Weten jullie meer van dit soort schakelingen te vinden? Vind het wel grappig, vooral die smell-o-vision is geinig.

Ik ken er zo geen maar ze zijn wel erg leuk (vooral die afstandsbediening-jammer. Een aantal kan je natuurlijk wel zelf bedenken en maken. Ik weet nog dat ze ooit eens bij zo'n programma met een verborgen camera een kraan hadden die aan stond behalve als je in de buurt komt. (Je kan je wel voorstellen wat een leuke beelden dat oplevert als mensen hun handen proberen te wassen).

Ik zal eens denken misschien schieten er meer te binnen.

Ik heb ooit met een 4093 een schakeling gemaakt met twee handvatten. Zolang je de handvatten niet losliet gebeurde er niets, maar als de 'verbinding' werd verbroken begon het vreselijk te piepen en kon het aleen gereset worden door een magneet bij een reedschakelaar te houden. Twee mensen moesten het din nu vasthouden en zou een parcours afleggen.

Werkte overigens niet op nat gras

in elektruur stond eens escher-tronica :)

Een 3 hoekje waar je metingen op kunt doen maar er zit nergens logica in en je wordt er zot van :p

Heb je dat weleens nagebouwd? Ik geloofde het niet (aangezien ze ook weleens een geintje met de lezer uithalen).

heb het niet nagebouwd

maar dit is wel heel leuk : http://www.pcs-electronics.com/schematics/tempest_for_eliza-1.0.5.tar.…

Door een bepaald 'beeld' op je monitor te toveren zend je een am signaal uit dat je via een radio kunt ontvangen.

dezelfde techniek wordt gebruikt om te spioneren? vage shit :) ( lees de readme in die file ) ( progje werkt enkel op linux, heb ik niet :( )

Dat spioneren ken ik, door het AM audio signaal wat je monitor uitzendt weer op een beeldscherm te toveren kan je dus iemand z'n monitor lezen op afstand! Heb je wel dure antennes en apparatuur voor nodig als je er niet naast zit.

Heb het programma trouwens ook weleens voor windows gezien, maar waar...

Dat werkt alleen bij een CRT monitor en niet bij een TFTtje lijkt me.

Op 2 september 2003 13:38:45 schreef Koen Van Vlaenderen:
heb het niet nagebouwd

maar dit is wel heel leuk : http://www.pcs-electronics.com/schematics/tempest_for_eliza-1.0.5.tar.…

Door een bepaald 'beeld' op je monitor te toveren zend je een am signaal uit dat je via een radio kunt ontvangen.

dezelfde techniek wordt gebruikt om te spioneren? vage shit :) ( lees de readme in die file ) ( progje werkt enkel op linux, heb ik niet :( )

werkt ook op XP hoor

Op 2 september 2003 15:28:04 schreef GeRwIn:

[...]
werkt ook op XP hoor

Met werken wil ik niet zeggen de .tar file opendoen..