
periode nog overwegen, QRO... pas dan goed op! Valt tegenwoordig niet mee om in zulke ontvangers te gaan "sleutelen"... Zelfs bij het losdraaien van de schroefjes is het nog flink uitkijken geblazen (b.v. in het batterijenvakje en/of achter het standerklepje...). 
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
SWS komt hier S9+40DB binnen in de peak R5 trage fading minimum signal is S9+20DB Me Myself and I .....
Krijg bijna geen tijd om ff lekker te rommelen of te zenden,
druk druk druk!
Inderdaad mooie trafo!
Mag ik vragen . . . .
Hoop toch snel weer aanwezig te zijn!
Of de 007 zender krijg ik nu toch ook zin in!
Gr Rob007.
Op 28 oktober 2006 21:06:39 schreef MRF-Technoligy:
mee myself and I .....
Een hele mooie titel, moet de plaat van Delasoul nog even zien te bemachtigen.
[Bericht gewijzigd door SWS op ]
Uit de SW-Pirates group:
Time, today, also for a Medium Wave hunt, which ended well, but I
must complete the result. At 20.26 UTC, I tuned on 1645 a station
that was playing a U2 track. I stayed there, as it didn't sound as
the usual Greek pirate. In fact, soon I heard a dj speaking in
dutch. At 20.40, "Lambada" from Kaoma got aired. At 20.53 it was
time for Madonna's "Like a Prayer". After that song, dj spoke in
english, and gave Id, but I really didn't caught it (I think it
starts with B, but I remain unsure!). At 21.01, "Imagine" by John
Lennon. At 21.23, dj announced a track in dutch, from "Kaos
Bluesband". At 21.30, host confirmed the frequency of 1645 and told
again station name, but I really wasn't able to understand it! At
22.21, "B????? is now closing down, bye bye", and signed off. Signal
was fading quite much, with weak points, but also very readable
ones. Sinpo: 23333. If someone could be able to help me identifying
this, I'd be grateful. After a quick check of the stations list
starting with B, I could assume it was Barones, but I would like to
hear from you! Thanks in advance.
Info naar aosta29<apekrul>yahoo<stipje>it
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 28 oktober 2006 11:40:30 schreef Hans de Swan:
[...]
Oei! Mocht je een inwendige MG aansluiting voor een externe antenne na de garantie-
periode nog overwegen, QRO... pas dan goed op! Valt tegenwoordig niet mee om in zulke ontvangers te gaan "sleutelen"... Zelfs bij het losdraaien van de schroefjes is het nog flink uitkijken geblazen (b.v. in het batterijenvakje en/of achter het standerklepje...).
Ik heb bij mijn sony een stuk installatiedraad gepakt, daar 5 wikkelingen van gemaakt om de voet van de antenne. Aarde via de hoofdtelefoon ingang en dan via de ATU naar de langdraad. Werkt super. Jammer genoeg is het afstemmen een ramp (kan onderhand nog beter afstemmen met de ATU als met de radio). Gaat per KHz of per 5 dus je zit een uur op knopjes te drukken. Op SSB moet je dan met een lullig draaiwieltje aan de zijkant het signaal verstaanbaar zien te maken. En dat gaat veel te grof. Maar met wat mazzel is mijn eigen ontwerp volgende week af en kan ik echt gaan luisteren.
fred
Hans de Swan
Oef! Dat knalde er vast in, fred101! Je kunt overigens beter geen installatiedraad nemen. Het draad is te grof en niet echt soepel voor dit soort doeleinden. Met fijner draad zou je makkelijker de positie van gevoeligheid op de ferrietstaaf kunnen opzoeken wat het beste voldoet in combinatie met de externe antenne. De ene ontvanger reageerd anders dan de andere, maar over het algemeen werkt deze methode echt naar voldoening.
MRF-Technoligy
Op 29 oktober 2006 09:17:14 schreef fred101:
[...]
Ik heb bij mijn sony een stuk installatiedraad gepakt, daar 5 wikkelingen van gemaakt om de voet van de antenne. Aarde via de hoofdtelefoon ingang en dan via de ATU naar de langdraad. Werkt super. Jammer genoeg is het afstemmen een ramp (kan onderhand nog beter afstemmen met de ATU als met de radio). Gaat per KHz of per 5 dus je zit een uur op knopjes te drukken. Op SSB moet je dan met een lullig draaiwieltje aan de zijkant het signaal verstaanbaar zien te maken. En dat gaat veel te grof. Maar met wat mazzel is mijn eigen ontwerp volgende week af en kan ik echt gaan luisteren.
fred
Ja, maar het probleem is dat op MG de telescoop antenne afgeschakeld wordt, dus capacitieve koppeling (wat je doet met je spoeltje als je de andere kant niet met 'aarde' verbindt) helpt niet echt. Voor KG werkt het prima, maar dan kan ik ook de externe antenne plug gebruiken.
En wat dat afstemmen betreft heb je helemaal gelijk; Donders Beroerd. Doe me dan de 2001D maar, alleen is de 7600(GR), met name op vakantie, toch net iets handzamer.
MRF-Technoligy
@ QRO-MAN
Heb je toevallig een schema van de Sony ICF-SW7600.
Die van mij heeft het op de laatste vakantie begeven.
(stemt niet meer af PLL gaat aan de haal )
Op 29 oktober 2006 12:50:22 schreef MRF-Technoligy:
Heb je toevallig een schema van de Sony ICF-SW7600.
