gphilip
Software is like sex, it's better when it's free!
Beste,
Ik zit op internaat en heb een logitech kitje gekocht gehad het heeft een vermogen van 40 watt rms (wat toch ni veel is é) het probleem is nu dat m'n woofertje van 8 inch (23watt rms) zodanig veel bass geeft in dit kleine kamertje dat men het in de gang veel te hard hoord. Wanneer ik de bassen op m'n pc verlaag vind ik persoonlijk dat het niet zo goed klinkt. Is er een manier van plaatsen waardoor ik mijn bass kan reduceren??
Greetz
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
40W rms is meer dan genoeg zeg maar gerust teveel. De meeste huis tuin en keuken versterkers doen zo'n 10W. Heb je de versterker alleen voor je bass? of voor je complete systeem. Je kunt er gewoon wat minder vermogen in stoppen. oftewel de volumeknop wat naar beneden zetten.
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Stoeptegel eronder dus.
Die subwoofer van die PC setjes geven altijd veel te veel bas. Of eigenlijk, er zit een enorme bult in het freq.spectrum bij 80Hz of zo. Om het gebrek aan echt laag te verhullen.
Ik zou eens goed met de plaatsing van de woofer gaan spelen, ik kan mijn subwoofer hier op een plek in de kamer zetten waar je hem totaal niet hoort.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Zoals ik het begrijp hebben pappie en mammie last van dreunende bass.
Met plaatsing kun je daar niets aan doen, gewoon de woofer zachter, of een koptelefoon.
Bedoel je trouwens de logitech X-230? die heb ik ook, en die heeft niet zúlke harde bass hoor.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 13 juni 2007 20:29:20 schreef flipflop:
Stoeptegel eronder dus.
Die subwoofer van die PC setjes geven altijd veel te veel bas. Of eigenlijk, er zit een enorme bult in het freq.spectrum bij 80Hz of zo. Om het gebrek aan echt laag te verhullen.
stoeptegel? ik heb liever een stuk schuimrubber eigenlijk, zo weet je zeker dat alleen de lucht in trilling wordt gebracht en niet anders. of spikes, werkt ook prima
.
Op 13 juni 2007 21:29:57 schreef pcnerd:
of spikes, werkt ook prima
.
Je weet dat een spike fungeert als een diode, niet, dus als je 'm verkeerdomzet dan doet-ie het niet 
Ontopic: bij de gamma een pak piepschuim halen en dat opelkaar lijmen/plakken/tapen. Daar je boxen op zetten. Instant isolatie. Piepschuim mooi bekleden met wat stof/tapijt, klaaiiii.
En geen gaten in je boxen of in je vloer door vieze spikes :{w
Wat voor Logitech setje is het?
Als het een meerkanaals set is met LFE (=subwoofer) ingang, dan kan je je geluidskaart een LFE kanaal laten aanmaken. Op die manier kan je op de geluidskaart op een mooie manier het volume van de subwoofer naar beneden halen.
Als het een subwoofer is waar de speaker zichtbaar is, dan kan je de baspijp toeproppen met een oude vod of wat schuimrubber.
een tip,
Ga naar de markt en haal zo'n tray waar eieren in horen te zitten. Zet hier vervolgens je bas (en wat mij betreft al je boxen) op en hoor de verbetering in kwaliteit in je kamer zelf en minder geluidsoverlast in je omgeving.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Wat voor vloer is het, hout of beton? Dan weet je wat je moet doen: koppelen (tegel) of ontkoppelen (dempen). En niet zo hard zetten natuurlijk..
Rob.
gphilip
Het is een logitech Z3e en je kan achteraan de bas regelen maar op het minste geeft hem nu juist zo veel enja verder opendraaien geeft teveel... Heb al alles geprobeerd zelfs schuin gezet (gaf nog meer) het probleem is gewoonweg dat zelfs bij een laag volume drie kamers verder de ramen beginnen te trillen ( en dat is geen leugen, weliswaar enkel glas--> internaat é). Ondergrond is gewoon beton of zoiets met daar iets hard over. Heb er al dingen over, onder en op gezet en dit doet er niet veel of niks aan, dus ik vrees dat ik het zal moeten doen met gewoon de lage frequenties wat lager te zetten wat wel leidt tot slechte kwaliteit (mijn mening). Want de bass is niet slecht in de kamer zelf (wel veel stilstaande golven) maar het is gewoon dat de bass veel te ver in de gang verder gaat tot grote ergernis van mijn medestudenten en daarvoor moet die echt niet hard staan.
scrap de gromkist en de melkpakjes, gebruik de versterkertjes (niet vergeten eventuele highpass filtertjes te overbruggen) die erin zitten voor een setje deftige speakers, bijvoorbeeld een setje jaren 70 boekenplankdingen zoals philips 422 of 423, wharfedale denton 2xp etc.
dreunen niet zo veel door en geven een veel aangenamer geluid dan PC setjes...
zet ze dan niet helemaal in de hoeken, dan kan je er natuurlijk automatisch van uit gaan dat het dreunt.
of koop gewoon een bijpassende ouwe versterker.
12V HiFi
flipflop
is der dann iemand die die jongen meldt dat hij een log potmeter in de line ingang kan zetten als volumeknop?
ik had ook zo'n set niet dezelfde maar ook logitech.
zelfde verhaal met de bass.
ik heb gewoon een meerslagen potmeter eraan gehangen in plaats van de normale en kan het nu perfect regelen.
12V HiFi
Op 15 juni 2007 06:46:38 schreef High met Henk:
is der dann iemand die die jongen meldt dat hij een log potmeter in de line ingang kan zetten als volumeknop?
daar hebben we jou toch voor...
Rob.
Misschien kun je ook zorgen dat je je subwoofer dichter bij je luisterpositie plaatst. Verder kun je proberen je kamer beter te isoleren voor geluid en ook proberen contactgeluid te verminderen door geen harde verbindingen te hebben tussen je subwoofer en je vloer en muren.
En voor je staande golven kun je misschien dempers bouwen of de betreffende frekwenties
[Bericht gewijzigd door richardbloe op ]
zoals al gezegd is gewoon een log pot-meter aan de ingang zetten, maar als het goed moet klinken koop je best goede luidsprekers. als kopen te duur is op het containerpark kan je ook veel vinden, heb daar eens een paar 3 weg luidsprekers van sony gevonden.
gphilip
Dit jaar heb ik het opgelost door m'n Z5500 mee naar het internaat te nemen. Bij deze kan je de bassen regelen tot het minimum of zelfs uit. Op 3 streepjes klinkt het allemaal zeer goed, zowel binnen als buiten. Als ik dan overdreven luid zet dan trilt het tot in de bureau van de directeur maarja das dan ook te luid zetten é...
Op 13 juni 2007 21:13:52 schreef WilToyo:
hang een dikke deken voor de woofer
ik leer op school dat dat alleen het hoog absorbeert.