Weet er iemand hoe lang de I2C-bus maximaal mag zijn?
Ik zou namelijk verschillende sensoren met een I2C-interface in verschillende kamers willen plaatsen.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
De verbinding is alleen betrouwbaar indien de capaciteit wordt beperkt tot 400pF. Bij een juiste opzet van de verbinding betekend dat in theorie dat je tot een paar meter kunt overbruggen.
Met behulp van een speciaal IC, de 82B715 kan de maximale busbelasting met een factor 10 worden opgevoerd
Dit IC maakt de SDA en SCL-signalen laagohmig.
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Het is er ook officieel niet voor bedoelt. Maar met de juiste technieken en hulpmiddelen kun je een aardig eind komen 
Mocht het trouwens niet lukken dan kun je overwegen om een kleine micorcontroller te nemen met hardwarematigge I2C en UART. Je maakt dan een verbinding via de UART(kan je vele meters mee gaan) en elke sensor bezit dan zijn eigen controller welke de data met de I2C verzorgt.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Bastiaan
Op 22 september 2003 20:39:29 schreef Sp3ci3S:
of een CAN bus gaat die niet verder?
Daar heb ik geen kennis van.
Jonathan
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
CAN is gebaseerd op RS485-hardware, maar kan met meerdere masters overweg. Als je een netwerkje wil maken, kan je best met RS485 werken
Atlantis
ciao 4 now.....
Op 22 september 2003 20:32:53 schreef Bastiaan: Met behulp van een speciaal IC, de 82B715 kan de maximale busbelasting met een factor 10 worden opgevoerd
Dit IC maakt de SDA en SCL-signalen laagohmig.
Dat IC(http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/P82B715_5.pdf) gebruik ik ook in een van mijn projecten en met succes. Mocht dit nog niet genoeg zijn dan kun je altijd nog de frequentie omlaag brengen. Ik heb met SDA en SCL op 20KHz 500 meter kunnen overbruggen zonder errors.
whoopi
zoveel onzinnige onzin in de wereld...
ik heb het ook ooit is geprobeerd om I²C op langere lengten toe te passen maat verder dan 2 meter ben ik niet geraakt zonder storing (met afgeschermde kabel)
Jonathan
Op 22 september 2003 22:52:16 schreef Atlantis:
Dat IC(http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/P82B715_5.pdf) gebruik ik ook in een van mijn projecten en met succes. Mocht dit nog niet genoeg zijn dan kun je altijd nog de frequentie omlaag brengen. Ik heb met SDA en SCL op 20KHz 500 meter kunnen overbruggen zonder errors.
aaah iemand dei ook bezig is met i2c
ik zoek een ic die PWM uitgangen heeft om op de bus te plaatsen
helaas nog niet gevonden 
kent iemand zon IC?
zoals je de TDA 8444 met 6 analoge uitgangen
een met een stuk of 6 PWM uitgangen
Bastiaan
Op 24 oktober 2003 08:16:20 schreef Bram van de Kerkhof:
Heeft er iemand een stkje voorbeeld I2C (c) code?
I2C is een communicatie-methode(protocol) en geen programmeertaal dus daar bestaat geen stukje code voor.