Afstandsbediening auto werkt niet meer :(

Dit topic is gesloten

Hallo allemaal,

Mijn vader zijn auto kun je op afstand open met een afstandsbediening. Nu had hij het er over dat de batterij daarvan bijna leeg was en of ik er een nieuwe in kon zetten.

Nu heb ik dit gedaan en het lampje knippert mooi als ik op het knopje druk maar de deur van de auto gaat niet open.

Wie kan mij helpen?

Hey,

Ik weet niet wat voor auto het is, maar ik kan me nog herinneren dat toen wij ooit de batterij van onze ford focus moesten vervangen, dat we daarvoor naar de garage moesten. Als je namelijk de batterij eruit haalt wordt de "unieke code" namelijk gewist, deze moeten ze er bij de garage opnieuw inprogrammeren.

Soms moet je de sleutel opnieuw aanmelden bij de auto ivm met het verliezen van de unieke code. Dat staat vast ergens in de handleiding van de auto.

Er zijn ook sleutels als je daar te vaak op 'open' drukt dat de code ook niet meer werkt. Dit is ter voorkoming van diefstal. Stel je een svoor dat iemand je verloren sleutel vindt en de hele stad afstruint opzoek naar een auto doe open springt als hij op het knopje drukt. Daarom kan het vaak maar een beperkt aantal keer achter elkaar. Ook hier moet de sleutel opnieuw worden aangemeld bij de auto.

Henry S.

Moderator

Move /HF

Op 12 januari 2007 20:29:56 schreef terbie:
Hey,

Ik weet niet wat voor auto het is, maar ik kan me nog herinneren dat toen wij ooit de batterij van onze ford focus moesten vervangen, dat we daarvoor naar de garage moesten. Als je namelijk de batterij eruit haalt wordt de "unieke code" namelijk gewist, deze moeten ze er bij de garage opnieuw inprogrammeren.

Vreemde vorm van 'klantenbinding'...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 12 januari 2007 22:07:53 schreef Henry S.:
Move /HF
[...]
Vreemde vorm van 'klantenbinding'...

Inderdaad. Meestal kan je zelf de sleutel opnieuw aanmelden. Meestal door de sleutel in het contact te steken en een reeks handeling uit te voeren. Zie hiervoor het instructieboekje van de auto.

Anoniem

Op 12 januari 2007 22:07:53 schreef Henry S.:
Move /HF
[...]
Vreemde vorm van 'klantenbinding'...

Nee, dat komt omdat de dieven steeds vindingrijker worden en de diefstalverzekeringsmaatschappijen daardoor steeds veeleisender. Moest iedereen een anders bezit respecteren dan zouden principiele grenzen voldoende zijn.

Daarom ben ik ook heel erg tegen hackers.
Het is maar voor de grap zeggen ze, om je beveiliging uit te testen zeggen ze... totdat ze toevallig jouw code van je spaarrekening zouden tegenkomen....

Het is niet omdat je een simpel slot in je
voordeur hebt dat iedereen maar moet proberen of ie het open krijgt.

Bij mijn golf moest je de sleutel in de deur doen, deur met de sleutel opendraaien, opengedraait houden en dan op het knopje v/d afstandbediening drukken.
Sleutel leerde dan weer dat het mijn auto was.

PS Lees eerst dan handleiding, ik weet niet zeker meer of dit de juiste volgorde was.

Op 12 januari 2007 22:52:01 schreef 2N3055:
Bij mijn golf moest je de sleutel in de deur doen, deur met de sleutel opendraaien, opengedraait houden en dan op het knopje v/d afstandbediening drukken.
Sleutel leerde dan weer dat het mijn auto was.

Zo werkte dat ook bij mijn Seat Toledo (ook VW), maar bij mijn nieuwe Peugeot 307 moet je de sleutel in het contactslot steken en "iets" doen.

PS Lees eerst dan handleiding, ik weet niet zeker meer of dit de juiste volgorde was.

Handleiding die lees je toch pas als je er met CO en Google niet meer uit komt....:-)

Op 12 januari 2007 22:52:01 schreef 2N3055:
Bij mijn golf moest je de sleutel in de deur doen, deur met de sleutel opendraaien, opengedraait houden en dan op het knopje v/d afstandbediening drukken.
Sleutel leerde dan weer dat het mijn auto was.

PS Lees eerst dan handleiding, ik weet niet zeker meer of dit de juiste volgorde was.

Hmmm
Aangezien er geen electrische verbinding is tussen auto en zender (sleutel), zou dat betekenen dat ik een willekeurige Golfsleutel in een Golf kan omdraaien en... eeehhh
Laar maar... Ik denk niet dat ik die sleutel gemakkelijk om zou kunnen draaien... |:(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Succes :+

Op 12 januari 2007 22:37:34 schreef grotedikken:
[...]
Nee, dat komt omdat de dieven steeds vindingrijker worden en de diefstalverzekeringsmaatschappijen daardoor steeds veeleisender. Moest iedereen een anders bezit respecteren dan zouden principiele grenzen voldoende zijn.

