het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

Waar zag ik nou dat draadtap-setje voor 9,99 euro of zoiets?
Ik dacht bij ALDI, maar daar staat 'ie niet meer tussen: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/index.htm
Zullen ze 'm opeens niet meer aanbieden?
Of was het een andere winkel? LIDL? Of ben ik kierewiet geworden?

Als ik goed gezocht heb is het alleen in Belgie... Jammer, zou best zo'n setje willen hebben. Maar misschien komtie binnenkort nog in NL in de aanbieding.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dan heb ik blijkbaar op de Belgische LIDL-site zitten kijken. Stom!
Het is natuurlijk wel B- (of C-) kwaliteit, dit tapsetje, want professioneel spul kost 100en euro's. Twee keer tappen, en het is versleten?

Die tappen breken nogal snel af.

ik heb 2 jaar geleden zo een set gekocht en de tappen die ik veel gebruik zijn nu allemaal vervangen door machine tappen van goede kwaliteit.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
High met Henk

Special Member

Op 22 augustus 2007 11:03:27 schreef Stynus:
Die tappen breken nogal snel af.

ik heb 2 jaar geleden zo een set gekocht en de tappen die ik veel gebruik zijn nu allemaal vervangen door machine tappen van goede kwaliteit.

je moet er ook niet 10 mm RVS mee tappen

voor kunststof is het waarsch goed genoeg

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Voor kunstof idd goed genoeg maar in aluminium braken ze al af.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
joopv

Golden Member

Wel het vermelden waard dacht ik: Afgelopen weekend gekocht op de Bazaar in Beverwijk: een digitale multimeter voor 8 euro.

Klop DT9205A in bij google voor meer info.

Op 10 september 2007 09:54:24 schreef joopv:
Wel het vermelden waard dacht ik: Afgelopen weekend gekocht op de Bazaar in Beverwijk: een digitale multimeter voor 8 euro.

Deze: http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.619 ?
Dat is een scherpe prijs. Meetsnoertjes kosten los in de winkel al meer dan 8 euro.
Helaas had ik een andere goedkope chinees, die opeens geen weerstand en capaciteit meer kon meten. Geen idee wat er opeens stukgegaan was. Ik had er geen hoogspanning opgezet.

joopv

Golden Member

Ja dat is inderdaad dezelfde, al is het socket voor de Hfe meting van transistoren iets anders.

De meters lagen in de stand van een winkeltje wat o.a. van die glazen blokken verkocht waarin figuurtjes gelasert zijn. Maar ik heb ze naderhand ook nog in een andere shop zien liggen.

Vandaag kun je weer bij de ALDI (NL) voor 9 euri een digitale schuifmaat ophalen. Max 150 mm, meet ook in inches. Staat een tabel op met metrische en whitworth maten en boordiameters.
Volgens verpakking is de tolerantie:
+- 0,02 tot 100 mm
daarboven +/- 0.03 mm

inches worden aangegeven in 3,5 cijfers achter de komma
millimeters in 2 cijfers achter de komma.

Ik krijg de krantjes van de Aldi niet meer thuis :(
Houd me op de hoogte jongens! En als iemand een combimagnetron ziet staan mag hij het ook zeggen :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 26 september 2007 08:55:56 schreef la la lampje:
Vandaag kun je weer bij de ALDI (NL) voor 9 euri een digitale schuifmaat ophalen.

Supermooi dingetje, echt geen geld. Maar terug naar de elektronica, hoe werkt zo'n ding eigenlijk en ook nog eens zo ONGELOFELIJK precies, 2/100 van een millimeter!!!

Op 27 september 2007 10:26:21 schreef gdb:
[...]

Supermooi dingetje, echt geen geld. Maar terug naar de elektronica, hoe werkt zo'n ding eigenlijk en ook nog eens zo ONGELOFELIJK precies, 2/100 van een millimeter!!!

Die dingen zijn _niet_ nauwkeurig. Voor 15 euri iig.
De goedkope digitale schuifmaten werken met een magnetische waarde die veranderd. Er zit een koper strip in de schuifmaat.

