Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

Op 15 november 2007 13:12:53 schreef ActiveHouse:
Vannacht besefte ik ineens dat ik niet alleen "signalen" kan meten, maar bevoorbeeld voor debugging in m'n software ook variabelen via "ongebruikte pinnen" naar buiten kon brengen ;-) Gewoon via het één of andere protocol een variabel naar een ongebruikte pin van de PIC sturen, en met een probe die data oppikken en op m'n scherm tonen ;-)

Dat is een methode die ik vroeger heel veel gebruikte. Zo kun je heel gemakkelijk weten hoe lang een interrupt routine duurt door in het begin en op het einde een pulsje te geven.
Ook binnen je programma zelf om na te zien of wel wel in een bepaalde loop voorbijkomt, of hoeveel keren en welke delay tijd. Door die pulsen op je counter te plaatsen kun je ze ook automatisch laten tellen. er zijn idd heel veel mogelijkheden.

Mijn vorige replay is deze nacht bedolven onder een aardverschuiving, zo ook bij andere topic's.

hihi ;-) idem dito hier ...
Maar ik had je vorige posting wel gelezen, en had daarop geantwoord dat ik, nu ik zo'n LA heb, me volgend jaar ook wel eens zou durven wagen aan zo'n FPGA.
Ik raak stilaan uitgekeken op die PIC's, en m'n ideeën worden altijd maar complexer (maar wel nog realiseerbaar voor mij), dus zo'n FPGA gaat zeker van pas komen ;-)

groeten,
Kris

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
Schimanski

Golden Member

Als ik voor mijn werk wel eens op een andere locatie ben dan kijk ik daar altijd even in de container of er nog iets bruikbaars in ligt. Van de week had ik een mazzeltje, er lag een defecte Tek 2215A in.

In eerste instantie wel HSP. maar geen beeld, na schoonmaken schakelaars voor trigger circuit is scoop weer in orde.

Men is wel bezig geweest met de scoop en heeft niet de moeite gedaan het ding weer in elkaar te zetten voordat hij in de container terecht kwam. Het gevolg is dat ik wat delen van de behuizing mis. Ik heb nog in de container gekeken, maar daar lag niets meer in.

Is er heel misschien iemand die toevallig een "frontje" heeft liggen voor de CRT. Ook mis ik de plastic achterzijde van de behuizing, ding heeft nu geen pootjes, en behuizing kan niet vast gezet worden. De dingen die ik mis zijn "cosmetisch" maar het zou mooi zijn het ding weer compleet te hebben.

http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
rbeckers

Overleden

Wie gooit nou zoiets weg?
Mooi scoopje.

Henry S.

Moderator

Damn, dat vind je toch niet :9~ Wat een vangst.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Waar is die container, kan ik er ook eens in kijken of er ook iets bruikbaars voor mij in ligt >:-)

Je gelooft het soms niet wat er aan bruikbaar spul weggegooit wordt :'(

Schimanski

Golden Member

Schimanski was al in de wolken met z'n scoopje, maar is nu helemaal blij :P.
N.a.v. het topic hier op CO kreeg ik mail van Alrik Dusseldorp, hij heeft twee defecte TEK-2225's waar hij één van maakt en zodoende had hij een frontje en een blauwfilter over die hij mij graag wilde geven.

Nadat vandaag de verwachte envelop op de mat viel heb ik de scoop meteen in orde gemaakt. Alrik had geen achterframe voor de scoop, maar dat heb ik opgelost door zelf een achterkantje te maken uit 4mm trespa. Ik wilde een achterkantje hebben om de uitstekende CRT voet te beschermen.

Ik heb Alrik beloofd wat plaatjes te posten, bij deze ( foto's zijn niet helemaal scherp i.v.m. belichting, ik flits niet i.v.m. reflectie)

Alrik, nogmaals hartelijk dank.

Scoop met frontje en blauwfilter
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-front.jpg
achterzijde met CRT voet
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-socket.jpg
Scoop met eigen fabrikaat achterkantje
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-back.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Totale beginner

Golden Member

[offtopic] ik vind nog wel meer leuke dingen op het containerpark, een week geleden heb ik nog een phillips HD plasma tv gevonden met 1,06 meter diagonaal[/oftopic]

Ziet er goed uit Mans! Altyd fijn als je iemand met dat soort dingetjes blij kan maken zeker omdat aan zoiets lastig te komen is.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
rbeckers

Overleden

Zier er idd erg goed uit. Succes met je scoop.

Proficiat met de 2215, heb zelf een 2213 (60MHz) en is een heel degelijke scoop, hij meet zeker het dubbele van de aangegeven bandbreedte!

