is het mogelijk om mijn z/w tv als scoop te gebruiken,
via antenne ingang of de gele tulp ??

ooja en het koppelen naar mijn pc hoeft persee niet

[Bericht gewijzigd door Techno Turk op ]

stroboscoop gaat ook prima

en een perischoop is ? 1 kanaals osciloop zeker :)

is er een schama van ????

jep in de elektuur heeft daar een project over ingestaan ik zal ens opzoeken welk nummer.

@ blob1987: Kamera erbij.

@ techno: Je TV koppelen aan je PC lijkt me eenvoudiger. En dan dus de PC als scope gebruiken. Daar zijn wel oplossingen voor te koop.
Voor de TV heb ik nog nooit gezien.

maar is dit nou mogelijk of niet ?? en met scoop bedoel ik geen speri scoop of een strobescoop maar een oscilloscoop !!! als jullie weten wat het is

doet die tv het alweer dan?
de vorige keer was ie opgerookt.

jahet is mogelijk maar verwacht geen wonderen wat gj zegt is makkelijker en je hebt dan ook meer bandbreedte

Op 10 februari 2007 19:56:19 schreef Sparks:
doet die tv het alweer dan?
de vorige keer was ie opgerookt.

ja hij diet het perfect :D is scherper dan mijn lcd tv

Even voor je gegoogled:
http://www.electronixandmore.com/project/14.html
een scope als TV gebruiken gaat iig wel.

En een TV als scope:
http://www.zyra.org.uk/oscope.htm

Yes it's true you can make a television into an oscilloscope! But let's get this right - the method here is very simple and produces a dramatic effect, but it's not going to be a highly technical laboratory precision measurement device! Looks good though!

[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]

Op 10 februari 2007 19:57:47 schreef GJ_:
Even voor je gegoogled:
http://www.electronixandmore.com/project/14.html
een scope als TV gebruiken gaat iig wel.

ok tanx ik ga heb gelijk bouwen en proberen ;)

Hou je er rekening mee dat dit niet geheel ongevaarlijk is?

Bovendien heb je nu de verkeerde: een scope als TV. De onderste is een TV als scope!!!

Volgende keer de zoekfunctie maar gebruiken?

hmm denk dat het toch niet is hier kun je een scoop als tv gebruiken maar ik moet het net andersom hebben dus een tv als scoop gebruiken :( en die onderste is wel goed maar kan geen engels

[Bericht gewijzigd door Techno Turk op ]

L E Z E N...

De tweede link moet je hebben. :+

Op 10 februari 2007 20:06:16 schreef Techno Turk:..die onderste is wel goed maar kan geen engels

Ow, da's jammer. Nu snap ik dat je een scope op een TV wilt. Dan heb je gelijk ondertitels.

timmy heeft gelijk heeft in elektuur gestaan
Het had niet veel te maken met de bandbreedte werd video gestuurd
ik dacht met een comperator lm339 werd de zaagtand van horzontal en verticaal met het ingangs signaal vergeleken en met een monoflopje werd de video open gestuurd
maar het is el jaren terug ik denk wel 20 jaar
gr jt

Op 10 februari 2007 19:54:30 schreef Techno Turk:
maar is dit nou mogelijk of niet ?? en met scoop bedoel ik geen speri scoop of een strobescoop maar een oscilloscoop !!! als jullie weten wat het is

Ja, dat kan beslist. Maar daar heb je een flinke voorzetschakeling voor nodig, die waarschijnlijk duurder uitvalt dan een 2e-hands scoop, en waar je uren en uren tijd zal moeten insteken om het goed te krijgen. Het is een mooie uitdaging, maar onbruikbaar als het enkel je bedoeling is geld uit te sparen.

een schema maakt het me een stukken maklijker

Ik ben niet deskundig op dit gebied maar ik betwijfel of een schema het erg veel gemakkelijker zou maken.

Ik ben nl bang dat pros heel erg gelijk heeft.

Op 10 februari 2007 20:13:44 schreef Techno Turk:
een schema maakt het me een stukken maklijker

Ik denk het niet, kost een vermogen, niet alle componenten zijn nog te krijgen en het resultaat is ruk.

het hoeft van mij ook niet zo prersies te zijn ;) wat wel mooi zou zijn dat er X en Y as op kan