problemen met super-indicatorlampje van koelkast!!

Beste mensen

Ik heb zo'n 3 jaartjes een Samsung SR-L3928BSS zo'n groot model (Amerikaans Type).
De koelkast koelt goed en het diepvriesgedeelte vriest goed.
Maar om de 5 minuten begint het Super-indicatorlampje aan te springen met dat irritante waarschuwingssignaal.
Eerst was het nog eens per dag maar nu sinds enkele dagen gaat die vaker af en met kortere tussenposen.
Heb de koelkast uitgezet en opnieuw geprogrameerd maar het probleem blijft.
Tot de koelkast vanmiddag om de 2 minuten afging, toen heb ik hem maar uitgezet want je wordt gek van dat gepiep.
Ook heb ik geprobeerd het superlampje uit te drukken dat die niet meer overgaat naar snelinvriezen maar zelfs dit helpt niet, want hij springt zo weer op dat Super-indicatorlampje.
Wie weet er misschien wat er aan de hand is met mijn koelkast?

probeer stomweg dit eens :

trek de deur open. zoek waar de schakelaar zit die het licht laat branden in de koelkast.

druk dat 5 keer snel na elkaar in ....

tis toch toevallig geen ding met ijsblokjesmaker ? indien het een model is wat aangesloten is op de waterleiding : check de filterpatroon eens...

-oops- kheb me laten vangen aan dat 'amerikaans model'. dit ding is gewoon koel.vries combo. niks 'amerikaans model' ( je kan 2 van die samsungs in de mijne stoppen ... )

hmmm. truuk met drukken gaat dus niet lukken. ( ik heb zo een koelkast. 5 keer kort na elkaar op de lichtschakelaar drukken reset de controller. wordt gebruikt om onderandere levensduur van filterpatroon voor water en ijsblokken en dergelijke mee te resetten.. maar in dit geval zijn die niet aanwezig... )

koelt de vriezer nog goed ?
der zit toch nooit ergens iets knel rond de afdichting van de vriezer ? of de rubber dichting die beschadigd is ?
als ie te snel koelte verliest kan het zijn dattie continue naar supervriezen springt.

[Bericht gewijzigd door free_electron op (54%)]

De vrieser is gewoon op temperatuur en de koelkast ook!!!
Met hij slaat wel steeds aan wanneer dat Super-Indicatie lampje ook begint te piepen.

De koelvriescombinatie heeft voorop zo'n watertank zitten, waar je gekoeld water in kunt maken.
Deze gebruiken wij niet.

Heb net de bedrading nagekeken en de rubbers maar alles ziet er goed uit geen beschadigingen.

Niet een keertje ontdooien ofzo? Ik neem aan dat de manual hierover wel iets zou kunnen zeggen...

Of zit de condensor dicht met stof, of staat te dicht tegen de muur? (Het rek aan de achterzijde van de kast)
Het lijkt er op dat de koelkast veel moeite heeft om de temperatuur er in te handhaven...