Ik bedoel meer dat je een sleutel kan reactiveren met je eigen auto. In het geval van het verwisselen van de batterij vind ik het gewoon ongeoorloofde klantenbinding en hadden ze er net zo goed een speciale schoef in het bakje kunnen steken... Want wat moet je dan: Naar de dealer om de batterij te laten te verwisselen en die dealer zal die 'service' met een hark op de rekening zetten want er is toch geen alternatief.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wellicht vind je de juiste informatie in het boekje van de auto, lijkt mij inderdaad ook vreemd dat je voor zoiets als dit terug moet naar de dealer, maar ik hou het ook niet helemaal voor onmogelijk want de dealer is verzot op euro's.

Douwe, ik wil niet flauw zijn, maar als het niet lukt en je komt er niet in dan word het toch echt Douwe richting de dealer ;):D

SWSje

A long answer is not short!

Er zit vast ook nog wel een slot op de deur, dus dat 'douwen' komt wel goed :-)

Verder zijn er wel meer opmerkelijkheden. De auto van m'n ouders heeft een systeem dat de sleutel oplaadt als deze in het contactslot zit, dus normaal geen batterij wisselen. Mocht de afstandsbediening ooit - om wat voor reden - niet werken, is de deur dus via het slot te openen, alleen gaat dan het alarm af (want dat wordt alleen uitgeschakeld via de afstandsbediening) tot je de sleutel in het contactslot omdraait :-D

Heb nog even gekeken in het instructieboekje van een Opel Corsa (ligt toevallig binnen) en daarin staat: batterijwissel moet binnen 3 minuten gebeuren, anders moet de sleutel opnieuw worden gesynchroniseerd met het voertuig. Procedure voor synchronisatie staat netjes beschreven. Dus niets dealer...

Op 13 januari 2007 12:15:29 schreef ReneV:
Heb nog even gekeken in het instructieboekje van een Opel Corsa (ligt toevallig binnen) en daarin staat: batterijwissel moet binnen 3 minuten gebeuren, anders moet de sleutel opnieuw worden gesynchroniseerd met het voertuig. Procedure voor synchronisatie staat netjes beschreven. Dus niets dealer...

Kijk... Dat is op persoonlijke gronden weer interessante info...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

ReneV vraagt zich voorzichtig af of Topic Starter zich misschien heeft opgesloten in de auto.... Douwe jongen, ben je daar nog?

het kan ook nog zijn dat je ff je alarm moet resetten
dit moet gebeuren met een sleuteltje wat bij het alarm geleverd wordt.

het alarm zelf zit waarschijnlijk als je voor de auto staat
rechtsachterin achter de motor vlakbij de wielkast.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Afstandsbediening Ford focus activeren
van Michel
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=focusforum&p=6070797

1. Sluit alle portieren om te voorkomen dat tijdens het programmeren meerdere geluidssignalen kunnen worden gehoord.

2. Zet het contactslot binnen zes seconden viermaal van stand I naar stand II en terug.

3. Zet het contactslot in stand 0.

4. Er klinkt een geluidssignaal en een LED in het dashboard gaat branden om aan te geven dat de leermodus is gestart en dat het mogelijk is afstandsbedieningen te programmeren.

5. Druk binnen tien seconden na de vorige stap een willekeurige toets van de te programmeren afstandsbediening totdat het geluidssignaal wordt gehoord en de LED knippert. Dit geeft aan dat een nieuwe code van een afstandsbediening succesvol is ontvangen.

6. Telkens na succesvol programmeren wordt automatisch een nieuwe programmeerfunctie van tien seconden gestart; dit gebeurt maximaal viermaal.

7. Herhaal voor het programmeren van andere afstandsbedieningen stap5.

8. Het systeem sluit automatisch de programmeerfunctie af als vier nieuwe afstandsbedieningen zijn geprogrammeerd, als geen nieuwe afstandsbediening binnen tien seconden wordt geprogrammeerd of als het contactslot in stand III wordt gezet.

9. N.B.:Een onjuist uitgevoerde programmeerprocedure beïnvloedt de opgeslagen codes niet.

Na succesvol programmeren worden alleen nog de signalen van de geprogrammeerde afstandsbedieningen geaccepteerd.

10. Test alle geprogrammeerde afstandsbedieningen door de vergrendelings-/ontgrendelingsfuncties meerdere malen te activeren.

werkte bij mij prima ford focus 1999

thx Toastmenot, werkt perfect:)
Ford focus bj. 2001

Hallo, ik ben de batterij van me autosleutel kwijt (Ford Focus) Wie weet welke batterij (er staat een nummer op) ik nodig heb om m te vervangen??

Wisten jullie trouwens als zo deuren hebt met sleutels en een 'hoofdsleutel' dat je met een paar van de deursleutels over mekaar te leggen vaak het patroon kunt vinden van die hoofdsleutel, ofhangkelijk van het slot moet je de dotjes die verschillend zijn helemaal afvijlen, of juist helemaal naar boven hebben.

@Suus; wat dacht je van de Ford-dealer? Die verkoopt ze ook nog met wat geluk.

@Uranium; welke relevantie heeft het afvijlen van een autosleutel met ook maar wat in dit topic?

Dat kump er noe van....
Hugo Welther

Moderator

Zo'n oud topic uit de gewelven van CO opvissen is niet de bedoeling.
Je hebt al een nieuw geopend zie ik.

Deze krijgt een slotje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Dit topic is gesloten