~Galaxy
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Deze man wordt al decennia lang zwaar ondergewaardeerd.
In deze tijd van gekoppelde bestanden zou je je er iets bij voor kunnen stellen. Maar zelfs nu hebben de gezamelijke krachten van justitie, AIVD, en fiscus nauwelijks enig idee wie er waar- en wanneer is.
Deze man wist met zijn team van zwarte medewerkers feilloos te achterhalen hoeveel personen er in een woning zaten, wie dat waren, en wie er toevallig op visite waren.
Weliswaar toegespitst op 5 december, maar dat neemt niet weg dat er een informatie-netwerk voor nodig is waar genoemde instanties hoofdpijn van krijgen.
De logistieke organisatie is volmaakt, en daar kunnen NS en TNT tezamen nog een puntje aan zuigen.
En dat met een paar fraai geklede zwartjes die tussendoor ook nog eens wat handstandjes doen..
Zelfs ieders individueel gedrag gedurende een jaar is opgeslagen en perfect beheerd.
Wordt niet eens met een laptop opgeroepen, maar de man slaat er een groot boek op na, en ieder wordt treffend en nauwkeurig op het matje geroepen.
Deze Spanjaard moet het Nederlandse bedrijfsleven met grote spoed aan zich binden, met een miljoenen-salaris.
Hij is zijn geld in een veelvoud waard t.o.v. andere "topbestuurders".....
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
En nog maatschappelijk betrokken ook.
Behalve filantropist nog een voorbeeldfunctie waar het het in dienst nemen van allochtonen betreft 
pros
Voorbeeld van volksverlakkerij, ja. Opa Pros plundert jaarlijks zijn bankrekening om 7 kleinkinders van een geschenkje te voorzien, en die kazuiveldrager gaat met de eer lopen! 
chuckie
Honourable Member
@pros
Je kunt altijd nog een witte baard aanschaffen dan heb je teminste een beetje de revenu ervan.
Ik kan niet wachten tot mijn zoontje wat ouder is, dan weet ik zeker dat ie van de Sint een electro experimenteerdoos krijgt.
[Bericht gewijzigd door chuckie op (39%)]
pros
Op 5 december 2007 20:57:38 schreef chuckie:
Ik kan niet wachten tot mijn zoontje wat ouder is, dan weet ik zeker dat ie van de Sint een electro experimenteerdoos krijgt.
Komt me bekend voor. 
M'n oudste kleinzoon heeft alvast voor een electronica-opleiding gekozen.
Da's natuurlijk pech voor ondergetekende - ooit had ik de hoop al dat (afgedankt) electronisch speelgoed voor andere doelen te kunnen inzetten, maar daar zal ik nu wel naastgrijpen, vrees ik...
chuckie
Honourable Member
Er zijn tegenwoordig weer van die nieuwe dozen op de markt, hoewel ik nog steeds ergens zo'n Philips doos van de E-serie( eind jaren 70) heb liggen.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Mijn zoontje (8 jaar) probeerde met zijn dynamo die bij de experimenteerdoos zat, terug te leveren aan het net.
Voorlopig meer interesse in Lego 
Die heeft de zeer wijze oude man ook maar op de stoep gezet, de schoorsteen is vervuild met kabels voor pappie´s domotica project.
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
@ chuckie, lees elektor deze maand, allemaal experimenteerdozen...
Is wel een leuk cado voor de elektro-kindertjes denk ik?
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Ja...
De vergelijking met de Pieten en hun efficientie. Het aantal adressen dat zij binnen één nacht kunnen afwerken...
Die maakte ik ook wel eens toen ik als Teamleider belast was met de aansturing van installateurs die bij de mensen thuis installaties moesten doen.
Als zij zoveel mensen in een nacht kunnen bezoeken... Kunnen jullie het ook!
En wat cadootjes voor de kinderen betreft...
Ik hoop dat ik nu iets heb gevonden dat de leergierigheid van mijn zoontje wat kan bevredigen (Asperger, 5 jaar deze maand). Én wat een papa een traantje moet laten wegpinken. 
Zou ik hem dan toch een beetje in mijn voetsporen kunnen dwingen? 

Anoniem
@TS, een heel mooi betoog!!!! MAAR er zit een heel klein foutje in, de goede gever is geen Spanjaard, ook nooit geweest want de man schijnt werkelijk bestaan te hebben lang geleden en kwam uit Turkije, uit Mira dat is ergens aan de zuidkust.
Maar ik ben het met je eens zo goed is de KGB niet eens in het verzamelen van informatie.
gr. Hans.
PS als ik een cadeau krijg geloof ik zelfs nog dat HIJ bestaat.
Mijn schoentje staat allesinds voor de deur van mijn kot 
Alleen heb ik gehoord dat de meester der informatica hier gebruikt maakt van brave studentjes als hulpje, ipv de gebruikelijke zwarte medewerkers.
We zien wel wat er morgen in zit!
(Hopelijk het FPGA bordje waar ik zolang op hoop)
jwb
Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
Yep,
Sint en Kerstman, heerlijke tijd.
En voor al die "oude jongeren" onder ons die aan hun eigen (technische) sinterklaas en kerst kadootjes van vroeger denken is onderstaande site een heerlijke sentimental journey...
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
poeh , allemaal dikke onzin. Hier is het bewijs :
1 ) Geen enkel gekende soort rendieren kan vliegen. Toegegeven, er zijn ongeveer 300,000 diersoorten die nog moeten geclassificeerd wordens, en desondanks de meesten daarvan onder de bactieren en insecten vallen, sluit dit inderdaad niet uit dat er vliegende rendieren zijn. Dus laten we aannemen van wel ...
2) Er zijn ongeveer 2 miljard kinderen ( onder de 18 jaar ) in de wereld . Ok, Santa levert niks aan Hindoes, Moslims, Joodes en boeddhistische kinderen , noch aan de kinderen die nog nooit van hem gehoord hebben. Dus dat aantal gaat nog drastisch omlaag. Er schiet nog ongeveer 15 % over. Bij de laatste tellingen in de westerse wereld blijkt er ongeveer 3.5 kinderen per huishouden, ofte 91.8 miljoen huizen . Verder gaan we er vanuit dat er tenminste 1 'goed' kind is in elk van die huizen , zodat we waarborgen dat santa er tenminste moet stoppen...
3) Santa heeft ongeveer 31 uur om zijn ronde te doen als we aannemen dattie in het oosten vertrekt en naar het westen toe werkt zodat ie kan gebruik maken van verschillende tijdzones om zijn tijd te 'rekken'
Een eenvoudige rekensom leert ons dat hij dus ongeveer 822.6 huizen per seconde moet bezoeken. Dus voor elk huis met 1 of meerdere goede kinderen heeft Santa pakweg 1/1000 om te parkeren ( wat niet altijd gemakkelijk is met rendieren en een gigantische slee.. ) , door de schoorsteen naar beneden te komen, het cadeautjes af te leggen, de koekjes en melk naar binnen te werken , de suikerklontjes/wortelen etc mee te nemen voor de rendieren, zich terug door de schoorstene te wurmen en te vertrekken naar de volgende halte.
Nu staan niet al die huizen evenredig verdeeld ook. maar voor het gemak van rekenen gaan we er even van uit van wel. Dit wil zeggen dat Santa ongeveer 1 kilometer per huis moet afleggen ( gemiddeld, in dichtbevolke e gebeiden is dit slechts een tiental mater, in dunbevolke gebieden kan dit tientallen kilometer zijn.). De totale trip is dus pakweg 100 miljoen kilometer. En dat is zonder plaspauzes gerekend ( na al die koekjes en melk zal dat toch regelmatig eens nodig zijn... per slot van rekening is die mens 31 uur onderweg )
Uit het bovenstaande komt dus dat de slee moet voortbewegen aan pakweg 1000 kilometer per seconde. of ruwweg 3000 keer sneller dan het geluid. Ter vergelijking : het snelste voertuig haalt pakweg 40 kilometer per seconde, en een rendier kan op topsnelheid pakweg 30 kilometer per uur lopen. Toegegeven , als ze kunnen vliegen kan je aannemen dat ze wel sneller vooruit gaan.
