Show your projects! Part 5.

Dit topic is gesloten

Knap werk, madwizard!

[Bedenking] Zo ziet een TV er tegenwoordig dus uit? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 16 september 2007 12:26:07 schreef Red-E:
Nou, nu van mijn kant dan maar weer eens een projectje showen ;)
het is maar een klein projectje wat ik gisteraaf even inelkaar heb geflanst.
denk dat jullie de PIC-dobbelsteen van deze site wel kennen;)

Binnenkort hoop ik hier nieuwe software voor uit te brengen (ergens op dit forum staat er zelfs al een nieuwe hex), maar zit wat in tijdsnood (het laatste jaar zit ik eigenlijk al de hele tijd zonder tijd en nu moet er nog een eindwerk bijkomen !)
een tip, er zijn ook 100nf-condensatortjes te koop die onder de ic-socket passen, bespaard weer wat ruimte onder de print.

deze software-versie vindt ik wat 'amateuristisch'

@Henry S. & madwizard, zeer zeer mooi

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

echt mad en je bent een wizzard met dat spul :)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Henry S.

Moderator

Op 15 september 2007 09:31:54 schreef pe5ocb:
Zonde Henry, de binnenkant is niet geheel symmetrisch :-)

Nobody is perfect, een tweede gespiegelde layout was idd mooier geweest. Iets voor de volgende keer.

Op 16 september 2007 12:26:07 schreef Red-E:
het is maar een klein projectje wat ik gisteraaf even inelkaar heb geflanst.
verschijnen ;)

Lekker rommelen op een avondje, ik kom nu na tig jaren nog steeds van dergelijke printjes tegen. :)

Op 16 september 2007 19:44:15 schreef soundmouse:
Ik heb altijd erg leuke ideen met behuizingen, alleen het marteriaal is een klein prob.

Materiaal niet, alles heeft z'n prijs, maar wat dacht je van skills... Rechthoekige bak, verder kom ik niet.

De Versterker van Henry S. is ook zeeeeeer mooi! Ook al was het een bestaande kast. De koelribben, niet te overdreven?

Volgens mij heb je een post van mij op pagina 21 niet gelezen of niet begrepen. Dit wordt >60oC per kant!

Op 16 september 2007 22:31:40 schreef Ibanez:
@Henry Mooi man [afbeelding] Ik ben nu in de ontwerp fase van een Buizen preamp die weer met een digitale potmeter(en daar aan een rotary encoder) gestuurt word. Specs: 11 ingangen :P en 2X uit en headphone aansluiting.

Jij ook al! :+
In de pen, gedeeltelijk al in PIC en op papier:
Buizen preamp met
-10 stereo ingangen, digitale selectie via relais
-digitaal volume, 1.25dB ladders, 64 stappen (Elektuur, audiocentrale, voor de wat ouderen onder ons).
-incl. balans
-EQ loop, digitaal schakelbaar
-headphone amp, ook buis
-lcd 2*20, 174*35mm zichtbaar display en backlite.
-rotary enc met pulsdrukker
-RC5 remote

ETA... Next year or so.

Op 17 september 2007 07:57:33 schreef FuriousGlenn:
Mooi Henry !

Heb je hier een schema van ?

http://www.tcaas.btinternet.co.uk/jlh1996.pdf
Let op de kleine lettertjes, die had ik niet bij het originele artikel en heeft me slapeloze nachten opgeleverd.
Driver zijn BD139/140. De PNP tor bepaalt het maximale van de stroombron, experimenten met Hfe. Eerst had ik andere torren met een te lage Hfe.
Filterbank:
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/jlhcapmult.htm

Op 17 september 2007 16:13:50 schreef uZion:
@Henry

Henry ik vind die trafo en die primaire draden te dicht bij de ingang van de amp's. Vooral de linker kanaal. Misschien kan je de trafo op de boven deksel plaatsen. Of misschien ook staande zetten, dan is hij tenminste verder van af de ingang en dat is gunstiger tov de straling op de ingang.

mvgr uzion

Good point, nog meer kopbrekens, kast is eigenlijk wat te krap.
Staande trafo past niet, te groot. Misschien moet de trafo op het deksel maar voorlopig is dit de testopstelling:

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/JLH15in2.jpg

AC bedrading zoveel mogelijk op hoogte, gelijk met de bovenkant van de trafo.
Tijd zal het leren.

Ik wacht nog steeds op een Mentor knop, aluminium is niet echt standaard en zwart staat echt niet.

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/JLH15case4.jpg
Front moet nog even een poetsdoek van dichtbij hebben.

@madwizard: You're mad! http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/worshippy.gif

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Een tikje minimalistisch met voedings elco's bezig .... of verkijk ik me daarop ?

Henry S.

Moderator

Ja, voor hum moet je met oor in de speaker kruipen.

En het verdwijnt in de scoopruis.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 september 2007 23:58:17 (27%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Nah, je bent van de stroming die klankkleur tweakt met voedingselco's?

@madwizard,
Dat ziet er echt gruwlijk goed uit! Jammer dat de leds nog niet 100% optimaal geplaatst zijn maar het is echt mega goed!

