Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Op 20 januari 2007 13:51:30 schreef Videomodulator:
[...]Zou het ;)

als jij bij Barco werkt,

zorgt eens rap ervoor dat de MXM van eventsmanager vrijkomt voor gebruik op normale medialon systemen.

en kijk eens naar het update advies op de partnerzone omtrent de Ilite6XP controller update... klopt niet helemaal he ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

Had de wasmachine open staan en zat aan de achterkant kon niks zien...

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Op 4 februari 2007 15:36:36 schreef Jeroen Boere:
[...]

als jij bij Barco werkt,

zorgt eens rap ervoor dat de MXM van eventsmanager vrijkomt voor gebruik op normale medialon systemen.

en kijk eens naar het update advies op de partnerzone omtrent de Ilite6XP controller update... klopt niet helemaal he ;)

LED-display's zitten in een andere divisie (kuurne als ik me niet vergis), dus ik ga je niet kunnen helpen :D
Had het nog een schermpje uit je tank geweest...

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Er was eens een man die dacht dat hij de pieren uit de grond kon halen door de fase en de nul in de grond te steken en zelf vast te houden. Toen was hij hastikke dood..

Gehoort van een klusjesman bij me oom.

Anoniem

vandaag niks 'serious' gebeurt
alleen 1 tip: richt nooit met een laser(die je natuurlijk in alle opwinding hebt gekregen voor je verjaardag) in je
ogen! wwantr dan krijg je een leuke blauw groene stip te zien ;)

en ook niet je kat er mee gaan iriiteren
want die knalde ook tegen de muur op
door de laser als 'levend dingetje' te laten beschouwen

Henry S.

Moderator

Welke mafkees kijkt er in een laser...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

ikke!!!!!
(heel even 'per ongeluk' express gedaan,
maar die vlek is maar heel even)

Op 4 februari 2007 19:21:52 schreef soundmouse:
Er was eens een man die dacht dat hij de pieren uit de grond kon halen door de fase en de nul in de grond te steken en zelf vast te houden. Toen was hij hastikke dood..

Gehoort van een klusjesman bij me oom.

en toch werkt dat wel je hoeft eigenlijk alleen maar de fase te gebruiken.
Maar tegenwoordig met een aardlek gaat dat niet meer.
Dus dan ben je gebonden aan een scheidingstrafo
en bijkomend nadeel is dat de pieren het niet erg lang meer volhouden
Maar in grove lijnen klopt het wel :D

[Bericht gewijzigd door Sparks op zondag 4 februari 2007 20:38:19

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Henry S.

Moderator

Op 4 februari 2007 20:34:16 schreef Andreesie:
ikke!!!!!
(heel even 'per ongeluk' express gedaan,
maar die vlek is maar heel even)

Ga zo door... spaar je al voor een hondje?

Een laser is geen speelgoed, beetje te jong voor serieus materiaal?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat roepen wij nou ook altijd als er weer zo'n flapdrol met een grote slijptol (230mm schijf) staat te slijpen zonder bril

HEEEEEEJOOO!!! WIL JE GRAAG EEN HOND?!?!?!

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Op 4 februari 2007 20:34:16 schreef Andreesie:
ikke!!!!!
(heel even 'per ongeluk' express gedaan,
maar die vlek is maar heel even)

(heel even 'per ongeluk' express gedaan,
maar die vlek is maar (voor een )heel (L)even)

Je doet er inderdaad erg laconiek over...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

mja, slim is het natuurlijk niet maar een lazertje van <1mW doet gelukkig voor heel even niet zoveel. maar ik zou dat niet nog eens herhalen met een >5mW versie!

[offtopic] hoe doen ze dat dan met die dingen in de kroeg? die zijn toch sterker en de straal vliegt de hele ruimte door en het kan dus niet anders of mensen krijgen dat ook in de ogen. omdat het zo vreselijk kort is levert dat gene schade op? [/offtopic]

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Inderdaad, op het werk hebben we een laser met een output van ong. 1 watt... Tijdens het expirimenteren ermee heeft hij een restje verkoold hout op de kast weten te maken en een putje in een deur... Zeer link spul dus, maar wel leuk :)

Op 4 februari 2007 21:35:33 schreef MAH:
[offtopic] hoe doen ze dat dan met die dingen in de kroeg? die zijn toch sterker en de straal vliegt de hele ruimte door en het kan dus niet anders of mensen krijgen dat ook in de ogen. omdat het zo vreselijk kort is levert dat gene schade op? [/offtopic]

Kortstondig is het geen probleem. Daar kan je netvlies nog wel tegen.
Anders zou je spellen als Lasergame ook moeten verbieden.

[off off topic]
Recentelijk nog in een -gerenomeerd!- tijdschrift/handboek gelezen dat men bij zwangerschap lasergames moet vermijden!!
Dat zou te gevaarlijk zijn (waarbij men op de straling doelt, opmakende uit de context van de zin cq het artikel) |:-(
[/off off topic]

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 4 februari 2007 20:56:59 schreef Henry S.:
[...]

Een laser is geen speelgoed, beetje te jong voor serieus materiaal?

Hoewel het advies er niet in te kijken nog steeds geldt, zijn dat soort lasers meestal klasse 2.

Als ik het me goed herinner, kan je uren achtereen in een klasse 1 laser staren zonder gevaar. Klasse twee is "door menselijke reactie zal je er nooit lang inkijken, en daardoor is er weinig gevaar".

(Als ik me /wel/ vergis, dan is klasse drie nog dat je auw roept en meteen wegkijkt).

Als je een apparaat met 4x600W infrarood-lasers aan het monteren bent, gaan er natuurlijk plakkers over de veiligheidsschakelaars. Anders kan je nergens bij om het ding af te stellen en zo.

