en je hoeft ook niet te gaan zoeken in een topic. gewoon de zoekfuntie en dan een stad intypen, dan kom je wel in dat topic

Op 4 november 2006 16:37:13 schreef grotedikken:
[...]
grote dikke knip in text

Ik vind dit niet alleen cynisch, maar juist pessimistisch. Ik geloof dat het heel duidelijk geformuleerd was door mij : Een lid moet niet maar mag zijn woonplaats vermelden. Zo kun je ook een optie aangeven of iemand op de kaart wil staan. En trouwens het gewouwel over inbreuk van de privacy vind ik helemaal het toppunt. Typisch een gevalletje "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt."

Lees je toevallig nog wel eens de krant ? Daar staat ook de (woon)plaats vermeld. En wat dacht je van het nieuws op TV ? Bij mijn weten zijn er redelijk vaak stukjes te zien, waar duidelijk de naam van de geintervieuwde staat en zelfs de plaatsnaam waar het interview plaats heeft gevonden.

Ik ben niet voor niets een cynist geworden;-)

Eigenlijk best wel vreemd. Klagen over inbreuk over privacy, maar in de tussentijd wel (medische *) gegevens verstrekken over jezelf, die nou niet echt een florisant beeld van jezelf weergeven... (bij voorbaat bied ik mijn excuses aan voor deze opmerking)

*) Een goed verstaander heeft weinig uitleg nodig.

ohwm, waaom gaan dit soort dingen altijd de verkeerde kant op?

mischien een POLL?

Ik vind uw laatste post nogal op de persoon, niet erg vriendelijk en vind het ook niet correct om online en offline media met elkaar te vergelijken.

Als iemand zijn woonplaats bekend wil maken dan kan dat in zijn profiel.

Als niemand meer iets toe te voegen heeft wilde ik dit topic graag sluiten. Dit soort gedoe is (gelukkig ;) offtopic op een Elektronicaforum.

Op 4 november 2006 18:24:53 schreef oxurane:Klagen over inbreuk over privacy, maar in de tussentijd wel (medische *) gegevens verstrekken over jezelf...

*) Een goed verstaander heeft weinig uitleg nodig.

Wie zegt dat die "medische gegevens" niet gewoon een tijdelijke status van enig deel van deze user beschrijft?

En van mij mag dit topic ook gesloten worden. Het gaat geloof ik nergens meer naartoe.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]

jammer dat zelf mod's zich laten verleiden off topic te gaan.

wat vinden de mod's van het voorstel?? (eigen mening)

als jullie op het forum al niet overeenkomen zie ik geen enkele reden om adressen door te spelen.... :-)

Bij deze mijn excuses dat ik een (te) scherp oordeel vel en misschien te veel op de persoon gericht. Maar daar heb ik bij voorbaat ook al mijn excuses voor aangeboden bij mijn posting.
Als ik de reacties lees, blijk dat ik voor deze groep mijn visie soms iets te rechttoe rechtaan formuleer. Ik zou de scherpe klantjes er wel van af willen halen, maar dan sta ik meteen van die grote lappen text te schrijven. Om dat te voorkomen, kort ik mijn betoog in en dat kan soms wel eens verkeerd geinterpreteerd worden. Jammer...

Voor de rest, topic mag gesloten worden. Lijkt me handiger om een, zoals shiptronic al aangaf, een poll op te zetten.

Ik vindt het zoals het nu is prima. Bij een groot 4x4 forum is er wel ooit een kaart geweest waar je jezelf in kon "plotten" , onafhankelijk dus van de rest van de gegevens. Daar was het wel eens handig. Voor hier zie ik er weinig in. De keren dat ik dingen met individuele CO'ers afhandel is er altijd een punt waarop je per mail verder gaat. Soms vraag ik ook in de topic zelf naar de locatie om te zien of het mogelijk is even snel ter plekke hulp te bieden. Die kaart is dus voor wat mij betreft niet zo nodig.

Verder vind ik de site zoals ie nu is behoorlijk strak zonder toeters en bellen en dat vind ik ook wel prettig.

beleid is dat wij zo min mogelijk gegevens van users willen hebben, dat wil zeggen: als de user kwijt wilt waarvoor wij invoervakken hebben gemaakt, kan hij ze gebruiken, hij is tot niets verplicht. muv bepaalde velden die nodig zijn zoals nickname, password en (werkend en geldig) mailadres.

Hier zal dan ook weinig verandering in komen.

een poll opzetten doen we niet, voor ons (Het co-team) is het duidelijk wat wij als beleid hanteren.

Mij niet. Een poll geeft de indruk dat er wat te kiezen valt, daar ben ik alleen voor als er ook wat te kiezen is.
Of dat zo is weet ik niet, Co is geen democratie ;)
[edit] Was @ oxurane.

Ik ben overigens tegen omdat zo een soort extra voor het goed functioneren van Co als elektronicaforum niet noodzakenlijk is, en mogelijk allerlei verwachtingen wekt die naar mijn mening weinig grond hebben.

Er zijn imo voldoende mogelijkheden om via internet irl met gelijkgestemden in contact te treden.

*grinnik*
[knuppel in het hoenderhok-mode]
Trouwens,. als er een helder beleid is omtrent dit onderwerp, waarom werd dit topic dan niet meteen daarmee de kop ingedrukt ? Had de schade die ik wellicht aanrichtte aardig kunnen beperken.
[/knuppel in het hoenderhok-mode]

had toch een mooi topic kunnen worden ?

als er blijkt dat bv. 100 man aangeeft het leuk/makkelijk /handig te vinden om op zo'n soort kaart te staan was dat mischijn het overwegen waard geweest.

standpunt is duidelijk.

maar er is net een nieuwe poll:+

Daar heeft oxurane op zich gelijk in. ;)

Maar zolang er op een vriendelijke en zinnige manier gediscussierd wordt is daar niet direct reden toe, geen enkele mod vindt het leuk de boeman uit te hangen.

Als er eens "gedoe" is op Co gaat dat aan de andere kant zelden of nooit over elektronica.

Niets menslijks is de moderators vreemd. Ik ben net als iedereen de beheerders vooral dankbaar dat Co er (nog altijd) is :)

Co staat open voor goede suggesties voor verbeteringen groot en klein, maar er wacht al een flinke lijst, sommige dingen is men gewoon tegen en er over zeuren werkt ongetwijfelt averechts.

Op 4 november 2006 16:37:13 schreef grotedikken:
[...]
Laat de mensen toch met rust, waarom moet men altijd ongevraagd dingen opdringen, en als je dat dan niet wilt moet je zelf stappen ondernemen. Als het lid echt contact wil dan zal hij zijn woonplaats of e-mail wel zelf vermelden. Dat kan hij nu toch ook?
Alsje niets wil opdringen, wat is dan de zin van dit topic?
.....knip..

Eigenlijk is dat soms wel jammer voor de TS zelf!
Meestal laat ik de mensen met rust, maar soms bekruipt mij de goesting om eens een scan te maken van een goed artikel uit een tijdschrift over de topicvraag.
Maar wat zie je dan, geheime, valse, overvolle mailboxen!
Terwijl je er zoveel kan maken als je wilt (vb gmail)die enkel en alleen voor CO gebruikt wordt, geheimer kan dus niet.

Er zitten hier nog 7 scans van dergelijke onbestelbare artikelen/schema's in "mijn documenten".
Elke keer vragen om een goed emailadres is ook niet prettig, maar ik leer ook bij ;)

Over de rest van uw betoog kan ik niet meespreken want ik laat het niet zover komen ;)

Op 4 november 2006 12:41:56 schreef muddy:
<<>> Of je moet alle 15 (16?)([edit: 17])! duizend leden af gaan, mja, de meeste mensen hier hebben wel een hobby.

als je eens de actieve leden gaat tellen kom je een heeel stuk lager uit. veel mensen melden zich aan vanwege een vraag die ze hebben en daarna zie je ze nooit meer terug... van alle leden zullen er vast een paar in de buurt wonen. maar die hoeven helemaal niks met electro te hebben als ze 1 keer een vraag over iets hebben gesteld...
het zou wel kunnen wanneer je leden apart vraagt of ze zich willen aanmelden hiervoor, maar dan zou er eigelijk nog een soort comtrole op moeten zitten omdat ze anders alsnog veel inactieve leden hebt... leuk idee, maar practisch moeilijk uitvoerbaar...

Op 4 november 2006 19:01:01 schreef Aart
geen enkele mod vindt het leuk de boeman uit te hangen.

Ehm sorry, maar je bent een moderator, inclusief de lusten en de lasten die daarbij horen.
Trouwens wat betreft "de lasten", je kunt eenvoudigweg een verweer voeren, met een verwijzing naar het beleid....

Co staat open voor goede suggesties voor verbeteringen groot en klein, maar er wacht al een flinke lijst, sommige dingen is men gewoon tegen en er over zeuren werkt ongetwijfelt averechts.

Suggesties zijn alleen mogelijk, mits ze binnen het beleid vallen. Deze suggestie blijkt duidelijk buiten het beleid te vallen en had dus vrij vlot gesloten kunnen worden.

En inderdaad, het blijkt niet meer over electronica te gaan. Maar dat was al bij het begin van dit topic.

En bedenk : ik had het graag wat duidelijker willen verwoorden, maar heb eenvoudigweg geen tijd voor een lap text met de nodige nuances. Lees het daarom dan maar met een knipoog of neem het met een korreltje zout.

't zou wel handig zijn voor mensen die idd persoonlijke hulp zouden willen bieden.

Daaronder reken ik mezelf!

Ik heb ooit stefan van I (volgens mij is dat nu elektronika delen.nl ofzo) geholpen met etsen van print. Hij is bij mij geweest en ik bij hem en we hebben smaen mooie printjes gemaakt (toch???)

en ik denk dat als er idd mensen zijn die dit willen, dit ook buiten CO kan. Soort van steunpunten voor beginners?

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

Ja zo'n zoekfunctie zou wel handig zijn.

Ik heb mij altijd al afgevraagd of hier mensen op zitten in de regio van Balen, Mol ?

Jan Cools

Op 4 november 2006 19:21:31 schreef Coole Jan:
Ja zo'n zoekfunctie zou wel handig zijn.

Ik heb mij altijd al afgevraagd of hier mensen op zitten in de regio van Balen, Mol ?

Jan Cools

Sorry voor het quoten, maar kijk dat is nu praktisch, je kan het ook gewoon vragen! Geen bemoeienis van de mod-beheer overheid, gewoon eigen initiatief.

Op 4 november 2006 19:23:34 schreef Rd12tf:
[...]

Sorry voor het quoten, maar kijk dat is nu praktisch, je kan het ook gewoon vragen! Geen bemoeienis van de mod-beheer overheid, gewoon eigen initiatief.

dat is waar, maar als anderen dat nu later willen terug vinden is het heel moeilijk, en dan heb je het maar aan 1 persoon gevraagd, en weet je niet hoe het met de anderen zit...

Ja, allemaal goed en wel, maar nu weet ik het nog niet :( en een zoekfunctie is wel beter dan altijd maar vragen, moet is denken hoeveel onnuttigge topics er dan gekraakt moeten worden.

Dat is toch geen probleem? Meestal gaat dit goed, kijk maar in de radiomarkt topics, daar word meestal op deze manier vervoer geregeld.