Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

Waar is die container, kan ik er ook eens in kijken of er ook iets bruikbaars voor mij in ligt >:-)

Je gelooft het soms niet wat er aan bruikbaar spul weggegooit wordt :'(

Schimanski

Golden Member

Schimanski was al in de wolken met z'n scoopje, maar is nu helemaal blij :P.
N.a.v. het topic hier op CO kreeg ik mail van Alrik Dusseldorp, hij heeft twee defecte TEK-2225's waar hij één van maakt en zodoende had hij een frontje en een blauwfilter over die hij mij graag wilde geven.

Nadat vandaag de verwachte envelop op de mat viel heb ik de scoop meteen in orde gemaakt. Alrik had geen achterframe voor de scoop, maar dat heb ik opgelost door zelf een achterkantje te maken uit 4mm trespa. Ik wilde een achterkantje hebben om de uitstekende CRT voet te beschermen.

Ik heb Alrik beloofd wat plaatjes te posten, bij deze ( foto's zijn niet helemaal scherp i.v.m. belichting, ik flits niet i.v.m. reflectie)

Alrik, nogmaals hartelijk dank.

Scoop met frontje en blauwfilter
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-front.jpg
achterzijde met CRT voet
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-socket.jpg
Scoop met eigen fabrikaat achterkantje
http://www.uploadarchief.net/files/download/tek-2215a-back.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

[offtopic] ik vind nog wel meer leuke dingen op het containerpark, een week geleden heb ik nog een phillips HD plasma tv gevonden met 1,06 meter diagonaal[/oftopic]

Ziet er goed uit Mans! Altyd fijn als je iemand met dat soort dingetjes blij kan maken zeker omdat aan zoiets lastig te komen is.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Zier er idd erg goed uit. Succes met je scoop.

Proficiat met de 2215, heb zelf een 2213 (60MHz) en is een heel degelijke scoop, hij meet zeker het dubbele van de aangegeven bandbreedte!

Een tijdje geleden is mijn mooie Tektronix stuk gegaan. (Zoek nog steeds vervangende SMPS trafo).

http://www.uploadarchief.net/files/download/hpscope.jpg

Vandaag heb ik voor een prikkie (bijna gratis) een HP54603B scope op de kop getikt :D

Laat me raden, voor 25 euro? :+ Ikzelf ben ook een gelukkige eigenaar van zo'n scope :D

Mooie scoop. Wees er maar voorzichtig mee!
Die trafo voor de Tektronix is zeldzaam.

Op 30 januari 2008 14:53:20 schreef lemming_nl:
Laat me raden, voor 25 euro? :+ Ikzelf ben ook een gelukkige eigenaar van zo'n scope :D

;)
Heb je ook geluk gehad!

Op 30 januari 2008 14:54:37 schreef rbeckers:
Mooie scoop. Wees er maar voorzichtig mee!

Idd, zal er geen speakers opleggen.

Op 30 januari 2008 14:54:37 schreef rbeckers:
Die trafo voor de Tektronix is zeldzaam.

Ja, helaas.

Op 30 januari 2008 14:55:09 schreef JuuL:
[...];)
Heb je ook geluk gehad!

Valt wel mee, gewoon zorgen dat je op de voorkeurslijst komt :P

Heb je een goede probe erbij? Sommige missen het aard draadje.

[Bericht gewijzigd door lemming_nl op 30 januari 2008 15:01:09 (14%)]

Op 30 januari 2008 15:00:28 schreef lemming_nl:
[...]Valt wel mee, gewoon zorgen dat je op de voorkeurslijst komt :P

Als in omkoping? ;)

Heb je een goede probe erbij? Sommige missen het aard draadje.

Ja ik mis hem ook, maar mij hoor je niet klagen. Koop wel nieuw aarddraadje. Alleen die probe was dat geld al waard waarschijnlijk.
-edit-
Heb wel dubbele accessoires.

-edit2-
Aha, ik dacht al: "Hadden ze maar zo weinig (10 oid) scopes vervangen?"
Nu maar ontopic ;)

Op 30 januari 2008 15:02:46 schreef JuuL:
[...]
Als in omkoping? ;)
[...]
Ja ik mis hem ook, maar mij hoor je niet klagen. Koop wel nieuw aarddraadje. Alleen die probe was dat geld al waard waarschijnlijk.
-edit-
Heb wel dubbele accessoires.

Welnee, ik en 11 anderen hebben toen wij hoorden dat de scopes vervangen gingen worden wat rondgemaild en uiteindelijk de persoon gevonden die over de scopes gaat. Wij 12en kregen, omdat we er op tijd bij waren, een scope buiten de loting om.

Die probe is het geld wel waard ja, goede kwaliteit 150Mhz probe voor 25 euro is niet duur.

MAH

Golden Member

Op 30 januari 2008 14:35:45 schreef JuuL:
Vandaag heb ik voor een prikkie (bijna gratis) een HP54603B scope op de kop getikt :D

hier ook animo als het nog eens mogelijk is om dat kunstje te herhalen :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Vandaag een philips PM3052 op de kop getikt via ebay :D

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Sinds gisteravond ben ik eindelijk de trotse eigenaar geworden van een AVO MK4 buizentester :D Ik zat er al een tijdje achteraan maar de meeste gaan niet weg onder de 500 euro. Dat vind ik persoonlijk veel te veel voor een apparaat van +-45 jaar oud. Vorige week kreeg ik een buitenkansje en ik heb de mijne voor 200 euro mee kunnen nemen. Hij moet even schoon gemaakt worden en optisch wat bijgewerkt maar elektronisch is hij 98% perfect.

Even een foto ! (niet van de mijne maar geleend van google)

http://www.akh.se/tubes/pix/avo-mark4.jpg

Op 10 maart 2008 20:28:43 schreef Technojunk:
Vandaag een philips PM3052 op de kop getikt voor 136.- via ebay :D

Dat is mooi, TJ! We willen uiteraard foto's zien, zodra je hem binnen hebt.

@Dominic: het feit dat je geen foto van je aankoop toont, doet me vermoeden dat je de eerste weken je handen vol hebt met poetsen en testen?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 10 maart 2008 20:51:30 schreef pros:
[...]
@Dominic: het feit dat je geen foto van je aankoop toont, doet me vermoeden dat je de eerste weken je handen vol hebt met poetsen en testen?

Nee camera is uitgeleend. En er is iemand een beetje ijverig bezig geweest met de lettertang .... Maar als hij schoon is zet ik even een foto neer :)

Ja, Gisteren is hij dan toch eindelijk gekomen!
Een philips PM3050 (ja ja, Ik heb een 52 gekocht, maar ik kreeg een 50)

Foto´s:
http://www.elektronicastynus.be/Upload/albums/userpics/10011/000_0116.jpg

http://www.elektronicastynus.be/Upload/albums/userpics/10011/000_0117.jpg

Alleen het aantal divisies klopt niet, als je kijkt naar het voltage, hoe kan ik dit af regelen?

EDIT:
Heb ik weer, zit ik op pagina 31..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

zitten er ook 2 potmeters die VAR A en VAR B heten ? Probeer die eens helemaal naar links te draaien. Waarchijnlijk voel je dan ook een schakelaar op de eind stand.

Ik heb even gekeken in een service manual van 3055 gekeken.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
free_electron

Silicon Member

zie ik daarboven de electuur functiegenerator met xr2206 ?

scoop staat inderdaad in VAR mode( dat zie je trouwens aan het > teken op het LCD display ! )

knoppen helemaal linksom draaien. normaal 'klikken' ze dan

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 20 maart 2008 19:38:20 schreef free_electron:

Zeer zeker, ik denk wel dat het een fors aantal keer nagebouwd is, nostalgie komt boven.
Zie ook topic: Maxim MAX038

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
free_electron

Silicon Member

ik heb zelf gans die reeks gebouwd op de up gestuurde frequentiemeter na. dat was mij te duur ( die VFD diplay en rockwell drive en de ls7220 en 6502 waren te duur als 14 jarige ... )

ik had ze allen. spotsinusgenerator, de puls generator , de dubbele voeding , de sweep geenrator de frequtnie meter met intersil chippie erin ( inclusief de prescaler dankjewel ! ) en dan ook de scoop digitizer met zn426 en 6116 memory ). der was nog een toestel in die reeks ... hmmm kan even niet meer bedenken wat het was. ah de rlc meter ( was dat ding in handheld , ik had die aangepast om in dezelfde vero kast te zitten. ) ik had ook dat autoranging multimetertje met de icl7139

dat zouden ze eens opnieuw moeten doen : meetapparaten reeks.

Circuitcellar heeft een mooie RLC meter ( met grafisch lcd ) gebasseerd op een dspic.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 20 maart 2008 19:38:20 schreef free_electron:

scoop staat inderdaad in VAR mode( dat zie je trouwens aan het > teken op het LCD display ! )

knoppen helemaal linksom draaien. normaal 'klikken' ze dan

Dat > teken klopt, Als ik de knop rechtsomdraai gaat hij wel uit, maar geen klik.

Het voltage per diviesie staat dan max, Alleen wat kan ik met het menu? als ik bijvoorbeeld op volt < of > druk, staat er Kv en mV..

Maar er klopt nog steeds niks van..

Henry S.

Moderator

@TJ: Dit is een showtopic! Hoe vaak moeten we dat nog zeggen? :(

En zo ben je in twee topics tegelijk bezig...

Verder in http://www.circuitsonline.net/forum/view/59571, maar dat geldt niet voor je PM3050 vragen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten