Xantus: jij had je Altera- en FTDI-printjes tegelijkertijd laten maken toch (en nog 1 als ik het me goed herinner). Hoe doe je dat? 3 gerbers sturen en 3x 20 euro setupkosten betalen?
Ik ben namelijk met een aantal dingen bezig die dus allemaal een ander printje moeten hebben, en overal heb ik er maar 1 van nodig. Dat wordt dus vrij kostbaar als dat zo is en kan ik beter naar Olimex (Een paar Eagle .BRDs en een image hoe ze het moeten panelizen -> ideaal ). Van Niels heb ik echter nog geen duidelijk antwoord
Mijn nieuwste projectje wordt iets dat de status van 32 afzonderlijke pinnetjes laat zien op een 8x8 duo color ledmatrix.
Ik heb een raidcontroller in de computer met 16 activity- en 16 error-leds/ Of ja, aansluitingen voor leds.
De bijbehorende harde schijven zitten 4 naast elkaar, 4 boven elkaar in de computer.
De led-matrix gaat dan ook in blokjes van 2x2 leds laten zien wat een schijf aan het doen is Omdat de maxtrix gemultiplexd is, moet daar iets tussen. Ik heb eens rondgekeken wat ik nog heb liggen, en ik kwam op een ATmega 165 uit
Het is meer een work-in-progress, maar wel zo goed als af. Tevens mijn eerste probeersel met Eagle3D+Povray
Het had waarschijnlijk best als single layer gekunnen (onderkant heeft alleen voeding, ISP en UART), maar dat is lastig solderen (tenzij ik de SMD dingen aan de andere kant zet dan de pinheaders) en het prijsverschil is erg klein, en wat andere dingen die op stapel staan zijn ook dual layer
De 4-polige headers zijn UART (linksboven, volgens Xantus' FTDI-breakout-bordje-layout), floppy-powerconnector (linksonder) en de 4 pinnen van de ATmega165 die ik nog niet in gebruik heb (boven, rechts van de ISP-connector).
Op de 16polige header die Eagle3D niet kent komt de matrix (16 polig had ik nog liggen, 12 (of 24) niet )
De witte rechthoekjes onder, die Eagle3D ook niet kent (heb ik zelf getekend dus zo gek is dat niet ) zijn 4 afzonderlijke 10 Ohm weerstanden in 1 0603 package.
Het had een stuk smaller gekunnen, maar op deze breedte zitten bestaande bevestigingsgaten