Wie kan deze layout herontwerpen voor normale componenten ?

http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/Top_Overlay.jpg

Het gaat om bovenstaande print voor een spanings meter :) alleen is die voor smd wat ik dus niet kan solderen/heb geen smd componenten helaas :( dus is er iemand die dat kan herontwerpen voor normale componenten voor mij ? behalve u3 want heb aleen de hex file welke ik niet kan aanpassen voor een andere ic :( maar die kan ik eventueel op mijn ooms werk erop laten zetten :) Het is waarschijnlijk maar een half uurtje werk voor jullie maar ik ben nog maar net begonnen met layouts maken dus zoiets kan ik helaas nog niet maken :( en ik mag op school maandag het printje laten maken tijdens de electro les (zit zelf op ict)

dit is de website. met de andere ontwerpen en compenenten lijst

http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/index.html

Ik kijk op de site en zie dat het printje dubbelzijdig is. wil je 1 of 2 kanten gedaan hebben?

ps. ik wil het best voor je doen (tegen een kleine vergoeding natuurlijk :P...). geintje

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 15 mei 2007 22:59:24

Op 15 mei 2007 20:24:10 schreef niekkiiee:
Ik kijk op de site en zie dat het printje dubbelzijdig is. wil je 1 of 2 kanten gedaan hebben?

Nee is niet dubbelzijdig dit lijkt aleen zo omdat er aan de andere kant 3 potmeters worden bevestigd en een paar andere kleine dingen zie http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/pcb.zip

Dus als het kan gewoon 1 kant :)

Op 15 mei 2007 20:27:19 schreef Gerwinh:
[...]

Nee is niet dubbelzijdig dit lijkt aleen zo omdat er aan de andere kant 3 potmeters worden bevestigd en een paar andere kleine dingen zie http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/pcb.zip

Dus als het kan gewoon 1 kant :)

aha mijn fout ik zie het. momentum bitte. waarschijnlijk is het morgen wel klaar.

Op 15 mei 2007 20:29:30 schreef niekkiiee:
[...]

aha mijn fout ik zie het. momentum bitte. waarschijnlijk is het morgen wel klaar.

Zo heb je niks te doen ofzow :) haha maar alvast bedankt :) voor de moeite :)

Ik vind het, eerlijk gezegd, een dwaas ontwerp. D6 en D7 v/d LCD-module hangen aan PORTD (waar nog 5 pinnen onbenut blijven) terwijl D4 en D5 aan PORTB hangen.
Daarnaast is er geen mogelijkheid voorzien om even een ISP-programmer aan te sluiten om desgewenst het programma aan te passen.
Brrr...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 15 mei 2007 20:41:44 schreef pros:
Ik vind het, eerlijk gezegd, een dwaas ontwerp. D6 en D7 v/d LCD-module hangen aan PORTD (waar nog 5 pinnen onbenut blijven) terwijl D4 en D5 aan PORTB hangen.
Daarnaast is er geen mogelijkheid voorzien om even een ISP-programmer aan te sluiten om desgewenst het programma aan te passen.
Brrr...

Het even aanpassen van de software zal zoiezo niet gaan omdat aleen de hex file is uitgegeven helaas :( Tenzij ik het opnieuw ga scrijven maar dat vind ik niet nodig zolang ik maar de volts en ampheres kan aflezen :)

[Bericht gewijzigd door Gerwinh op dinsdag 15 mei 2007 20:48:10

klein is fijn

Moderator

Op 15 mei 2007 20:18:23 schreef Gerwinh:
Het is waarschijnlijk maar een half uurtje werk voor jullie maar ik ben nog maar net begonnen met layouts maken dus zoiets kan ik helaas nog niet maken

Print in een half uurtje? :+ Mochten we willen.

Leuk projectje om te beginnen met printen ontwerpen. ;)

Op 15 mei 2007 20:41:44 schreef pros:
Ik vind het, eerlijk gezegd, een dwaas ontwerp. D6 en D7 v/d LCD-module hangen aan PORTD (waar nog 5 pinnen onbenut blijven) terwijl D4 en D5 aan PORTB hangen.
Daarnaast is er geen mogelijkheid voorzien om even een ISP-programmer aan te sluiten om desgewenst het programma aan te passen.
Brrr...

Because ?C is in TQFP package, we can program it after soldering all components on PCB. After that, programming is quite easy to perform. Programming signals are delivered through LCD connector. To make the programming cable, you can use an old PC HDD cable.

Ah! Je hebt verder gekeken dan ik, zo te zien. Ik trek , met het schaamrood op de wangen, mijn woorden terug...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

maaruh er zit wel een verschil in het schema en het plaatje. U1 namelijk. in het schema staat een 7805, maar op de print staat het niet. wat zal ik doen TS?

Op 15 mei 2007 21:16:28 schreef niekkiiee:
maaruh er zit wel een verschil in het schema en het plaatje. U1 namelijk. in het schema staat een 7805, maar op de print staat het niet. wat zal ik doen TS?

Staat er toch wel ? U1 7805 TO-252 Voltage regulator +5V, e.g. LM7805

http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/Top_Overlay.jpg

Doe maar wat jou het makkelijkste lijkt ?

Op 15 mei 2007 21:37:56 schreef Gerwinh:
[...]

Staat er toch wel ? U1 7805 TO-252 Voltage regulator +5V, e.g. LM7805

http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/Top_Overlay.jpg

Doe maar wat jou het makkelijkste lijkt ?

Haha zo makkelijk kom je er ook niet vanaf. als je naar de print kijkt zie je dat het vlakje onder U1 helemaal aan de ground vast zit (volg de baantjes maar eens).
Wil je dat ik het schema aan hou, of de printplaat??? dat is wel even belangrijk om te weten namelijk...

[Bericht gewijzigd door niekkiiee op dinsdag 15 mei 2007 21:43:28

fripster

Golden Member

@pros: die maffe pinning is door de ontwerper gekozen om de printlayout lekker makkelijk te laten zijn. grijns....

fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Op 15 mei 2007 21:40:37 schreef niekkiiee:
[...]

Haha zo makkelijk kom je er ook niet vanaf. als je naar de print kijkt zie je dat het vlakje onder U1 helemaal aan de ground vast zit (volg de baantjes maar eens).
Wil je dat ik het schema aan hou, of de printplaat??? dat is wel even belangrijk om te weten namelijk...

Hou het schema maar aan maakt namelijk niet uit of er een compenent ergens anders komt te zitten. Je houft trouwens ook het formaat niet 100% aantehouden want heb ruimte genoeg in mijn behuizing dus het printe mag ook wel wat breder/hoger zijn dan het orgineel :)

[Bericht gewijzigd door Gerwinh op dinsdag 15 mei 2007 22:39:53

Op 15 mei 2007 22:10:20 schreef Gerwinh:
[...]

Hou het schema maar aan maakt namelijk niet uit of er een compenent ergens anders komt te zitten. Je houft trouwens ook het formaat niet 100% aantehouden want heb ruimte genoeg in mijn behuizing dus het printe mag ook wel wat breder/hoger zijn dan het orgineel :)

Prima. zal kijken hoever ik morgen kom.

Op 15 mei 2007 22:44:33 schreef niekkiiee:
[...]

Prima. zal kijken hoever ik morgen kom.

Oke alvast heel erg bedankt :)

Evarist

Golden Member

@niekkiiee
Zeer offtopic maar wil jij tegen vergoeding printen ontwerpen voor mij op basis van het schema?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 15 mei 2007 22:57:32 schreef Evarist:
@niekkiiee
Zeer offtopic maar wil jij tegen vergoeding printen ontwerpen voor mij op basis van het schema?

Ja hoor, dat is geen probleem. Maar ik loop 40 uur per week stage op het moment, dus verwacht geen wonderen qua tijd.

klik hier voor het te etsen gedeelte.
hier staat de 3d-view en hier de silkscreen top waarmee je kan zien welk component waar moet komen. Aan de schakelaar, S1, kan je zien waar pin 32 zit van het IC. Daar om het hoekje zit pin 1.
Succes ermee!

Niek

[Bericht gewijzigd door niekkiiee op woensdag 16 mei 2007 11:15:54

Hee super :) hele erg bedankt :) ik zal melden waneer ik hem klaar heb :)

Graag gedaan! ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat werken. Zegt het voort :P

Dit soort werk wil ik trouwens best vaker doen voor anderen. Natuurlijk tegen een kleine vergoeding, want ik ben geen liefdadigheidsdoel... :D
Ik ben te bereiken via de mail. Deze is terug te vinden in mijn profiel.

Kleine opmerking mag toch wel he :)

Ik ben dus bezig met het kijken of alles klopt en heb dan alle componenten geprikt op het papiertje aleen c1 c2 c3 zijn 100n condensators aleen heb je in jouw schema 1 gebruikt die ik net niet heb :( heb hem wel 1 slag groter en 1 slag kleiner. Zou je die puntjes voor mij 1 slag kleiner kunnen maken ? zelfde geld voor c10 en c12 als het niet kan geen probleem dan moet ik even naar de okaphone voor die tussen maat :) maar als het wel kan heel graag :) voor de rest ziet het er perfect uit :)

De ATmega8 is er toch ook gewoon in DIP ? Of heb je de chip al wel in huis?

Als je hem al wel hebt: Alle contactjes vertinnen, zorgen dat je geen sluiting maakt en dat er ook niet te veel tin op de pads ligt.

Dan de TFQP erop leggen, uitlijnen en de 2 hoeken aanraken met je soldeerbout zodat ze vast zitten. Controleren of hij nog goed zit en dan een voor een de pootjes even aanraken. Bij voorkeur kruislings (1 pootje aan de noordkant, een aan de zuidkant, een oos, dan een west etc etc) om te voorkomen dat je een gebied te lang verhit :)

Dat wil ik wel. Kost 100 euro :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 16 mei 2007 19:31:00