Met een scherpe bergeon pincet *tjak* dwars door het vel tussen mijn duim en wijsvinger heen. Twee V-vormige littekens tegenover elkaar.
Tijdens het piepschuim snijden bijna mijn pees doorgesneden.
Zo'n 10 keer onder netspanning gestaan, de meeste keren toen ik tussen 5 en 10 jaar oud was.
Ooit een schok gehad van een flits-elco. Mijn huid was gekookt net als een soldeerboutwond, maar geen blaar.
Mijn vader heeft wel eens een oude meetpen (zo'n lange, met 10cm stale verende pen van 0.75mm) dwars door zijn duim gehad, precies in het midden achter de nagel.
Op 5 februari 2007 11:11:03 schreef rew:
(Als ik me /wel/ vergis, dan is klasse drie nog dat je auw roept en meteen wegkijkt).
Ik heb wel eens een staal van een klasse IIIA rode laser (<0.5mW staat er op) via een spiegel in mijn oog gehad. De straal bewoog vrij snel en raakte mijn pupil tijdens zijn pad. Ik zie nu nog steeds een vlekje in mijn oog als er helder zonlicht is.
IS ######### LEVENSGEVAARLIJK #########
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een amerikaanse leraar die in de ogen was geschenen, en hij was in de maanden daarna helemaal para geworden omdat zijn ogen niet meer het zelfde beeld naar de hersenen sturen en hij is in de ziektewet gekomen en loopt bij een psychiater.
Dit verhaal komt een beetje overeen met een ervaring van een 15-jarige vriend van mij die een rotje in zijn oog heeft gekregen. Hij raakte geestelijk helemaal van de baan omdat zijn hersenen niet met zijn oog om kon gaan, en heeft zelfs een tijd met een ooglapje gelopen. Zijn oog is alweer 90% hersteld en hij slikt nog steeds medicijnen voor depressie.