"Hey, wat wordt mijn voorhoofd ineens warm?" Toen hing ik dus met m'n hoofd in de bundel. Gelukkig ACHTER de focus-lens. De bundel is ongeveer 1cm breed, en brand in milliseconden gaten in ogen en hoofden. Dat wordt dan gefocussed tot 0.1 mm, en daarachter waait hij natuurlijk weer uit. Al met al viel het wel mee. Maar wel blijven uitkijken....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb me eens laten vertellen dat je van die detectieflapjes hebt, waarmee je 't modepatroon kunt zien. Kun je in ieder geval zien 'of er ergens een bundel loopt'.

maar goed, je kunt natuurlijk ook je voorhoofd gebruiken. Een beetje zoals sommige electronici hun bovenlip gebruiken om te checken of hun soldeerbout warm is. :o

[Bericht gewijzigd door alex278 op maandag 5 februari 2007 11:16:47

@ Jan Klaassen

Op school zelfde, en daar heb je een centraaldoos met allemaal gestripte draden er uit en dan moet je net eventjes een draad hebben die er achter zit. Krrrrsst, bloederige streepjes op mijn handen (alsof ik met een kat ben wezen vechten)..

Met een scherpe bergeon pincet *tjak* dwars door het vel tussen mijn duim en wijsvinger heen. Twee V-vormige littekens tegenover elkaar.

Tijdens het piepschuim snijden bijna mijn pees doorgesneden.

Zo'n 10 keer onder netspanning gestaan, de meeste keren toen ik tussen 5 en 10 jaar oud was.

Ooit een schok gehad van een flits-elco. Mijn huid was gekookt net als een soldeerboutwond, maar geen blaar.

Mijn vader heeft wel eens een oude meetpen (zo'n lange, met 10cm stale verende pen van 0.75mm) dwars door zijn duim gehad, precies in het midden achter de nagel.

Op 5 februari 2007 11:11:03 schreef rew:
(Als ik me /wel/ vergis, dan is klasse drie nog dat je auw roept en meteen wegkijkt).

Ik heb wel eens een staal van een klasse IIIA rode laser (<0.5mW staat er op) via een spiegel in mijn oog gehad. De straal bewoog vrij snel en raakte mijn pupil tijdens zijn pad. Ik zie nu nog steeds een vlekje in mijn oog als er helder zonlicht is.

IS ######### LEVENSGEVAARLIJK #########

Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een amerikaanse leraar die in de ogen was geschenen, en hij was in de maanden daarna helemaal para geworden omdat zijn ogen niet meer het zelfde beeld naar de hersenen sturen en hij is in de ziektewet gekomen en loopt bij een psychiater.

Dit verhaal komt een beetje overeen met een ervaring van een 15-jarige vriend van mij die een rotje in zijn oog heeft gekregen. Hij raakte geestelijk helemaal van de baan omdat zijn hersenen niet met zijn oog om kon gaan, en heeft zelfs een tijd met een ooglapje gelopen. Zijn oog is alweer 90% hersteld en hij slikt nog steeds medicijnen voor depressie.

je kent het wel, VCA opleiding, deel electriciteit.

Leraar: We gaan een proefje doen, (wijst naar mij) kom maar naar voren.
Ik: Dju !
Leraar: Neem deze stokjes vast, we gaan stroom door je lichaam sturen.
Ik: (Zwijgend)
Leraar: Vertel wat je voelt, maar wees gerust, ik ga niet hoger dan 30 mA
Ik: (verklaar leraar zot)
Leraar: (Stuurt 1 mA door mijn lichaam)
Ik: Het tintelt een beetje aan mijn vingers
Leraar: (Voert stroom op)
Ik: Mijn armen trillen (terwijl het niet te zien was)
Leraar: (zet stroom af, en neemt volgende dia)
Ik: (ga naar mijn plaats)

Dan zie de dia:
15 mA: Spierverlaming
30 mA: Stikken, longen werken niet meer

en dan mag je niet schelden naar de leerkracht !

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

zelfs proefjes met de vandegraaff generator en rechtopstaand haar mogen hier bij mij op school niet! heeft iets te maken met onbekende hartproblemen ofzo...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

en dan mag je niet schelden naar de leerkracht !

Hier: Leerkracht = idioot

idd heel stomme leerkrackt.
wij hebben ook vd graag generator op school.
leerling wist niet wat het was.
leerling kreeg schok.
leerkracht was toen op het toilet en kwam snel toen ie te veel gelach hoorde.

Op 16 februari 2007 16:29:43 schreef soundmouse:
@ Jan Klaassen

Op school zelfde, en daar heb je een centraaldoos met allemaal gestripte draden er uit en dan moet je net eventjes een draad hebben die er achter zit. Krrrrsst, bloederige streepjes op mijn handen (alsof ik met een kat ben wezen vechten)..

huh? wat?

Op 5 februari 2007 11:14:21 schreef alex278:
maar goed, je kunt natuurlijk ook je voorhoofd gebruiken. Een beetje zoals sommige electronici hun bovenlip gebruiken om te checken of hun soldeerbout warm is. :o

bovenlip lijkt me niet handig. (tenzij je snor hebt, dat ruikt zo lekker :) )
Maar met je vinger gaat het perfect. Ideale manier om de punt schoon te maken is gewoon ff met je vinger de zooi eraf doen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Op 17 februari 2007 10:51:53 schreef ledlover:
zelfs proefjes met de vandegraaff generator en rechtopstaand haar mogen hier bij mij op school niet! heeft iets te maken met onbekende hartproblemen ofzo...

Daar moet ik ze gelijk in geven. 't Is niet zo, dat een jong hart ook 100% in orde is. Het gebeurt zelfs dat jongeren tijdens het sporten een hartstilstand krijgen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dit topic is gesloten