Op 10 mei 2007 19:48:00 schreef big bang:
Even over die obsolete-heid van de MAX038, hoe komt het dat zo'n gaaf IC uit omloop wordt genomen?

This product was manufactured for Maxim by an outside wafer foundry using a process that is no longer available. It is not recommended for new designs. For further information, contact us. The data sheet remains available for existing users.

Op 10 mei 2007 19:50:19 schreef Stynus:
Was meen ik iets met een afgelopen contract met een waferfab oid.

Op 10 mei 2007 20:42:19 schreef madwizard:
This product was manufactured for Maxim by an outside wafer foundry using a process that is no longer available.

Ok, nu weet ik waarom. Ik hoop dat dat niet te vaak meer gaat voorkomen bij Maxim, want die hebben wel meer 'fingerlicking stuff', speciale IC's met speciale spec's.

- - big bang - -

Het is waar dat je et een max038 heel snel een generatortje in elkaar hebt maar als je toch van plan was er een microcontroler aan te knopen dan zou ik zeker voor zo'n DDS oplossing gaan (ja helaas wel SMD maar goed te doen). Je frequenties worden haarzuiver en je frequentiebereik is ook nog eens op te voeren tot tientalle MHz-en. Ik heb er een paar gebouwd op basis van AD9851's serieel aangestuurd vanuit een PICje en dat werkt zeer goed, terwijl die max038 in de Mhz-en toch moeite heeft. Op http://www.amqrp.org/kits/dds60/ staat een leuke basis voor zo'n project. De AD8008 werk hier ook goed.

van mij hoeft er geen micro controller in.

maar als u een compleet schema heeft welke gelijk of beter is dan die uit de elektuur dan ben ik daar zeker in geinteresseerd