OPA2604 kan, ook de LM4562 kan verbetering geven.
E.e.a. dan wel in samenwerking met een "redesign" van de voeding!
Panasonic ECA elco's, ontkoppelen van A en D voeding met weerstanden en/of spoeltjes, ground layout optimaliseren, koppel elco's eruit smijten, DC servo erin, snubbers over de gelijkrichter, liefst aparte trafo of wikkelingen voor de analoge sectie.
Displays en frontjes: geen idee............
Op 22 april 2007 00:48:16 schreef BoudewijnEctor:
[...]
Ten tweede: ik heb een krasje getrokken op de zwarte laag van het display zodat ik een lichtgevend krasje heb (precies waar de cijfers zitten). Weet iemand hier een oplossing voor ? Of een plek waar ik nieuwe displays kan krijgen? (of iemand die er een over heeft... )
Is een zwarte stift een optie?
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
KT, vind jij dat een hoorbaar verschil opleveren?
ik ben laatste tijd veel aan het lezen over 'HiFi' en alles wat er naast heeft gelegen (waaronder breem.nl bijvoorbeeld).
Is dit een merkbare verbetering? ook omdat er best nog wat bij komt kijken.
BoudewijnEctor
Op 22 april 2007 01:15:08 schreef Henry S.:
[...]
Is een zwarte stift een optie?
iig een verbetering, maar ik weet niet in hoeverre dat :
a: gelijkmatig met het huidige 'zwart' (heel donker blauw)
b: netjes
gaat worden.
Op 22 april 2007 01:15:50 schreef BoudewijnEctor:
KT, vind jij dat een hoorbaar verschil opleveren?
ik ben laatste tijd veel aan het lezen over 'HiFi' en alles wat er naast heeft gelegen (waaronder breem.nl bijvoorbeeld).Is dit een merkbare verbetering? ook omdat er best nog wat bij komt kijken.
Dat levert wel degelijk verbetering op, mits je het goed doet.
Breem is wat rechtlijnig, ik veroorloof me wat meer vrijheden hierin.
Mijn apparaten karakteriseer ik ook wel met "myfi" ipv. "hifi". 
BoudewijnEctor
nou ja ik probeer ook mijn eigen weg te vinden, maar merk al dat ik weinig heb met figuren die hun kabeltjes op plateaus boven de vloer laten zweven tegen wilde electronen....
dat soort dingen lijken me niet echt werkend.
die opamp-upgrade ga ik dan denk ik wel pas in de zomer doen, nu te druk (kijk maar eens hoe lang deze thread dood is geweest...
)
Gewoon nuchter blijven... Voor de een wat moeilijker dan de ander, boven de grote rivieren wonen kan schelen. 
BoudewijnEctor
daarom vorm ik ook mijn eigen mening ipv alle (on)zin klinklaar voor waar aan te nemen.
Echter: ik ga morgen met stift dat display doen. Wel balen dat het beetje bekrast is 
Vrijdag een 'defecte' NAD 502 voor EUR 1.50 gescoord bij de plaatselijke kringloop. Display defect, ga ik met ledjes repareren, zoals hier beschreven.
Ook deze NAD had op onregelmatige momenten last van''hikken'. Door het smeren van de lasergeleidestang (scrabble?) met een beetje vaseline is dit verholpen. Niet altijd is een nieuwe laserunit nodig!
Anoniem
@organist:dat met die ledjes dat gaat perfect heb ik met die van mij ook gedaan, alleen moet je het difusorplaatje weg halen want dat neemt te veel licht weg.
Een goed alternatief vond ik in een sigaretten vloeitje, daar schijnen de ledjes genoeg door.
5 leds met een weerstandje gaat prima, even testen met een potmeter voor de waarde.
suc6, Hans.