waar te krijgen tegen redelijke prijs?
conrad verkoopt ze wel. farnell niet
maar conrad rekent 26 euro!!! achtelijke PIEP
wil het schema gaan bouwen van de elektuur unviersele functiegenerator met 4 1/5 display.
maar deze lijkt nogal verouderd te zijn beetje jammer dat elektuur niet de datum vermeld als je een document bij hun aanschaft dit merk je pas als je hem hebt.
5/1995
zijn er betere schema's voor functie generatoren? met redelijk veel opties.
kopen is mij nogal te prijzig...
Als ik mij niet vergis, is Koning en Hartmann importeur van dat spul in Nederland. Staat daar niet ergens een dealer lijst op hun site?
Heeft Stuut & Bruin in Den Haag 'm niet? (doen ook postorder)
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
De MAX038 is wel en aardig chippie, ik heb er dacht ik nog een stuk of twee liggen.
Bij voti.nl kosten ze 'slechts' €35,70 p/st. de reden van de hoge prijs is het feit dat het component obsolete is.
Daarnaast was de aanschafprijs in betere tijden iets van Fl.30,- per stuk, toen al niet goedkoop en dus redelijk weinig van verkocht onder hobbiesten.
Kijk anders ook eens naar de XR2206, die's een stuk goedkoper! Conrad verkoopt 'm voor zo'n 6 euro. Geen idee in hoeverre deze twee in functies overeen komen, dat moet je ff uitzoeken.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 8 mei 2007 09:44:03 schreef Buzz:
Kijk anders ook eens naar de XR2206, die's een stuk goedkoper! Conrad verkoopt 'm voor zo'n 6 euro. Geen idee in hoeverre deze twee in functies overeen komen, dat moet je ff uitzoeken.
Goedkoper ja, maar wat een onding...
Zodra mijn MAX038 functiegenerator af is vliegt mijn XR2206 generator buiten!
Voor de amateurs: Een mooi MAX038 functiegenerator project met PIC 16F877 voor de besturing en de LCD uitlezing (artikel uit het Amerikaanse EPE Magazine van juli 2000):
http://www.turbokeu.com/myprojects/max038/functiongen.zip
CD 
zijn er meer mensen geinteresseerd in de max 038? als er tien besteld worden scheelt dat al 6 euro per stuk!
Ik weet niet wat je er pricies mee wilt gaan meten, maar aparte digitale blokkendozen en vooral sinusgeneratoren zijn in het algemeen beter in wat ze doen dan een generator die alles moet kunnen.
Je zou ook kunnen kijken naar een simpel functiegenerator-ontwerp (of een compleet ding, E. had pas een uitgebreide test) zonder speciaal IC, en dan op basis van je ervaringen daarmee besluiten wat je nodig hebt.
Zelf bezit ik al jaren alleen een audio-sinusgenerator (Bruel & Kjaer 1014) en heb bij wat ik knutsel eigenlijk zelden behoefte aan meer.
Op 8 mei 2007 12:36:25 schreef Aart:
Ik weet niet wat je er pricies mee wilt gaan meten, maar aparte digitale blokkendozen en vooral sinusgeneratoren zijn in het algemeen beter in wat ze doen dan een generator die alles moet kunnen.Je zou ook kunnen kijken naar een simpel functiegenerator-ontwerp (of een compleet ding, E. had pas een uitgebreide test) zonder speciaal IC, en dan op basis van je ervaringen daarmee besluiten wat je nodig hebt.
van elektuur weet ik heb het artikel zelf. maar de prijzen KACHING!.
ik zoek een beetje allround generator. zoals de meesten gemerkt hebben ben ik langzaam beetje bij beetje mijn gereedschap aan het verzamelen. zelfbouwen vind ik dan ook erg leuk.
Op 8 mei 2007 10:39:14 schreef Turbokeu:
[...]
Goedkoper ja, maar wat een onding...
Zodra mijn MAX038 functiegenerator af is vliegt mijn XR2206 generator buiten!Voor de amateurs: Een mooi MAX038 functiegenerator project met PIC 16F877 voor de besturing en de LCD uitlezing (artikel uit het Amerikaanse EPE Magazine van juli 2000):
http://www.turbokeu.com/myprojects/max038/functiongen.zipCD
jij bent die aan het bouwen of een andere? zo ja weet je wat ongeveer de kosten zijn van deze?
Turbokeu
Golden Member
Dat is de bedoeling.
Voor het ogenblik ben ik alle onderdelen aan 't bijeenscharrelen/kopen (de meeste heb ik reeds waaronder de MAX038, de PIC, display, de (kwaliteit)potmeters).
Ook ben ik bezig een nieuwe PCB layout (gebaseerd op die in het artikel) aan 't ontwerpen, vermits ik de 9V batterijvoeding met converter voor de -9V vervang door een echte +5V/-5V voeding met trafootje (o.a. gezien de hogere stroomopname van het ondervermelde VFD-display.
De 2x16 LCD ga ik i.i.g. vervangen door een mooie Noritake LCD-compatibel 2x20 VFD-display, met aanpassing van de PIC 16F877 software naar 2x20 karakters.
Over de prijs heb ik geen flauw idee (is ook niet relevant voor mij).
CD 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
waarschijnlijk al gezeg maar dei max038 is al dik 2 jaar uit productie. vandaar dat dat ding zo verschrikkelijk duur is.
alternatieven zijn er niet ( toch nie tind e analoge wereld ) en zulln er waarschijnlijk nooit meer komen.
alle generatoren de dag van vandaag zijn AWG's en gebruiken een DDS synthesizer ( weg met die pll troep ) als clock
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
www.elv.de , zoek naar Best.-Nr.: 61360 10-MHz-DDS-Funktionsgenerator. Schema staat in 61360-DDS-Board.pdf
de programma code ontbreekt daar? tenminste kan hem niet vinden mijn duits is niet zo goed.
en de elvo4439??? wat voor micrcontroller is dat / waar te krijgen?? farnell en conrad kennen hem niet
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 8 mei 2007 17:46:49 schreef veenie:
de programma code ontbreekt daar? tenminste kan hem niet vinden mijn duits is niet zo goed.en de elvo4439??? wat voor micrcontroller is dat / waar te krijgen?? farnell en conrad kennen hem niet
alleen te bestellen bij elv. das een voorgeprogrammeerde processor.
je kan best het ganse bouwpakket bij hen kopen.
Op 8 mei 2007 16:54:51 schreef free_electron:
waarschijnlijk al gezeg maar dei max038 is al dik 2 jaar uit productie. vandaar dat dat ding zo verschrikkelijk duur is.
In den beginne waren ze ook al duur, ik heb er ooit dik 40 guldens voor betaald ( 98 ergens ?)
Switching Power
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
@ Turbokeu zou je de aangepaste software voor de PIC ook online kunnen zetten als het klaar is, want ik ben niet zo goed in ASM 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
schreef Turbokeu[/b][/message]:
[...]<<>>Voor de amateurs: Een mooi MAX038 functiegenerator project met PIC 16F877 voor de besturing en de LCD uitlezing (artikel uit het Amerikaanse EPE Magazine van juli 2000):
http://www.turbokeu.com/myprojects/max038/functiongen.zip
CD
mja, ziet er wel aardig uit al zou ik de eindversterker wel behoorlijk aanpassen. ik denk dat hij van mij toch een groter bereik moet krijgen in spanning en ook wel wat stroom moet kunnen leveren en een mooie offset er bij in.
opzich wel leuk ontwerp maar ik wil toch eens naar de opzet kijken. want als je het originele max038 schema ziet zitten daar toch wat meer onderdelen in voor de instelling. een potmeter kan je inderdaad wel vervangen door een uC maar een condensator toch wat moeilijker..
enne, een 038 is nooit goedkoop geweest..
@ Veenie,
Stuur me maar een mailtje met je adres gegevens en de MAX 038 komt eraan.
Ik heb er toevallig nog een aantal van liggen,die ik niet meer gebruik.
Op 8 mei 2007 19:39:33 schreef Ericxan:
@ Veenie,
Stuur me maar een mailtje met je adres gegevens en de MAX 038 komt eraan.
Ik heb er toevallig nog een aantal van liggen,die ik niet meer gebruik.
Vraag je er nog iets voor ? 
welk schema kan ik nou trouwens het beste bouwen die van elektuur of die met de pic?
welke is het meest betrouwbaar? en heeft de meeste opties?
@ veenie & Mathieuke,
Ik vraag er niets voor,de verzendkosten neem ik ook voor mijn rekening.
Stuur mij maar een mailtje met de adresgegevens en de Max038 (nieuw )is onderweg.