Nu gaan we even de slee analyseren. We veronderstellen dat elk kind ongeveer 1 kilo aan cadeautjes krijgt. Dit betekent dat de slede ongeveer 300.000 ton spul moet verslepen , en das zonder het gewicht van de slee en santa ( die toch ook niet van de magerste is ... ) gerekend. Op het land kan een rendier niet veel meer dan 100 kilo voorttrekken. Toegegeven die vliegende rendieren kunnen wel wat meer hebben , maar zelfs als we er van uitgaan dat die 10 keer hun last kunnen trekken dan nog heb je pakweg 300.000 rendieren nodig.. Tel het gewicht van de rendieren + de cadeautjes + de slee + santa op en je krijgt een zeer groot getal .. ruwweg 4 keer het gewicht van de QE-II ...
Dergelijk gewicht aan 1000 kilometer per seconde wekt zoveel wrijving op in de aardse atmosfeer dat die rendieren gaan opgloeien zoals een space shuttle die de dampkring terug binnenkomt. Er word pakweg 14.3 quintillion (10 ^ 18 ... ) Joule opgewekt per seconde.
Kort gezegd , rudolf krijgt de volle lading , brandt terstond op tot asse , waardoor vixen en blixen nu de als hitteschild gaan dienen en op hun beurt opbranden. Kort gezegd , er ontstaat een sneeuwbaleffect waardoor die arme rendieren binnen de 40 milliseconden volkomen verkoold zijn. De arme Santa wordt ondertussen met pakweg 200.000 ton tegen de achterkant van zijn slee geplet door de optredende acceleratiekrachten. Bijgevolg : een 2 dimensionale santa.
Dus conclusie : als er ooit al een kerstman was , en hij heeft dit inderdaad geprobeerd dan is hij nu gegarandeerd dood.
Op 6 december 2007 08:16:33 schreef free_electron:
poeh , allemaal dikke onzin. Hier is het bewijs :1 ) Geen enkel gekende soort rendieren kan vliegen...
Volgens mij ging het om sinterklaas. Je bent geloof ik al volledig aangetast door je huidige woonomgeving 
De rest van je verhaal geloof ik zonder het zelf na te rekenen.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (10%)]
chuckie
Honourable Member
Capt501
http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Fantomaz,
Je zoontje een Asperger ?
Ik geef het je te doen als hij wat ouder wordt.
Ik ken er een paar, allemaal aardige gasten, maar zeeeeeer vermoeiend.
Ohhh die big brother had voor mij wel een mooie klapdoos (Lenovo T61) achtergelaten.
En dat terwijl ik aleen thuis was, geen kind (en beslist geen kindervriend) maar wel kinds ben 
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 6 december 2007 09:47:12 schreef Capt501:
Fantomaz,
Je zoontje een Asperger ?
Ik geef het je te doen als hij wat ouder wordt.
Ik ken er een paar, allemaal aardige gasten, maar zeeeeeer vermoeiend.
Lichte gradatie en toevallig dat mijn vrouw werkzaam is met kinderen met deze beperking.
Maar inderdaad, zeer vermoeiend.
Ook weer een uitdaging op zich 
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
f_e, zeker de film 'Santa Clause' niet gezien? Dan had je geweten dat als Santa de pakjes gaat rond brengen de tijd heel erg langzaam gaat, je berekening gaat dus mank. 
Sinterklaas is trouwens ook goed geweest voor mij.
Ik heb een mooie klapmes gehad.
pros
Op 6 december 2007 08:26:38 schreef GJ_:
[Uitgebreide uitleg van free_electron]
Volgens mij ging het om sinterklaas. Je bent geloof ik al volledig aangetast door je huidige woonomgeving
F_E heeft blijkbaar nog nooit gehoord van Sleipnir en zijn Berijder, waarvan de Sint slechts een flauw afkooksel is. Die had geen Tesla-spoelen nodig om het te laten bliksemen... 
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
De goedheiligman is niet bij mij thuis geweest, er lag niets in mijn schoen alleen een laagje roet. Ik denk dat de piet niet door de schoorsteen paste.
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.