idee voor het forum.

free_electron

Silicon Member

Een knoppeke die ene compleet topic kan laten zien op 1 pagina.

sommige topics zijn meerdere bladzijden (de foto_opa fpga thread bijvoorbeeld) en daar staat een ganse historiek code en commentaar op die code in .

Als je dat wilt saven voor later moet je nu alle paginas afzonderlijk gaan saven.

Via zo een knoppeke is het dan makkelijk. je klikt op 'view as single page' . 2 seconden later staat daar de ganse zwik als 1 html document en kan je in je favoriete browser 'save with images' klikken. en je hebt een naslagwerk voor later.

desnoods noem je dat knoppeke 'Create save-able format' en herformatteer je de output, zodat de linker en rechtse panels verdwijnen , top menu verdwijnt ook en zet je daar een image of text tag boven met : deze file kwam van circuitsonline . blablabla.

dan is het ook makkelijk uit te printen..

tis maar ene gedacht. ( ent kan nie moeilijk zijn om te maken. )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Goed plan. Ook het zoeken in de tekst van 1 topic gaat zo makkelijker.

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Henry S.

Moderator

Nee hoor, daar is een hele mooie intopic search voor.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 14 november 2007 23:11:08 schreef Henry S.:
Nee hoor, daar is een hele mooie intopic search voor.

Heey, inderdaad. Zie ik nou pas. Dank je!

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
free_electron

Silicon Member

zoeken in 21 topic is nog iets ander.
ik will knoppeke om 1 gans topic ( inclusief alle paginas ) te kunnen zien in 1 html document zodat ik het kan opslaan voor later. der zijn verschillende multipage topics die verschrikkelijk interessant zijn als naslagwerk...

je kan dat dan mooi saven als 1 document en ook properkes afprinten.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Ik doelde op de post van Sandertje.
Ik weet niet of de server/parser het ophoesten van tig pagina's aan een stuk leuk vindt... is up to Jeroen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

is ietsje meer werk voor server. ( paar clockpulsen meer :p ) maar moeilijker is het niet. pas op : je moet dat niet per default renderen he.
Alleen als op dat knopje geklikt wordt. dus dat gaat alleen af en toe gebruikt worden als iemand ene topic wil opslaan als naslagwerk om offline te kunnen lezen, of af te printen als 1 document.

ik zou een aparte renderaar maken daarvoor :

Simpele tabel. in de header colom logo van CO en welkomstekst in de trant van : deze file komt van CO en was topic zus en zo ( met de hyperlink ernaar toe)
en dan daaronder gewoon tabel zoals ze nu gerenderd is maar dan zonder de avatars. ( dus alleen naam poster en tijd/datum stamp. Rechtercolom is de gepostte text.

En je kan de taglines , normale header , menu en linker en rechterkolom ook weglaten.

tis maar een idee ( en het zou in het geval van "dju , databas moeten overschrijven met backup" ook makkelijker zijn. als er iemand dan een zo een "snapshot" heeft van een topic ... alles zit erin. en je kan meerdere paginas terug ook dan.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Jeroen

Moderator

Dit is ongeveer wat je bedoelt:
Een gehele topic/discussie op 1 pagina

Als je het wil printen kan dat, het menu en de header zullen niet afgedrukt worden.

Op 14 november 2007 23:32:19 schreef free_electron:
is ietsje meer werk voor server. ( paar clockpulsen meer :p ) maar moeilijker is het niet.

De serverbelasting is het probleem niet, het extra dataverkeer is erger.

tis maar een idee ( en het zou in het geval van "dju , databas moeten overschrijven met backup" ook makkelijker zijn. als er iemand dan een zo een "snapshot" heeft van een topic ... alles zit erin. en je kan meerdere paginas terug ook dan.

Zo'n functie lijkt me niet echt de meest ideale manier van backuppen ;).

echtepino

Golden Member

Ik ben heel erg voor!!
Ik ken de mogelijkheid alleen bij webwinkels, als je alle artikelen onder elkaar wilt zien ipv op verschillende pagina's.
Met name voor het uitprinten is dit een mega leuk idee.
Ik zou het graag verwezenlijkt zien.

Word lid van de Benelux DX Club

Op 14 november 2007 23:12:35 schreef Sandertje:
[...]

Heey, inderdaad. Zie ik nou pas. Dank je!

Wat deze functie nog mist is een link om terug naar de volledige topic te gaan waarbij wordt 'geparkeerd' op de gevonden post.

denk het niet, zou het ook niet leuk vinden, want mijn oude pentium 3 in mijn knutselkamer vind dat niet zo leuk.
misschien wel een knop om in 1 keer naar de laaste discussies te gaan ipv eerst forum>laaste discussies

[Bericht gewijzigd door maus0611 op donderdag 15 november 2007 11:27:24 (32%)

Jeroen

Moderator

Op 15 november 2007 11:26:39 schreef MagicBox:
Wat deze functie nog mist is een link om terug naar de volledige topic te gaan waarbij wordt 'geparkeerd' op de gevonden post.

Zit er al in: klik bij de zoekresultaten op de 'Gepost ...' regel, dan ga je naar die post in het volledige topic.

Op 15 november 2007 11:12:44 schreef Jeroen:
Dit is ongeveer wat je bedoelt:
Een gehele topic/discussie op 1 pagina

Zoals mijn laatste vraag daar: nog nieuws?

Gezien het niet zo moeilijk zou zijn?

Op 18 september 2007 22:10:24 schreef Jeroen:
De optie van Ben_ is inderdaad een goede en niet al te ingewikkelde mogelijkheid. Ik zal het op de todo zetten.

Jeroen

Moderator

Het staat nog steeds op de todo. Momenteel ben ik met andere zaken bezig die eerst afgerond moeten worden.

Ok, ik heb natuurlijk ook geen overzicht van wat je allemaal moet doen en dat wil ik ook niet weten ;). T was alleen al 2 maanden ruim, geleden dus ik was even nieuwsgierig.

Mischien ook een handig iedeetje: Onder het knopje meer een knopje waar staat myactive topic's: een lijstje met de laatse 30 topic's waar je in gepost hebt. onder algemeen en dan mijn gegevens kan dat ook maar dan heb je maar de laatste 10.;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Jeroen

Moderator

Op 15 november 2007 21:38:38 schreef Eagle666:
Ok, ik heb natuurlijk ook geen overzicht van wat je allemaal moet doen en dat wil ik ook niet weten ;). T was alleen al 2 maanden ruim, geleden dus ik was even nieuwsgierig.

Het komt goed, ik ben het in ieder geval niet vergeten :).

Op 15 november 2007 21:54:50 schreef Ibanez:
Mischien ook een handig iedeetje: Onder het knopje meer een knopje waar staat myactive topic's: een lijstje met de laatse 30 topic's waar je in gepost hebt. onder algemeen en dan mijn gegevens kan dat ook maar dan heb je maar de laatste 10.;)

Als je in een topic op je naam klikt, krijg je alle topics waar je in gepost hebt. Je kunt ook op die pagina komen door rechts op Status te klikken, en dan bovenaan op je naam te klikken.

Op 15 november 2007 11:26:43 schreef maus0611:
misschien wel een knop om in 1 keer naar de laaste discussies te gaan ipv eerst forum>laaste discussies

Die zit toch gewoon rechts in beeld onder de roodweergegeven laatste topics? Klik maar eens op dat blauw weergegeven woordje "meer".