mijn grootouders, mhm; een zou ik er nog kunnen opgraven die ander is echter uitgestrooit. dat makt het wat lastig

Op 6 juni 2007 12:52:26 schreef xbake:
@jan klaasen: misschien even bij je grootouders ? :D die van mij wouden in elk geval 'wat' sponseren ;)

Die van mij zijn helaas ook niet meer, maar ik kan me herinneren dat ik vroeger altijd een zakje met opgespaarde dubbeltjes en stuivers kreeg. Zo te zien is de sponsoring bij jou wat gunstiger uitgevallen.

@Jan klaasen:
Gewoon even naar lenen.nl. Lekker alles aankopen buiten je budget, doet heel nederland toch?

Op 6 juni 2007 13:27:35 schreef Jochem_S:
[...]Die van mij zijn helaas ook niet meer, maar ik kan me herinneren dat ik vroeger altijd een zakje met opgespaarde dubbeltjes en stuivers kreeg. Zo te zien is de sponsoring bij jou wat gunstiger uitgevallen.

dat moet ook wel, als student zijnde kan ik mij zoiets nooit of te nooit permitteren. Echter betaal ik nog wel het grootste deel zelf hoor :+

Op 6 juni 2007 10:46:30 schreef xbake:
@marder

ik schrijf het geld ook over vanuit België; dit is gisteravond gebeurt. Ik denk dat jeroen af en toe wel zijn mail leest op het werk, dus je kan hem inderdaad best een mailtje sturen. Als je vanavond ten laatste!! het geld overschrijft lijkt het me wel in orde te komen. Later niet meer, want het duurt toch een dag of 4à5, hangt ook beetje af van de bank die jij en jeroen hebben...

Als je zeker bent van de aankoop van zo'n scoop, verstrek jeroen dan ook volgende gegevens:

- Het rekeningnummer waarvan ik de transactie kan verwachten.
- Jou Echte naam
- Jou CO Nickname
- Jou Adres (straat, huisnummer, postcode, plaats, land)

mvg, bert

Mischien jeroen even een screen shot sturen met de gevens van de overschrijving, waar in staat dat het van je rekeing afgeschreven is ? dan kan hij in iedergeval zien dat het onderweg is

Als ik het zo lees zitten we al aan 16, gaan we de 20 nog halen?

zouden we de 20 halen is er dan nog wat met de prijs te doen? of bij 20 stuks incl. accesoires? (CD, Softbag, RS232 kabel , wat kan er nog meer bij)

zie dat er nog veel last minute liefhebbers zijn, ook omdat velen het topic mischien links hebben laten liggen omdat het in het begin voor hun mischien niet interesant was .

Alhoewel ik hem graag snel wil hebben , heb ik er geen moeite mee om de deadline nog een weekje op te schuiven om zo anderen ook een kans te gunnen op dit toch wel unieke aanbod, zeker voor de belgen met de 4 a 5 dagen overschrijf limitiet.

mischien een nieuw topic aan maken met [IA] RIGOL SCOOP

met daar in alleen info, foto's over de deal, zodat je niet 16 Pagina's door moet lezen van dit topic, (wel een linkje erin).zodat je een 1 post leest waar je aan toe bent

die kan dan gelijk opslot, mail maar met jeroen (kan dan mischien ook een update list in van de deelnemers, is nu elke keer zoeken waar alles staat)

Daar dit toch vrij explosief verlopen is, in slecht's 7 dagen.

als ik de eerste 4 blz zou lezen zou ik mijn intresse verliezen en niet verder lezen naar de uiteindelijke uitkomst.
De IA op samen kopen.net heb ik me ook niet voor opgegeven , iets hield me tegen, bij de Jeroen aktie was ik gelijk klaar ==> bestellen dat ding.

De keus is natuurlijk aan Jeroen, maar meer aantallen meer (korting o.i.d) mogenlijk ?

Tis dan toch een order van € 17.000,00 , dtalaten ze toch niet snel lopen .

toch leuke handel voor ze, normaal kost het ze denk ik meer energie om 20 van die dingen te verslijten.Ze hoeven niks op vooraad te nemen, wat besteld is gaat gelijk de deur weer uit, 1 een jaar in het magazijn laten staan kost je meer

[edit] mischien alle (actieve, geen eendags vliegen)een mailsturen om ze op de joogte te brengen van deze unieke actie

@ sponseren, doe ik niet meer in het verleden wel gedaan,maar dankjewel was nog teveel gevraagd :)

Ach, het is maar net wat je ervoor over hebt en hoe hard je ervoor spaart. Als student kon ik dit wél betalen (permitteren of veroorloven is natuurlijk een tweede ;)) maar dan moet je ook genoeg erbij kunnen/willen werken.
Er zijn trouwens zat studenten die elke donderdag, vrijdag en zaterdag gaan zuipen, en dus zeker wel 50 euro per week opmaken. Tel dat eens op, en voila, na 17 weken heb je je scope, het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Verder zit ik al een maand of wat te denken aan een nieuwe TFT voor m'n computer, en daarbij is m'n reguliere TV in de huiskamer al een tijd aan vervanging toe (beeldbuis is op). En dan koop ik nu ineens een scope voor het bedrag waar ik een TFT én een nieuwe 82 cm LCD TV voor had kunnen kopen. Als ik zo nadenk begin ik alweer te twijfelen (help me eens van die twijfel af jongens :D)

edit @shiptronic hieronder:

zie dat er nog veel last minute liefhebbers zijn, ook omdat velen het topic mischien links hebben laten liggen omdat het in het begin voor hun mischien niet interesant was .

Vergeet niet dat gister ook ineens de 'bedenktijd' met 4 dagen is verkort..

[Bericht gewijzigd door Jochem op ]

ik heb er ook niet zo'n probleem mee moest het ietsje later zijn.

Ik wil maar 1 ding NIET : Dat ik de scoop voor mn deur vind TIJDENS de examens, dat zou nefast zijn :D (examens tot 27juni ;))

@jochem

nou, dan zou je volgens mij een pak duurder uitkomen, mocht je een tft voor je pc willen en een plasma (of lcd) schermpje. Bovendien moet die technologie nog veel groeien (vooral plasma dan).

Bovendien krijg je zo'n aanbod voor de scoops éénmalig. Het scheelt zo maar even 350€ !!!

ik zou het weten moest ik jou zijn ;)

[Bericht gewijzigd door xbake op ]

Op 6 juni 2007 12:57:34 schreef Jan klaasen:
mijn grootouders, mhm; een zou ik er nog kunnen opgraven die ander is echter uitgestrooit. dat makt het wat lastig

kun je niet een paar lenen, gewoon met een doos bonbons
naar het bejaardentehuis. kijk oma, bonbons :)

Op 6 juni 2007 14:32:11 schreef xbake:
ik heb er ook niet zo'n probleem mee moest het ietsje later zijn.

Ik wil maar 1 ding NIET : Dat ik de scoop voor mn deur vind TIJDENS de examens, dat zou nefast zijn :D (examens tot 27juni ;))

@jochem

nou, dan zou je volgens mij een pak duurder uitkomen, mocht je een tft voor je pc willen en een plasma schermpje. Bovendien moet die technologie nog veel groeien (vooral plasma dan).

Bovendien krijg je zo'n aanbod voor de scoops éénmalig. Het scheelt zo maar even 350€ !!!

Zelf disicpline heet dat :), maar tot je exames gewwest zijn mag hij hier wel logeren hoor ;)

ik heb best wel een goede zelfdiscipline. momenteel doe ik een brugjaar van bachelor elektronica naar master elektronica, ik kan je verzekeren, dat zijn AL saaie vakken dat je moet inhalen... als je dan geen discipline hebt ... ;)

maar voor zo'n scoopje zou het teveel kriebelen :9~

Op 6 juni 2007 14:32:11 schreef xbake:
nou, dan zou je volgens mij een pak duurder uitkomen, mocht je een tft voor je pc willen en een plasma (of lcd) schermpje. Bovendien moet die technologie nog veel groeien (vooral plasma dan).

20" TFT 239 euro, 82 cm samsung LCD 559 euro. Tel maar op, ik kom nog niet eens aan 800.

Kijk, that's the spirit! Ik moet gewoon effe opgepept worden (ik zie m'n 82 cm LCD namelijk mooi aan m'n neus/bankrekening voorbij gaan :(). Ach, die mail is toch al naar Jeroen. Als ik zo thuis kom gewoon snel het geld overmaken, dan kan ik niet meer terug :P

Je hebt staks een veel leuker schermje om naar te kijken, en veel educatiever , je heb straks toch geen tijd/zin meer op naar de TV te kijken :)

Volgens mij zit Jeroen echt op de Bahama's met onze centen. Dit is de laatste keer dat hij heeft gereageerd. :(

Op 5 juni 2007 23:07:36 schreef Jeroen Boere:
nou, 850 is voor mij, een mooie vakantie ervan :D

en de rest gaat naar CO :)

Op 6 juni 2007 14:26:57 schreef shiptronic:
Daar dit toch vrij explosief verlopen is, in slecht's 7 dagen.

Dit ben ik zeker met je eens, haastige spoed..
Ik vind het jammer dat het allemaal zo snel moet gaan, heb nauwelijks de tijd om te onderzoeken wat het apparaat kan en met het oplopende aantal kan het best zinvol om nog eens een offerte te vragen bij andere bedrijven.

Hier in het forum ben ik al een paar maal de vergelijking met de prijs van 950ex. tegen gekomen, Dit is een onjuiste vergelijking daar krijg je software bij twv. 99 euro.(Onduidelijk is nog of dit dezelfde software is die gratis downloadbaar is, maar goed)

Een prijs die ik tegenkwam is 790 euro (maar ze bieden ook aan om een prijs qoute aan te vragen).
http://www.testwall.com/ds1102cd0.html

Ook vind ik jammer dat iedereen (incl. ikzelf) bij Niels is weggelopen, volgens mij had hij de beste prijs kunnen regelen voor grotere aantallen, hij had rechtstreeks contact met Rigol.

Ik ben er wel achter dat de LA mij voorlopig tegenvalt kwa mogelijk heden.

Maar toch moet ik 'm hebben ga vanavond het geld overschrijven.

ze zijn nog niet besteld en alles is mogelijk, en je moet een keer beslissen, anders ben je over een halfjaar nog niks verder.

vind het ook jammer voor niels, maar onduidelijkheid over de uiteidelijke prijs (btw en inklaring was allemaal gis werk) en nederlandse suport ivm. met garantie gaven voor mij snel de doorslag

maar als de prijs nog drastisch naar beneden kan, of voor het zelde geld een met hogere specs, van mij mag het.

mss effe voor de duidelijkheid:

Welk(e) moddellen worden nu juist besteld?
de 20 en/of 40 MHZ met logic analizer?
en de juiste prijs (de momentele)

op het moment heb ik nog geen 900 euro veil voor een scoop, ik zal nog hard mogen bedelen thuis

edit:

shiptronic gaf het antwoord op vraag 1

850 euro, voor 40 Mhz versie + LA

Op 6 juni 2007 15:36:33 schreef shiptronic:vind het ook jammer voor niels, maar onduidelijkheid over de uiteidelijke prijs (btw en inklaring was allemaal gis werk) en nederlandse suport ivm. met garantie gaven voor mij snel de doorslag

Ach garantie support... houdt vaak zo weinig in, ik maak er eigenlijk nooit gebruik van.

Als ie maar niet DOA is vind ik het wel best.

Ach, als de mensen hier enthousiast zijn, dan denk ik dat er best nog wel een herkansing komt.

Ik heb hier in het begin van het jaar ook een topic over geopent http://www.circuitsonline.net/forum/view/42910 en ben eigenlijk blij dat ik tot nu toe geen beslissing heb genomen als ik zie welke prijs er hier word gehanteerd en zeker met de LA erbij , dit heeft me nu sneller mijn beslissing laten nemen. Ik wist alleen maar dat de bedenktijd langer was en niet dat deze enige dagen vervroegd werd vandaar mijn late reactie , ben nog steeds op een antwoord / mail aan het wachten met de bankgegevens zodat ik hopelijk vandaag nog de betaling kan regelen .

Mvg Luc

Op 6 juni 2007 14:30:36 schreef Jochem_S:

Verder zit ik al een maand of wat te denken aan een nieuwe TFT voor m'n computer, en daarbij is m'n reguliere TV in de huiskamer al een tijd aan vervanging toe (beeldbuis is op). En dan koop ik nu ineens een scope voor het bedrag waar ik een TFT én een nieuwe 82 cm LCD TV voor had kunnen kopen. Als ik zo nadenk begin ik alweer te twijfelen (help me eens van die twijfel af jongens :D)

edit @shiptronic hieronder:
[...]Vergeet niet dat gister ook ineens de 'bedenktijd' met 4 dagen is verkort..

ach. kijk met een nieuwe tv kan je naar stompzinnige voorgekauwde programmas kijken, terwijl je met die scoop zelf je creativiteit los kan laten ! veeeeeel interessanter.

Aangeboden: Hameg 30MHz 2kanaals SCOOP (303-4)

mn hameg scoopje gaat weg. wegens de samenkoopactie van de rigol scopen, komt er een nieuw speeltje ;). Om dat wat te financieren verkoop ik deze.

De scoop is in perfecte staat en wordt geleverd met Service manual en met 1 velleman 60MHz probe.

Ideaal voor de beginner of iemand die tegen een deftige prijs een zeer goede scoop zoekt.

Mailen voor een bod, maar voor een prikje gaat hij ook niet weg. Foto's uiteraard op aanvraag beschikbaar.

ha ha ha , dit wou ik ook net neer zetten , maar dan :
kan afgehaald worden als de Rigol binnen is :)

Op 6 juni 2007 17:55:10 schreef free_electron:

ach. kijk met een nieuwe tv kan je naar stompzinnige voorgekauwde programmas kijken, terwijl je met die scoop zelf je creativiteit los kan laten ! veeeeeel interessanter.

Ik heb me in '99 laten vertellen, dat je met de duurdere agilents ook TV kon kijken op je scoop. :D

Op 6 juni 2007 19:15:08 schreef Sine:
Met een Z ingang moet dat lukken ja :)

Dat heb ik met m'n Dynapech 8120 ok es gedaan, best grappig.
Jammer dat de bandbreedte van die Z input niet zo groot is, daardoor
weinig contrast