*Kan helaas niet het filmpje kijken.. Moet morgen even divX player downloaden...

[Bericht gewijzigd door Nieko op maandag 17 september 2007 23:30:07 (24%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

@Henry S.: is de voeding een eigen ontwerp?
Kun je ook iets zeggen over hoe je vindt dat het klinkt?
(Mooie strakke opbouw overigens.)

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Henry S.

Moderator

Op 18 september 2007 00:16:13 schreef picsels:
@Henry S.: is de voeding een eigen ontwerp?

Nee, van Rod Elliott: http://www.tcaas.btinternet.co.uk/jlhcapmult.htm
Niks aan veranderd, werkt gewoon goed.

Kun je ook iets zeggen over hoe je vindt dat het klinkt?

Ik kan nog geen goed oordeel vellen:

Op 14 september 2007 18:59:22 schreef Henry S.:
Hoe hij gaat klinken... Ik heb er nog geen goede speaker aan gehangen maar met een goedkoop setje klinkt het heel transparant.

Na het opbouwen komt beiltjesdag: RMAA, kwaliteitsspeakers en een stapeltje overbekende CD's en LP's.

Geen crossover, geen brom, en freq bereik ruim buiten de LF grens, de rest moet nog blijken.

(Mooie strakke opbouw overigens.)

TY!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb altijd respect voor afgeronde projecten, dus Henry: mooi gedaan.

Maar Madwizard... DAT IS MEESTERLIJK! http://www.gamingonly.nl/forum/images/smilies/yes.gif

Volgende stap: 4 ledbars en beeld in quadranten opsplitsen voor de kleuren?

If you want to succeed, double your failure rate.

Henry wat vindt je van dit. Ik heb je trafo boven je voeding geplaats ver van de ingangssignaal en met stevige brackets vastgemaakt. Zelfs is er wat plaats vrijgekomen voor meer elektronica, misschien luidspreker beveiliging.
Succes!!

mvgr uzion

http://www.uploadarchief.net/files/download/henryamp1.jpg

Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Henry S.

Moderator

:D Creatief!
Dit hou ik als optie, speakerbeveiliging komt later, ergens op een bracket.

Edit: Links op de ingang na bekabeld (voeding/speaker), geeft dezelfde ruisige rimpel op m'n scoop, 5mV/div, als voorheen buiten de kast, deze verandert ook niet na afschakeling van de 230V.

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/JLH15case5.jpg
http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/JLH15scoop1.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 18 september 2007 23:30:03 (64%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ow, wat een moois allemaal!! Kwijl!

Henry is nog een bordje spaghetti nodig.
Madwizard: ik volg het al een tijdje met bewondering maar je hebt er echt een geweldig mooi resultaat van!

@Henry: check je digitale brievenbus even, wil je?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Hoe slijpen jullie eigenlijk die lange as van de potmeter af? (staal soms plastic)

En hoe lang moet deze?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

ijzerzaagje of Flex >:), het gedeelte wat er af mag in de bakschroef en dan zagen maar.

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Lucky Luke

Golden Member

Op 16 september 2007 12:26:07 schreef Red-E:
Nou, nu van mijn kant dan maar weer eens een projectje showen ;)
het is maar een klein projectje wat ik gisteraaf even inelkaar heb geflanst.
denk dat jullie de PIC-dobbelsteen van deze site wel kennen;)

mooi gemaakt, maar ik heb toch zo iets van
"datkantochookmeteen4017watisditnouvoorpicverspillingjeugdvantegenwordigmoperdemopper"

Op 13 september 2007 14:55:30 schreef martin de copain:
Mijn vakantieproject:
www.uploadarchief.net/files/download/robot%20bouwen%20011.jpg
www.uploadarchief.net/files/download/robot%20bouwen%20015.jpg
www.uploadarchief.net/files/download/robot%20bouwen%20016.jpg

Deze robot heeft de mogelijkheid om alle richtingen uit te rijden en zelfs trapjes te maken.
Controller: pic16f870
Maakt gebruik van sensoren aan de wielen (optisch en mechanisch).
Bewegingselementen: 8 servo's en 4 servomotoren
Het is helaas nog niet helemaal af. Hier en daar moeten nog een paar wijzigingen komen.

ik vraag me nog steeds af of 'ie kan traplopen.

Op 14 september 2007 18:27:23 schreef Henry S.:

Nu is het tijd voor de inbouwfase:

[afbeelding]

erg mooi! Al is die frontplaat op de foto's een beetje te blinken in vergelijking met de zwarte kast. In het echt valt dat mee hoop ik? anders is het een (letterlijk) oogverblindende versterker :P

Op 17 september 2007 21:44:34 schreef madwizard:
Foto+video update van het Chameleon bordje:

Helaas is het ontzettend lastig zoiets goed op film te krijgen, in werkelijkheid is het veel mooier. Ook is het getest met een vrij groot scherm waar 2 LED strips eigenlijk te weinig voor zijn.

