Show your projects! Part 4.

Dit topic is gesloten

klein is fijn

Moderator

Alweer deel vier van het 'show je knutsel en frutsel resultaten' topic.

Hier zijn de vorige drie delen:
Show your projects!
Show your projects! Part 2.
Show your projects! Part 3.

En nu maar weer net zulke mooie dingen showen als in de vorige drie delen. ;)

klein is fijn

Moderator

Dat is natuurlijk altijd toegestaan. :)

ff aansluiting op het vorige toppic:

Wat een pokke werk
Weekend he.. Moe--->Al 1 pilsje op ;) (Grolsch)
En dan nog 45 sec. wachten :(

heb je een schema?
ik moet nog steeds iets maken voor mn robot ;)

PS: KIF wil je dat nooit meer doen?? ;)
Ik zit net te typen ik wil op posten drukken krijg ik dit: ''Dit toppic is gesloten'' :D

En deel 3 ging wel zeer snel he?
Vraagje: waarom gaan we niet verder naar bv 50 pagina's?
voor het overzicht?

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 13 april 2007 21:29:16

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

och wat heb je het toch zwaar...
is 45sec wachten nou echt zo erg??

lijkt me niet dat het overzicht dan beter wordt

[Bericht gewijzigd door buzzer op vrijdag 13 april 2007 21:33:53

lol..
Ja echt heel zwaar..
Maar weer on-toppic

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 13 april 2007 21:33:24 schreef buzzer:
och wat heb je het toch zwaar...
is 45sec wachten nou echt zo erg??

lijkt me niet dat het overzicht dan beter wordt

0 seconden wachten is ng altijd beter :9 (ff zelf gehost dus)

klik voor je file

klein is fijn

Moderator

Op 13 april 2007 21:26:54 schreef Technojunk:
PS: KIF wil je dat nooit meer doen?? ;)
Ik zit net te typen ik wil op posten drukken krijg ik dit: ''Dit toppic is gesloten'' :D

De "terug" knop werkt dan altijd nog prima hoor. ;)

Op 13 april 2007 21:38:18 schreef Tim Blanckaert:
[...]

0 seconden wachten is ng altijd beter :9 (ff zelf gehost dus)

klik voor je file

Haha jullie hebben het wel voorzien op mij relay verkrachter :) ben nu bezig met een versie van 20 stuks :) aleen die werkt nog niet helemaal :( en de relays zijn nog steeds op :(

klein is fijn

Moderator

Op 13 april 2007 23:36:48 schreef Gerwinh:
ben nu bezig met een versie van 20 stuks :) aleen die werkt nog niet helemaal :( en de relays zijn nog steeds op :(

Laat me raden, goedkoopste relais van de Conrad. Merk Song Chuan, 12V spoel, max stroom 12A. Heb er hier nog +50 liggen, stuur maar een mailtje.

Ondertussen ben ik bezig om even snel de uiteindelijke versie van de LM3909 vervanger in elkaar aan het draaien. Het pas eigenlijk makkelijk op < 1cm2.

Henry S.

Moderator

Op 13 april 2007 23:36:48 schreef Gerwinh:
[...]

Haha jullie hebben het wel voorzien op mij relay verkrachter :) ben nu bezig met een versie van 20 stuks :) aleen die werkt nog niet helemaal :( en de relays zijn nog steeds op :(

De leverancier kan je relaisgemartel niet bijbenen ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 13 april 2007 21:38:18 schreef Tim Blanckaert:
[...]

0 seconden wachten is ng altijd beter :9 (ff zelf gehost dus)

klik voor je file

duurt bij nog langer dat bufferen

echt niemand op co dit moment:(

Op 14 april 2007 00:21:41 schreef klein is fijn:
[...]Laat me raden, goedkoopste relais van de Conrad. Merk Song Chuan, 12V spoel, max stroom 12A. Heb er hier nog +50 liggen, stuur maar een mailtje.

Ik zoek ook nog relaisen..
kan ik er bij jou een paar ''bestellen'' ?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

was nog wat aan downloaden, lag vast daaraan

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Hier mijn laatste "projectje":
http://img386.imageshack.us/img386/3533/psufrontft3.jpg

Het switchmode power supply printje dat ik in Rosmalen gekocht heb, ingebouwd in een doosje. Ik wil hem gebruiken als "labvoeding" voor de veelgebruikte spanningen.
Echter had ik een zwarte banaanbus te weinig besteld, die klus ik er van de week nog in.

De voeding levert:
* 3,3V/5A (groen)
* 5V/7A (geel)
* 12V/1,2A (rood)

Ik wil hem gaan gebruiken voor de minder kritische zaken, waar ik even snel een voeding nodig heb.

Foto van de binnenkant:
http://img386.imageshack.us/img386/3124/psuinsidene9.jpg

Al met al een eenvoudig projectje met een laag creativiteitsgehalte, maar dit simpele bakkie gaat mij wél een hoop gemak geven! :)

Pff.. Heerlijk weertje om iets te doen buite, dus wat dat ik? Ik zal eens beginnen aan die kerstster uitzagen met de decopeerzaag :p.. Is nog aadrig gelukt, morge kan ik hopelijk dan wat laaste dingen er aan doen en dan nog de leds soldeeren en als alerlaatst moet ik dan nog dat verrekte printje aan de gang zien te krijgen.. En dan kunne volgende kerst genieten van de kerstster :D...

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Jah nou het was eigenlijk een project van vorig jaar :p.. Maja als je een sectorwerkstuk moet maken voor school wat het de halve tijd niet doet en dan binnen 2 weken een schema moet hebben + alle onderdelen en dan ook nog eens in elkaar gezet.. Nou dat gaat me niet lukke :p...

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
help

Golden Member

@ Buzz

Mischien is het een idee om je uitgangen nog af te zekeren ?
Want met:
* 3,3V/5A (groen)
* 5V/7A (geel)
* 12V/1,2A (rood)
Kun je toch al aardig wat kapotmaken

En let goed op dat je geen verkeerde aansluiting gebruikt ... Pic's lusten o.a. geen 12 i.p.v. 5 V ... helaas uit eigen ervaring :(

Op 14 april 2007 20:30:57 schreef help:
@ Buzz

Mischien is het een idee om je uitgangen nog af te zekeren ?

Ja, dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar hij blijkt intern een kortsluitbeveiliging te hebben, die best aardig werkt! Extra afzekeren lijkt me daarom niet supernoodzakelijk.

En idd, ik heb bewust voor de drie verschillende kleuren aansluitingen gekozen, omdat ik deze kleurcodering ook vaak op m'n experimenteerprintjes aanhoud. Vergissingsfoutjes worden daardoor voor een groot deel uitgesloten... :)

6A door je PIC is toch echt het "einde", maar je voeding zal het overleven.

Hoort bij een lab voeding niet ook een stroom begrenzing?
Wel een mooi kassie!

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Klopt, 6A door een PIC is niet de bedoeling. Gelukkig bepaalt een PIC zelf hoeveel stroom 'ie nodig heeft, zolang de spanning maar binnen zijn grenzen ligt. Verkeerd aansluiten etc kun je nooit helemaal uitsluiten, maar da's het risico van het vak...

Stroombegrenzing is dus idd handig, maar aangezien dit een kant en klare module zonder al te veel documentatie is, heb ik weinig trek om dat helemaal uit te zoeken. Bovendien, als ik niet zeker ben van mijn zaak, dan gebruik ik mijn regelbare labvoeding wel, die heeft wel een stroombegrenzing en stroom- en spanningsuitlezing op LCD.

Voor deze voeding hou ik het enkel bij de kortsluitbeveiliging... ;)

Kastje heb ik btw bij Conrad vandaan... :)

Dit topic is gesloten