Op 13 december 2007 12:41:05 schreef BLD:
Ik wist dat ik een opmerking ging krijgen over mijn behuizing, maar ik vind hout net handig ivm de isolatie. Er zit ook niets wat echt heet kan worden rechtsreeks in contact met het hout.
Maar als er iets fout gaat dan staat ook meteen het halve ding in de fik. Je kan we zeggen dat je netjes omgaat met je apparatuur enzo, maar dat ie een keer valt of dat er een keer wat overhit dat kan je gewoon verwachten. Geen maatregelen nemen is gewoon stom.
Onthoud, Murphy was nog optimisch..
Ivm het loskomen van de gesoldeerde draden: ik had eerst stijve draad gebruikt, en daar had ik persoonlijk meer schrik voor. Ik denk trouwens niet dat die draden snel gaan loskomen hoor, ze lopen aan de onderzijde van de print nog een 2-tal cm horizontaal met de print mee, en er hangt wel een halve rol tin tegen
Je hoeft normaal ook niet te verwachten dat het tin losbreekt, maar dat het hele pad op de print losbreekt. Dat koper zit ook niet met oneindige sterkte op het basismatriaal vast. En des te heter je het gestookt hebt, des te makkelijker breekt het een keer los. 2cm lijkt dus leuk, maar het maakt het waarschijnlijk alleen maar erger.
Als je ze niet rechtstreeks op de print mag solderen, hoe moet het dan? Voor printkroonstenen ben ik ook niet echt te vinden, want dan zit het naar mijn mening toch ook niet zo stevig vast.
Goede printkroonstenen kopen, en er meer aan elkaar rijgen. Als je 10 printkroonstenen (waar je hier rustig aan komt) aan elkaar rijgt dan heb je een dusdanig sterk geheel dat echt niet meer van de print komt. Pads van de dingen natuurlijk ook fatsoenlijk maken, niet zo'n ringetje van een halve milimeter.
ik was zelf ook niet echt tevreden over deze manier van bevestigen, maar ik wist eigenlijk niks beters.
Zijn dat geen spoelen voor printmontage? Gat in de print, spoel vastschroeven en draad vast solderen. Ja, nu mag je opeens wel massieve draad vastsolderen omdat het geheel niet meer kan bewegen. Zolang het stil blijft zitten zal het ook niet losbreken.