Die van mij heeft het op de laatste vakantie begeven.
(stemt niet meer af PLL gaat aan de haal )
Jawel, het is wel een pdf-file, maar goed leesbaar. Heb hem hier zo niet bij de hand, zal hem je morgen mailen naar je hotmail account. Zie een reparatie wel wat somber in omdat het hele afstem-gebeuren in een enkel IC is ondergebracht.
<edit>
Heb 'm van Internet, heb even zitten zoeken:
http://pcpropittsburgh.com/icf-sw7600gr.htm
Succes !
Hans de Swan
Op 29 oktober 2006 09:17:14 schreef fred101:
Ik heb bij mijn sony een stuk installatiedraad gepakt, daar 5 wikkelingen van gemaakt om de voet van de antenne.
Nah! Ik dacht dat fred101 de interne ferrietantenne bedoelde met daaromheen 5 wikkelingen... Ik schrok al toen ik las dat-ie dat met installatiedraad gedaan had, maar het ging in dit geval dus om de telescoop-antenne.
Inderdaad werkte dat prima bij KG, QRO_man. Bij overstuurde ontvangst in het aantal windingen teruggaan om de telescoop (uiteraard hierbij wél geïsoleerd draad gebruiken). Vooral handig in de namiddag/avond mocht je met een goedkoop ontvangertje willen blijven luisteren... 
Op 29 oktober 2006 13:18:32 schreef Hans de Swan:
[...]
Nah! Ik dacht dat fred101 de interne ferrietantenne bedoelde met daaromheen 5 wikkelingen...
Nou ja, ik kan 't ook verkeerd begrepen hebben hoor. Heb ooit eens voor 15 euro of zo een KG ontvangertje met digitale afstemming gekocht bij de lidl. Ik was er al op voorbereid dat het niet veel was, maar het bleek nog erger dan dat. Er waren al mel al denk ik zo'n 10 stations op te ontvangen, maar daar was ook alles mee gezegd. Hij ligt hier nu al weer een jaar of zo in de lade, de batterijen zullen er onderhand wel uitlekken.
Packet
Golden Member
Hebben jullie trouwens geen last van storing van de pc.
zowel LW MW als KW ligt hier plat van de storing.
als ik wat wil ontvangen op mijn buizen radio moet ik eerst alle pc's uitzetten wel erg lastig hoor.
tsja, dat heb je met de tegenwoordige digishit... een groot deel ervan stoort als de pest.
TV's kunnen er ook wat van hoor.
als je vroeger (jaren 20/30) buren had, die ook een radio hadden (met terugkoppeling) kon je wel eens last hebben van de mexicaanse hond, ofwel een fluit door je geluid 
...hoezo vroeger was alles beter 
Op 29 oktober 2006 19:55:11 schreef Packet:
Hebben jullie trouwens geen last van storing van de pc.zowel LW MW als KW ligt hier plat van de storing.
als ik wat wil ontvangen op mijn buizen radio moet ik eerst alle pc's uitzetten wel erg lastig hoor.
hier alleen als ik met de portable of tranceiver luister , op de buizen ontvangers hier, een racal en een trio geen last ,er staan hier altijd 2 pc's te draaien , een veel gehoorde klacht zijn ook de monitors die flink storen ook LCD schermen kunnen er wat van, alle kabels zijn hier goed afgeschermd en alle apparatuur ligt aan HF aarde, dat scheelt ook wel.
Los van de goeie aarde die je hebt kan er nog wel last van hebben.
Ik heb destijds een PC er bij gekocht en die heeft waarschijnlijk een goedkope voeding in zich,
En dan moet je gaan uitkijken want ik ging er de fout mee in dat ik lange
speaker draden en draden naar de thuis installatie er aan zette!
Nou die werkte prachtig als KG/MG antenne de uitstraling/afstraling was giganties!
Een soort van stoor antenne met een staande golf 1 op 1.
(mijn vorige PC stoorde niet!)
Rob007.
ORN
Het Nederlands Am forum voor KG en MG op http://www.am-forum.nl , of voor de FM Hobbyist http://www.fm-forum.nl
Op 29 oktober 2006 00:34:31 schreef rob007:
Krijg bijna .....
Inderdaad mooie trafo!
Mag ik vragen . . . .Gr Rob007.
Ja dat mag je......
Op 30 oktober 2006 19:48:41 schreef Transmitter:
Hey jongens ,ik zit nu op 6300
Wie hoort er wat?
kraak tik tik
sorryhier niks,of ben je nu al van de band?
Ja hij was alweer uit..accu leeg van de laptop.
Met voeding heb ik er een enorme brom op zitten.
Maar hij is nu bijna weer vol dus misschien zo nog even.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik heb net ook maar weer eens een el84 ontstoken en wat met ceetjes in de uitgang zitten rotzooien.
als ik nu aan de antenne aansluiting kom krijg ik een tik.
Dus met een ledje maar eens proberen weer een tik
Potver dus ik denk HEY! het fietslampje maar eens proberen pats ook weg
Dus er schijnt nu dan toch vermogen uit te komen 
Voor de mensen die zich het niet meer herinderen
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24683/31
Er zitten inmiddels een paar maanden tussen mijn laatste actie en deze actie welgeteld iets van een maand of 9 dacht ik beetje verbouwen en verhuizen etc etc
Maar we zijn er weer en ik ben niet van plan op te geven