Over een tijdje zal je zien, dat de schuifmaat ineens waardes van boven de 500mm aangeeft ;)

Op 27 september 2007 16:38:14 schreef Boeip:
[...]
Die dingen zijn _niet_ nauwkeurig. Voor 15 euri iig.
De goedkope digitale schuifmaten werken met een magnetische waarde die veranderd. Er zit een koper strip in de schuifmaat.

Over een tijdje zal je zien, dat de schuifmaat ineens waardes van boven de 500mm aangeeft ;)

Wat een kletsverhaal is dit!
Dit ALDI ding kost 9 i.p.v. 15 euro en is dus volgens jouw theorie nog onnauwkeuriger dan die van 15,-? Afijn.
Ik heb hem al 2 dagen en hij is nog steeds heel goed. Dus die 9 euri al bijna waard. Verder verandert (met een t!) de aangegeven waarde niet als je er een magneet bijhoudt. Is ook logisch want dat is niet het werkingsprincipe. Zoals de meeste digitale schuifmaten is ook deze gebaseerd op capacitieve detectie, dit is o.a. hier uitgelegd. Omdat bij capaciteiten het dielektricum een grote rol speelt, moet je dat bij de schuifmaat niet veranderen door er bijvoorbeeld water tussen te laten. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing. De schaalverdeling (waaronder de 'kopereilandjes' zitten) moet droog zijn.

Ik haal me er vanmiddag ook 1 op!

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

ik weet niet hoe deze schuifmaat is maar mijn ervaring
is toch dat de goedkopen niet echt nauwkeurig zijn.
en dat ligt naar mijn mening puur aan de mechanische afwerking.

maar om een bijvoorbeeld een boortje of bout te meten zijn ze wel handig.

Met geld moet je creativiteit bekopen.

Een tijdje is 2 dagen? Ik sprak meer over een paar weken/maanden. Anyway, als jij het een "heel goed" ding vind moet je er vooral in blijven geloven...

High met Henk

Special Member

mijn pa had een mitotoyo (of hoe heet dat overbekende merk nu exact) en die ging ook afwijken: nu weer een nieuwe gekocht en die doet het wel prima vooralsnog.

dus of dat dat nu met merk/prijs te maken heeft.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

nee, met nieuwe batterijen en goed schoon houden.
maar de prijs heeft wel van doen met het mechanische
deel, wat op zijn minst zo belangrijk is als het elektronische.

Met geld moet je creativiteit bekopen.

heb hier een analoge liggen..
Is wel makkelijk een digitale mooi makkelijk uitlezen..

Als hij het niet goed doet pak ik gewoon de analoge..

Wil hem alleen voor boutjes/moeren/gaten/boren e.d. gebruiken..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Heb mijn schuifmaat al een jaar of twee, buiten een nieuw batterij nog steeds tevreden. Werd ook gekocht in Aldi of Lidl.

Turbokeu

Golden Member

Ik heb deze onlangs op marktplaats.nl gekocht:
Voetpedaal/voetschakelaar Marquardt 230V/6A maakkontakt

Ik gebruik het pedaal i.c.m. met mijn Proxxon printboormachine.

Zéér degelijke (lees: zo goed als industriële) uitvoering met zware veer, rubberen voeten en twee trekontlastingen, gemakkelijk aan te sluiten (knip gewoon een 230V Aldi verlengsnoertje in twee en sluit aan).
Het binnenwerk is voorzien voor een tweetrapsbediening afhankelijk van de mate waarop het pedaal ingedrukt is (de ruimte/bevestiging voor de tweede schakelaar en kroonsteen is er al).

Misschien interessant voor andere eigenaars van printboormachines? (of andere met de voet schakelbare toestellen)

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 28 september 2007 12:04:55 schreef Technojunk:
heb hier een analoge liggen..
Is wel makkelijk een digitale mooi makkelijk uitlezen..

Als je niet met een alnaloge kan werken dan moet je dat leren en geen digitale kopen......

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten