Show your projects! Part 3.

Dit topic is gesloten

Even de ledjes vervangen voor rode leds >:-)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

ik heb mijn etsbak afgerond. Kan nu eindelijk me pcb's zelf maken i.p.v. op school :)

http://oege.ie.hva.nl/~slotbo05/Mitchell/Foto's/ProjectEtsbak/Etsbak_af.JPG

http://oege.ie.hva.nl/~slotbo05/Mitchell/Foto's/ProjectEtsbak/Slang_montage.JPG

[Bericht gewijzigd door Mitchell S op maandag 29 januari 2007 13:13:07

Is dat een gewone aquariumverwarming?
Gaan de rubber delen van dat ding niet kapot door het etsmiddel?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

ja, is een gewone aquariumverwarmer (150W). Ik hoop dat het rubber niet kapot gaat. Ik ga etsen met natriumchloride, en de kit die ik gebruikt heb ik bestand tegen heeeeeeel veel chemische middelen. Dus ik hoop deze ook :). Ik ga het morgen even uitproberen....

Op 29 januari 2007 13:22:53 schreef Mitchell S:
[...]

Ik ga etsen met natriumchloride,

[...]

Kan even duren, maar je kunt er niet van zeggen dat je printjes flauw zijn :)

elmowww

Golden Member

Vergeet niet een terugslagklep te kopen voor je bubbelsysteem! Je wilt namelijk niet dat je etsbak leegloopt, door je pomp ;)

En over etsmiddelen gesproken:
Iedereen denkt dat dit verschrikkelijk gevaarlijke zuren zijn.

Eigenlijk is het gewoon een (neerslag)reactie met een zout omdat ijzerionen en chloorionen nou eenmaal minder "tot elkaar aangetrokken zijn" dan koperionen en chloorionen. (Fe(3)Cl), en met natriumchloride zijn het natriumionen in plaats van ijzerionen.

Dit is dan wel een redelijk reactieve reactie, maar je hoeft niet bang te zijn dat deze zoutoplossingen plastic opvreten. Let er alleen wel op dat deze zouten met de meeste metalen wél een reactie aan zullen/kunnen gaan, hetzij in mindere/meerdere mate. Dus denk niet dat je etsmiddel in een aluminium bidon of iets dergelijks op kan slaan, dat gaat mis.

Van kunststof heb je weinig te vrezen.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Dit komt het meeste in de buurt:
http://www.uploadarchief.net/files/download/100_4132.JPG

Maar zoals je ziet, overheerst het blauwe nogal, in het echt valt dat best mee.
Maar ik ben niet de enige waarbij het blauwe licht niet goed in de camera valt.;)

Ziet er echt HEEL mooi uit Henk! Gaaf werk elke keer weer van jou!

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Henry S.

Moderator

Op 29 januari 2007 13:32:51 schreef daniel56:
[...]

Kan even duren, maar je kunt er niet van zeggen dat je printjes flauw zijn :)

Is dat je ongezouten mening? :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 29 januari 2007 17:14:56 schreef Berry:
Ziet er echt HEEL mooi uit Henk! Gaaf werk elke keer weer van jou!

Thanx!! tja, als ik iets probeer te doen, doe ik het ook goed;)

ziet er erg mooi uit! Hoeveel bij hoeveel is hij in werkelijkheid? Op een foto is het altijd lastig schatten:P en waarmee heb je het plexiglas gelijmd?

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

De voorplaat is 10 x 10,5 cm, waarvan er een halve centimeter in het houten voetje valt.

Het plexiglas heb ik gelijmd met secondelijm van Loctite. Die is vrij agressief, waardoor hij het plexiglas ''samensmelt''.

[edit]
Ik zal zo even een foto maken van het klokje met een liniaal erbij:) dan zie je het makkelijker.

[Bericht gewijzigd door Henk hobby op maandag 29 januari 2007 19:24:44

Mooi Henk! Je maakt er wel weer wat moois van! :)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

@Henk,
Hij is idd erg mooi geworden, wat ik dan weer jammer vind is dat blauw erg overheerst en de wijzers slecht zichtbaar zijn.. Of komt dit door de foto? Iniedergeval, mijn complimenten, ook voor het draad soldeer werk!

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Mn reflow-oven, eindelijk issie dan af!! :D Gebaseerd op een pizza-oven à la €25 ofzo en een totaal aan hardware van ongeveer €60, en tralala een smd-oven el-cheapo! :p
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/766ebcd59621e305170616ba3d3dac3…
In preheat fase:
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/daca41214b39c5dc66674d09081940f…
Thermokoppel gemonteerd:
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/30bb3825e8f631cc6075c0f87bb4978…
Ik moet er nog wel ff een mooi frontje voor maken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 29 januari 2007 23:47:33

Mooi spul SMD lover! Heb zelf ook eens met het idee zitten spelen een oventje om te bouwen. Leek me alleen wel lastig als je componenten aan twee kanten hebt.

Henry S.

Moderator

@SMD lover: Mag ik je verzoeken om je foto's de volgende keer te verkleinen!

2272x1704 is aso groot. even verkleinen naar 800x600, een webvriendelijk formaat.

Dit is een SMD'er onwaardig.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Nieko:
Zoals ik al aangaf, dat overheersende blauw komt puur door de foto, ik weet niet wat dat met die camera's is:)

Zo in het echt, ziet het er echt perfect uit. geloof me.

Ik zal toch echt eens proberen om met een andere camera een foto te nemen, maar ook mijn telefoon doet er raar bij.

Probeer eens met je witbalans te spelen.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
klein is fijn

Moderator

Op 29 januari 2007 23:17:44 schreef SMD lover:
Mn reflow-oven, eindelijk issie dan af!! :D Gebaseerd op een pizza-oven à la €25 ofzo en een totaal aan hardware van ongeveer €60, en tralala een smd-oven el-cheapo! :p

Dat ziet er zeker leuk uit. :)
Netjes gedaan, zoiets wil ik ook. :9~

@Henry S:
Sorry, idd was het niet echt een voorbeeld van miniatuur!

Op 29 januari 2007 17:20:42 schreef Henry S.:
[...]
Is dat je ongezouten mening? :P

ik bedoelde natriumpersulfaat ....:)

Op 29 januari 2007 13:38:11 schreef elmowww:
Vergeet niet een terugslagklep te kopen voor je bubbelsysteem! Je wilt namelijk niet dat je etsbak leegloopt, door je pomp ;)

En over etsmiddelen gesproken:
Iedereen denkt dat dit verschrikkelijk gevaarlijke zuren zijn.

Eigenlijk is het gewoon een (neerslag)reactie met een zout omdat ijzerionen en chloorionen nou eenmaal minder "tot elkaar aangetrokken zijn" dan koperionen en chloorionen. (Fe(3)Cl), en met natriumchloride zijn het natriumionen in plaats van ijzerionen.

Dit is dan wel een redelijk reactieve reactie, maar je hoeft niet bang te zijn dat deze zoutoplossingen plastic opvreten. Let er alleen wel op dat deze zouten met de meeste metalen wél een reactie aan zullen/kunnen gaan, hetzij in mindere/meerdere mate. Dus denk niet dat je etsmiddel in een aluminium bidon of iets dergelijks op kan slaan, dat gaat mis.

Van kunststof heb je weinig te vrezen.

wat bedoelt u met terugslag klep?

Dat is een soort diode voor water en lucht. Zodat als je pomp uitstaat water niet uit de Luchtinlaat vanje pomp komt. (typen op een PSP :P)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten