Is het uploadarchief van CO?

Dit was iets wat ik me reeds een ganse tijd afvroeg.

In het begin dat ik hier kwam, werd me aangeraden daar plaatjes te gaan uploaden.

Tis inderdaad een hele goeie site voor uw afbeeldingen kwijt te raken. Het is gebruiksvriendelijk, razend snel, in het Nederlands, geen popups en andere blabla en bovendien zijn uw plaatjes na een jaar niet verdwenen.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
klein is fijn

Moderator

Hiet is niet van CO, maar van Marcel.

Aan Marcel :
Mijn complimenten voor het uploadarchief.
Er geen betere upload site gezien dan deze.

En dat er nog mensen zijn die hun foto's plaatsen op imageshack, photobucket. Popups, traag laden en een hoop spam. En een discussie van een jaar oud met afbeeldingen mag je vergeten omdat de plaatjes vervangen worden door gele gifkikkers

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

Ik vind flickr.com op zich wel een prima foto-uploadsite. Maar iets als het uploadarchief is natuurlijk ook prima, ook omdat je er ook andere dingen dan foto's neer kunt zetten.

klein is fijn

Moderator

Op 25 juni 2007 14:57:54 schreef cosphi:
En dat er nog mensen zijn die hun foto's plaatsen op imageshack, photobucket.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met photobucket. Met wat handigheid kan je gewoon vanuit windows explorer je foto's rechtstreeks naar je photobucket account sturen.
Popups? Tja, betere browser zoeken..

Henry S.

Moderator

Of zelf voor hosting zorgen, kost geen drol.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik heb overlaatst ook upload archief ontdekt en gebruik het nu regelmatig. Zeer handig !!!

Zeer goede site, kan hem aan iedereen aanbevelen.

@ Marcel, dat moet nogal een server zijn thuis, lekker veel lawaai.

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
Henry S.

Moderator

Thuis?
Dat besteedt hij lekker uit volgens de Whois.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 25 juni 2007 18:27:25 schreef Henry S.:
Thuis?
Dat besteedt hij lekker uit volgens de Whois.

is wel degelijk thuis

kijk maar naar het ip
http://who.is/whois-net/ip-address/uploadarchief.net/

is niet van een hostingsbedrijf...

edit: zie ook z'n forum

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op maandag 25 juni 2007 18:37:44

Henry S.

Moderator

Op 25 juni 2007 18:36:38 schreef Tim Blanckaert:
[...]
is niet van een hostingsbedrijf...

Wel, Zylom.

edit: zie ook z'n forum

Zegt niks, kan een dedicated bak zijn van Marcel zelf en dan is onderhoud ook voor zijn rekening.

Waarom niet thuis: Veel te traag! En de energiekosten... ook niet echt rendabel.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 25 juni 2007 19:11:10

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 25 juni 2007 17:51:31 schreef Henry S.:
Of zelf voor hosting zorgen, kost geen drol.

sterker nog, is helemaal gratis (wij als nederlanders weer blij).
zoek maar is op free hosting oid. misschien dat www.deds.nl voor de meeste mensen de oplossing is, is compleet gratis.
wil je nog een leuk adresje neem je een .nl.nu adres (1 keer telefoneren) of een .nl.tt oid.

Take a parachute, and jump!

Op 25 juni 2007 19:02:41 schreef Henry S.:

Waarom niet thuis: Veel te traag!

uploadarchief is 60KB/sec, kan perfect de max upload van een lijn zijn...

heb ip ff door tracer gehaald...

code:


IP address	***.**.**.***
Hostname	expand.xs4all.nl
ISP	        XS4ALL Internet BV
Country	        Netherlands Netherlands

en XS4all is internetprovider in nederland

als ik bv een ip adres van one server erdoor jaag krijg ik dit

code:


IP address	***.**.***.**
Hostname	srv4O.b-one.net
ISP	        One.com A/S
Country	        Denmark Denmark

edit: nja, wat het ook is, marcel kan dit perfect beantwoorden e

Henry S.

Moderator

Je hebt gelijk Tim, beide zelfde IP, maar persoonlijk vind dat een 'butt' oplossing:

uploadarchief is 60KB/sec, kan perfect de max upload van een lijn zijn...

Met 1 view dus meteen aan z'n max, als meerdere requests tegelijk gedaan worden zakt de snelheid snel.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik heb dit altijd al gevolgd en veel bewondering voor marcel gehad, want als hij dan iets wil uppen moet dat wel ff trager
en je moet het maar doen, al 5 jaar, en ng steeds online, terwijl er toch wrs al wat aanvallen geweest zijn

mja, in nederland kan dit, aangezien je daar geen limieten hebt

Op 25 juni 2007 20:05:28 schreef Henry S.:
Je hebt gelijk Tim, beide zelfde IP, maar persoonlijk vind dat een 'butt' oplossing:

wat bedoel je met 'beide zeflde ip' en 'butt'?

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op maandag 25 juni 2007 20:10:44

Henry S.

Moderator

expand.xs4all.nl is een thuisadres, de rest mag je zelf uitvogelen ;)
En butt... Engels woordenboek? ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dank voor de complimenten. Ik zal eens een poging doen om wat vragen te beantwoorden.

Nee het Upload Archief is geen onderdeel van CO. Het wordt wel verreweg het meest gebruikt op CO.

KIF kwam al met de historische post van 2002. Dat is het moment geweest dat het Upload Archief online is gegaan. Toen nog bij op de site van het webdesign bedrijf waar ik deels eigenaar van was. Wellicht zie je die domeinnaam www.expandctss.com (niet meer in mijn bezit) nog terug in oude forum posts. Die bestanden kan je overigens nog steeds opvragen door de url te vervangen door de huidige.

Het webdesign bedrijf is later opgeheven daarop heb ik de site (tijdelijk) verplaats naar mijn eigen server. Vervolgens heb ik een nieuwe versie geschreven in Java. De eerste versie was geschreven in PHP. Juist in Java omdat ik hier beroepshalve ook mee werk. Ik ben blij dat ik er toen voor gekozen heb het te herschrijven in Java, want daar heb ik veel aan gehad (nieuwe technieken geleerd). Nu heeft het wel als nadeel dat ik de site niet zomaar meer overal kan hosten. Goedkope PHP hosting vind je overal. Hosting voor Java (Apache Tomcat of Jboss) is zeldzaam en duur. Daarom heb ik besloten het zelf te hosten.

Hier op zolder staat een bescheiden servertje (PII 350MHz / 312MB / 13G) op mijn ADSL verbinding. In het begin was dat zelfs maar een PI 166.

Het verbaast me ook een beetje dat sommigen opmerken dat het razend snel is. Maargoed de meeste afbeeldingen zijn vrij klein en mijn verbinding wordt niet helemaal dicht getrokken. Dat zou voor mij ook geen werkbare situatie zijn.

Voorlopig blijft het zo nog wel draaien. Maar tips of aanbiedingen voor hosting zijn altijd welkom (graag per mail). Ik wil best iets investeren, maar het moet niet te duur zijn, het blijft hobby.

ik vind het uploadarchief de beste oplossing voor kleine bestanden en afbeeldingen, naast CO gebruik ik het om bestanden van school (extreem slechte internetverbinding) naar huis door te sluizen.
hotmail is zo traag, dat duurt zo'n 10 minuten voordat het mailtje gemaakt en verstuurd is. het uploadarchief is de oplossing, dat gaat bijzonder snel (in vergelijking met andere sites)
hier bij mij thuis is het ook razendsnel. ik gebruik het het liefst, maar voor grote bestanden is een site als bijvoorbeeld putfile.com nog nodig. dat is ook met kleine bestanden lastiger en trager vanwege banners enzo die traag laden...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 26 juni 2007 00:09:52 schreef Marcel:

Hier op zolder staat een bescheiden servertje (PII 350MHz / 312MB / 13G) op mijn ADSL verbinding. In het begin was dat zelfs maar een PI 166.

ik vind het wel sjiek, dat die PII dat aankan, ondanks die wrs makkelijk tot 100% getrokken wordt, maar hij zal minder verbruiken dan er een zwaarder model te zetten
een hdd van 13GB is ook niet groot, maar blijkbaar voldoet die nog

ook heb ik ng niet veel down time gezien, staat er een ups voor?

Het verbaast me ook een beetje dat sommigen opmerken dat het razend snel is. Maargoed de meeste afbeeldingen zijn vrij klein en mijn verbinding wordt niet helemaal dicht getrokken. Dat zou voor mij ook geen werkbare situatie zijn.

je kan ng altijd de verbinding van het uploadarchief limiteren...

Ik wil best iets investeren, maar het moet niet te duur zijn, het blijft hobby.

en het is een hobby die door velen geapprecieerd wordt, echt, er wordt veel gebruik van gemaakt...

zelf gebruik ik het niet omdat ik zelf betalende hosting heb, maar kunnen members hun eigen bestanden verwijderen? of blijven die *eeuwig* online staan?

en euhm, mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoeveel traffich het uploadarchief per maand veroorzaakt?

Op 26 juni 2007 00:59:06 schreef Ledlover:
ik vind het uploadarchief de beste oplossing voor kleine bestanden en afbeeldingen, naast CO gebruik ik het om bestanden van school (extreem slechte internetverbinding) naar huis door te sluizen.
hotmail is zo traag, dat duurt zo'n 10 minuten voordat het mailtje gemaakt en verstuurd is. het uploadarchief is de oplossing, dat gaat bijzonder snel (in vergelijking met andere sites)
hier bij mij thuis is het ook razendsnel. ik gebruik het het liefst, maar voor grote bestanden is een site als bijvoorbeeld putfile.com nog nodig. dat is ook met kleine bestanden lastiger en trager vanwege banners enzo die traag laden...

je moet mss eens er aan denken om gmail te gebruiken, goede dienst, en gratis...

Henry S.

Moderator

Petje af Marcel, maar weegt het nog op tegen laten hosten?
Een PII zal niet zoveel nemen, maar toch...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 26 juni 2007 10:09:26 schreef Tim Blanckaert:
ik vind het wel sjiek, dat die PII dat aankan, ondanks die wrs makkelijk tot 100% getrokken wordt, maar hij zal minder verbruiken dan er een zwaarder model te zetten
een hdd van 13GB is ook niet groot, maar blijkbaar voldoet die nog

ook heb ik ng niet veel down time gezien, staat er een ups voor?

De processor heeft er niet al te veel moeite mee. Java is vrij efficiënt zolang het maar voldoende geheugen heeft. De meeste load komt uit de database (MySQL) en de bijbehoren schijf acties. Het archief is maar zo'n 600MB dus dat past makkelijk op een 13G schijf.

Ik heb geen UPS. Zo vaak valt de spanning hier niet weg. Ook zou ik dan mijn hub, switch en kabelmodem aan een UPS moeten hangen en die staan niet allemaal naast elkaar.

en euhm, mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoeveel traffich het uploadarchief per maand veroorzaakt?

Mei 11G, maar dat is het ADSL totaal.

Op 26 juni 2007 22:47:44 schreef Henry S.:
Petje af Marcel, maar weegt het nog op tegen laten hosten?
Een PII zal niet zoveel nemen, maar toch...

Tot nu toe heb ik nog geen betaalbare Java (Servlet) hoster kunnen vinden die ook nog voldoet aan mijn eisen qua schijfruimte en dataverkeer. Zelf een server inrichten en ergens plaatsen (colocatie) is dan nog goedkoper. Niet goedkoper dan thuis hosten.

Op 27 juni 2007 22:44:53 schreef Marcel:

Mei 11G, maar dat is het ADSL totaal.

totaal? dus het totale up en down van je huis veronderstel ik dan...of toch alleen up van uploadarchief?

Op 27 juni 2007 22:49:04 schreef Marcel:
[...]
Tot nu toe heb ik nog geen betaalbare Java (Servlet) hoster kunnen vinden die ook nog voldoet aan mijn eisen qua schijfruimte en dataverkeer. Zelf een server inrichten en ergens plaatsen (colocatie) is dan nog goedkoper. Niet goedkoper dan thuis hosten.

een serverhosting die aan jouw eisen voldoet ben ik idd nog niet tegengekomen, en nu je heb thuis staan hebt kan je met gemak de hardware upgraden, en heb je controler over alles(ook wanneer er problemen zijn)

Op 27 juni 2007 22:44:53 schreef Marcel:
[...]
De processor heeft er niet al te veel moeite mee. Java is vrij efficiënt zolang het maar voldoende geheugen heeft. De meeste load komt uit de database (MySQL) en de bijbehoren schijf acties. Het archief is maar zo'n 600MB dus dat past makkelijk op een 13G schijf.

sjiek, ik dacht dat het groter was, toch een 7000-tal bestanden
nja, cpu underclocken om verbruik nog te doen dalen dan :9:9