Een tijdje geleden is mijn mooie Tektronix stuk gegaan. (Zoek nog steeds vervangende SMPS trafo).

http://www.uploadarchief.net/files/download/hpscope.jpg

Vandaag heb ik voor een prikkie (bijna gratis) een HP54603B scope op de kop getikt :D

Laat me raden, voor 25 euro? :+ Ikzelf ben ook een gelukkige eigenaar van zo'n scope :D

rbeckers

Overleden

Mooie scoop. Wees er maar voorzichtig mee!
Die trafo voor de Tektronix is zeldzaam.

Op 30 januari 2008 14:53:20 schreef lemming_nl:
Laat me raden, voor 25 euro? :+ Ikzelf ben ook een gelukkige eigenaar van zo'n scope :D

;)
Heb je ook geluk gehad!

Op 30 januari 2008 14:54:37 schreef rbeckers:
Mooie scoop. Wees er maar voorzichtig mee!

Idd, zal er geen speakers opleggen.

Op 30 januari 2008 14:54:37 schreef rbeckers:
Die trafo voor de Tektronix is zeldzaam.

Ja, helaas.

Op 30 januari 2008 14:55:09 schreef JuuL:
[...];)
Heb je ook geluk gehad!

Valt wel mee, gewoon zorgen dat je op de voorkeurslijst komt :P

Heb je een goede probe erbij? Sommige missen het aard draadje.

[Bericht gewijzigd door lemming_nl op woensdag 30 januari 2008 15:01:09 (14%)

Op 30 januari 2008 15:00:28 schreef lemming_nl:
[...]Valt wel mee, gewoon zorgen dat je op de voorkeurslijst komt :P

Als in omkoping? ;)

Heb je een goede probe erbij? Sommige missen het aard draadje.

Ja ik mis hem ook, maar mij hoor je niet klagen. Koop wel nieuw aarddraadje. Alleen die probe was dat geld al waard waarschijnlijk.
-edit-
Heb wel dubbele accessoires.

-edit2-
Aha, ik dacht al: "Hadden ze maar zo weinig (10 oid) scopes vervangen?"
Nu maar ontopic ;)

Op 30 januari 2008 15:02:46 schreef JuuL:
[...]
Als in omkoping? ;)
[...]
Ja ik mis hem ook, maar mij hoor je niet klagen. Koop wel nieuw aarddraadje. Alleen die probe was dat geld al waard waarschijnlijk.
-edit-
Heb wel dubbele accessoires.

Welnee, ik en 11 anderen hebben toen wij hoorden dat de scopes vervangen gingen worden wat rondgemaild en uiteindelijk de persoon gevonden die over de scopes gaat. Wij 12en kregen, omdat we er op tijd bij waren, een scope buiten de loting om.

Die probe is het geld wel waard ja, goede kwaliteit 150Mhz probe voor 25 euro is niet duur.

Op 30 januari 2008 14:35:45 schreef JuuL:
Vandaag heb ik voor een prikkie (bijna gratis) een HP54603B scope op de kop getikt :D

hier ook animo als het nog eens mogelijk is om dat kunstje te herhalen :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Vandaag een philips PM3052 op de kop getikt via ebay :D

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Sinds gisteravond ben ik eindelijk de trotse eigenaar geworden van een AVO MK4 buizentester :D Ik zat er al een tijdje achteraan maar de meeste gaan niet weg onder de 500 euro. Dat vind ik persoonlijk veel te veel voor een apparaat van +-45 jaar oud. Vorige week kreeg ik een buitenkansje en ik heb de mijne voor 200 euro mee kunnen nemen. Hij moet even schoon gemaakt worden en optisch wat bijgewerkt maar elektronisch is hij 98% perfect.

Even een foto ! (niet van de mijne maar geleend van google)

http://www.akh.se/tubes/pix/avo-mark4.jpg

Op 10 maart 2008 20:28:43 schreef Technojunk:
Vandaag een philips PM3052 op de kop getikt voor 136.- via ebay :D

Dat is mooi, TJ! We willen uiteraard foto's zien, zodra je hem binnen hebt.

@Dominic: het feit dat je geen foto van je aankoop toont, doet me vermoeden dat je de eerste weken je handen vol hebt met poetsen en testen?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 10 maart 2008 20:51:30 schreef pros:
[...]
@Dominic: het feit dat je geen foto van je aankoop toont, doet me vermoeden dat je de eerste weken je handen vol hebt met poetsen en testen?

Nee camera is uitgeleend. En er is iemand een beetje ijverig bezig geweest met de lettertang .... Maar als hij schoon is zet ik even een foto neer :)

Dit topic is gesloten