Op 17 november 2006 15:32:34 schreef de kastelein:
En de gebrekkige vertaling

SCHEDEL & SHINBONES
uitgegeven door Luigi Basso

DE RADIO VAN DE KUST VAN HET WESTEN

Ook als de eerste koude worden gemaakt te voelen en als het overzees flagellated van het onweer is, heeft mijn „ringhiante Sardina“ brede genomen en, bereikt voor de westelijke kusten van Holland, heeft het één nieuwe preda waargenomen en gevangen.

Ontwerp van De Radio van de Kust van het westen, filibustierapost die is begonnen 21 Januari van dit jaar over te brengen en van de delen van Katwijk, op de westelijke Nederlandse kust gevestigd, waarvan de naam.

Een Vincent beveelt aan de naamboot trentanovenne, terwijl de rest van de bemanning van moglie Ellen wordt gevormd die zich ook om van DJ met het pseudoniem van Fleur lenen te maken.

Van de menselijke kant die wij tot die technicus hebben overgegaan: de aangewende zender is een Rohde & wendt Schwarz modelSK010, in een positie aan het verdelen van een macht rond 80 W , de modulator twee buizen 4CX250B met één 250 de aan maximum audiomacht van Watts; aangezien de antenne aangewend is keert één V tarata voor kHz 6280 om.

Onze Vincent ook actief als is pirata op de band van I 60 cm, rond I 488 Mhz.

Momenteel is WCR bezet proberen om de modulatie van tekens te verbeteren hen, in gevolgen, tijdens mijn luistert aan van Zondag 28 Oktober, op de frequentie van 6307.kHz 4, als bereikte de muziek gesproken ontruimt was in plaats daarvan bijna incomprensibile.

De post is een goede confermatrice, wordt het antwoord op mijn verhouding bereikt in 11 dagen met QSL, minuteren de brief en zeer het bevatten van CD 74 van muzikale brani en identificatie (dit is, op zijn minst voor me, had een innovatie, in verleden cassettes die van de posten nooit worden geregistreerd, maar CD ontvangen).

Uitgevende kan aan het volgende adres worden gecontacteerd post hen:

WCR, Tulpstraat 10a, 2223 HS Katwijk, Holland.

Of aan het volgende van e-mail: lizar.d@12move.NL en Westcoast48@noknok.NL (getlteman wie in het beeldcredo verschijnt is geen Vincent...)

Goede arrembaggi aan allen

PS. contact en Email adressen die erbij staan kloppen niet meer

tja , dat is een italiaanse qsl van jaren geleden, lachen met die vertaling , ps . de man op de foto is mijn vader aan boord van een haringlogger , hij geeft hier op de foto de vissery berichten door voor het thuisfront, dit was eigenlijk illegaal, in principe waren alleen gesprekken via scheveningen radio(pch) toegestaan maar ieder vissersgezin had in die jaren een radio met visseryband.

Prachtig!, tja dan heb je het niet van een vreemde, de piraterij zat dus al in de familie, en helaas moet jij de traditie voortzetten zucht.....;)

zo de onderdelen zijn binnen.
voor deze kg zender
http://www.nixan.tk/div/duji.JPG
is het wat.
ik ga het op spijkertjes bouwen.een keer wat anders
de kristallen set was op bij elktrodump grrrrr

groeten sebastiaan

Op 17 november 2006 21:49:09 schreef firma kraak&brom:
ik ga het op spijkertjes bouwen.een keer wat anders

Prima idee. Ik heb zelfs complete buizenschakelingen op die manier uitgeprobeerd.

Op 17 november 2006 21:49:09 schreef firma kraak&brom:
ik ga het op spijkertjes bouwen.
groeten sebastiaan

Wat dacht je van koperen punaises op een plankje kan je lekker op solderen.

ja goed idee.

daar had ik nog niet aan gedacht
hoef ik ook niet op mijn vingers te timmeren haha

zag het idee van de spijkers van de spijkerradio

http://home.wanadoo.nl/cmulder/pics/hf_stuff/spijkerradio_full.jpg

[Bericht gewijzigd door firma kraak&brom op ]

On air on 6375kHz - AM!

And later if everything goes well (conditions)
we switch frequention!
And open the SKYPE channel.

Later als het goed gaat/draait
zal er van frequentie verschoven worden,
En het SKYPE kanaal worden geopend!

Radiorob007.

Rob S8 signaal wordt sterker ik moet nog weg kom straks wel ff op skype.

kortegolfcafe op 6325 khz. skype staat open
rob 007 op 6375 S9 +20 db

[Bericht gewijzigd door westcoast op ]

@ KORTGEOLFCAFE prima ontvangst hier in zuid oost drenthe een S9 +10db wel beetje storing door heen maar goed verstaan baar

@ 6307.5 zit ook een piraatje hierzo komt met een S5

groeten martin de Ascona

Waar moet ik nu luisteren 6325 (9+30) of 6375 (9+5) ?
<edit>
Nou, het blijkt 'in de buurt van' 6375 en 'in de buurt van' 6325. :-)
<edit>
Hallo jongens, hebben jullie nog iets van een email adres ?
<edit>
16:40, 't is hier gebeurd. Kan er niks meer van maken...

[Bericht gewijzigd door qrp_man op ]

Op 18 november 2006 15:47:58 schreef qrp_man:
Waar moet ik nu luisteren 6325 (9+30) of 6375 (9+5) ?
<edit>
Nou, het blijkt 'in de buurt van' 6375 en 'in de buurt van' 6325. :-)
<edit>
Hallo jongens, hebben jullie nog iets van een email adres ?
<edit>
16:40, 't is hier gebeurd. Kan er niks meer van maken...

bedankt Arie voor de Rapporten , zijn rond 16.45 uitgeschakeld iedereen bedankt voor de gesprekken en berichten

Hoi iedereen even een kleine test via de 6425 khz hoop dat het een beetje klinkt en weg straalt

@ rob007 nee helaas heb je niet gehoord mischien een volgende keer

Heb hem al weer uit gezet volgens mij was modulatie niet alte best helaas

[Bericht gewijzigd door Ascona op ]

Op 18 november 2006 18:14:57 schreef Ascona:
Hoi iedereen even een kleine test via de 6425 khz hoop dat het een beetje klinkt en weg straalt

@ rob007 nee helaas heb je niet gehoord mischien een volgende keer

Heb hem al weer uit gezet volgens mij was modulatie niet alte best helaas

Heb je alleen maar een kristal van 6425 khz. ?
een beetje ongelukkige freq. 6400 is beter

@westcoast

ja heb alleen maar de 6425 dus als er nog iemand is hier die wat over heeft ? wil er best voor betalen
oja ff vraagje die bakens die je hoort hebben die ook nog een funtcie:S zijn maar irritante dingen

en hoe is het met de condities sávonds is dat nog wat??

volgens de schaal op mijn BX680a doen de lagere banden het beter 's avonds (staat zonnetje of maantje bij :9)
dus kijk eens rond tussen 2 en 4000khz

@ ledlover bedankt voor de info .

Heb nu volgens mij wel redelijk goede modulatie kan iemand mij ontvangen zit op de 6425 khz!!

ben zeer benieuwd

Hoi Ascona,

Net jou bericht gelezen en uiteraard geluistert. Ik hoor een draaggolf, ver weg, sig 1 maar een Qrm ratel met minder afstemming bedekt het, volgens mij ongemoduleerde, signaal. Ik luister nu op een portabele in de betuwe GLD.

Succes en mischien iets met een foto van de zender?

Groet,

Lotus.

Ik hoor alleen 2 utility zenders.

@ henry s.
@ lotus

helaas jammer zal eens zorgen voor een ander kristal en wat zijn utility zenders??

groeten martin hij staat nog steeds aan gemoduleert als goed is wel tenminste haha zal morgen even een foto maken

Hang een trimmer in serie of parallel met je x-tal dan kan je wat van 6425kHz af, in serie iets lager, parallel wat hoger... of was het andersom?

Utility: Dat is het getakketak, biep biep biep, sjirp sjirp wat je op de KG hoort, verzamelnaam voor dat soort zenders.

En als je 'geluk' hebt hoor je de cijferzenders van de Russen en de Mossad.

@ henry S. wat is Iets?

ja die utility zenders hoor je bijna alleen savonds ja.
heb nu net zender uit gezet en ook een kristal gevonden voor de 6400 khz en als ik daar dan een trimmer tussen zet kan ik een beetje naar beneden ja

groeten martin

vroeg zeg... gaaaap...
6400 ...on the road again....
6300 ...ook weer muziek...
6220... dance muziek... engelse free radio

vrije plekjes voor de vroege vogels: 6245, 6310, 6325 (ongeveer) , 6375, 6420... uiteraard wel zelf even luisteren voordat je gaat zenden

[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]