Ik zal het later eens proberen met CCFLs en misschien een betere camera maar dat kan even duren. Voorlopig is hier in ieder geval een filmpje:

poc_lor.avi (3.42MB)

De streep door het beeld is storing van het PWMen, moet nog even uitzoeken hoe dat in het beeld komt, lijkt terug te koppelen via de composiet aansluiting of door de lucht.

En natuurlijk de nodige foto's:

Alles aangesloten:
[afbeelding]
Composiet in van de DVD-speler, TV zit op de S-video van dezelfde DVD speler. Op het bordje de video decoder, CPLD en AVR. Oud CD-ROM audio kabeltje voor de LED aansluitingen en een zwarte krokodillenbek voor de ground. Rechts voeding voor het bordje zelf.

Voeding voor de LEDs:
[afbeelding]

De LEDs achter het scherm. Geen ideale opstelling maar het was wat lastig met de korte kabels.
[afbeelding]

Wat fancy demos :) De foto's geven een beter beeld van hoe het licht is.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

LOTR? (die laatste foto vooral)

echt mooi gemaakt. mag ook wel voor iemand die zich gestoorde tovenaar noemt :P. Dit is zeker gestoord (op een positieve manier), en toverachtig mooi.

ambilight? what ambilight? evolve! Use Chameleon!

die LED's voeding is cool: je led's verbruiken geen stroom :P

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Bedankt voor jullie reacties allemaal :)

Op 18 september 2007 07:58:50 schreef Jochem_S:
Volgende stap: 4 ledbars en beeld in quadranten opsplitsen voor de kleuren?

Dat is wel het uiteindelijk plan ja, ik denk alleen dat het krap wordt in het huidige prototype, eerst een verbeterde versie ontwerpen.

Op 19 september 2007 14:37:41 schreef Lucky luke:
LOTR? (die laatste foto vooral)

Klopt, trailers zijn wel leuke testfilmpjes voor zoiets.

die LED's voeding is cool: je led's verbruiken geen stroom :P

Die zwarte LEDs zijn inderdaad erg efficient :)

@madwizzard, ik zie dat jij main develloper bent van Project Chameleon,
maar ben je nu niet Ambilight van Philips aant kopieren? daar zit toch vast wel een patent op?

alhoewel dit natuurlijk veel uitgebreider is.. 12(!) pwm kanalen..

Op 19 september 2007 23:41:40 schreef Urlax:
@madwizzard, ik zie dat jij main develloper bent van Project Chameleon,
maar ben je nu niet Ambilight van Philips aant kopieren? daar zit toch vast wel een patent op?

Vast wel ja, daar had ik ook al aan gedacht. Maar ik weet niet precies hoe dat allemaal juridisch zit, daar heb ik de kennis niet voor en ik zou ook niet weten waar ik dat zou moeten zoeken. Ik ben op zich wel geinteresseerd in hoe dat precies zit, heb ooit wel eens een patent van ambilight gezien en daar ging het dacht ik wel erg over een geintegreerd systeem met de TV, en dat is het nou weer net niet. Maar ze hebben vast nog wel meer patenten, en ik weet ook niet welke producten allemaal onder zo'n patent vallen.

alhoewel dit natuurlijk veel uitgebreider is.. 12(!) pwm kanalen..

Dat houdt bij ambilight 3 ook weer op, daar zitten meer dan 100 leds in :)

Reken er maar op dat ook voor een niet-in-de-TV-geintegreerd systeem de patenten zijn aangevraagd. Maar laat je vooral niet tegenhouden om dit voor je eigen hobby te maken. De verkoop van een compleet systeem zal wel een ander verhaal worden. De verkoop van een FPGA-bordje met video-decoder en leddrivers is natuurlijk niet verboden. Software of VHDL in het open source domein en klaar is Kees, kun je er toch nog wat aan verdienen :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 20 september 2007 10:37:45 schreef Jochem_S:
Reken er maar op dat ook voor een niet-in-de-TV-geintegreerd systeem de patenten zijn aangevraagd. Maar laat je vooral niet tegenhouden om dit voor je eigen hobby te maken. De verkoop van een compleet systeem zal wel een ander verhaal worden.

Het is in eerste instantie natuurlijk gewoon voor de hobby (overigens gelden patenten daarvoor ook dacht ik) maar gezien de grote interesse is een inkoopactie natuurlijk wel leuk. Ook om de investeringen terug te krijgen. Echt een commercieel product was niet de bedoeling, maar een inkoopactie zal waarschijnlijk juridisch wel hetzelfde zijn.

De verkoop van een FPGA-bordje met video-decoder en leddrivers is natuurlijk niet verboden. Software of VHDL in het open source domein en klaar is Kees

Omdat er al meerdere commerciele bedrijven geinteresseerd zijn ben ik wat voorzichtig met de firm/software, om ze dat niet zomaar in handen te geven. Als het open source is kan je natuurlijk zo iemand krijgen die het commercieel gaat uitbuiten.

Lopen de eventuele uitbuiters dan zelf niet net zo hard tegen de patenten op?

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten