Hey allemaal,
Ik ben op zoek naar een apparaatje voor in mijn auto.
Mijn idee is namelijk om mijn knipperlichten op te laten lichten als ik met de afstandsbediening de auto open of dicht doe.
Ik wil de kabel die vanaf de ontvanger een signaal naar de centrale vergrendeling geeft dan een aftakking aanmaken en die door lussen naar mijn knipperlichten. Alleen wil ik bij het openen een ander lichtsignaal dan bij het sluiten!
Waar ik dus naar op zoek ben is een apparaatje dat aangesloten kan worden op de accu, een signaal kan ontvangen en dan INSTELBAAR een signaal kan uitzenden (instelbaar in tijd en aantal!).
Weet iemand of er zo'n apparaatje bestaat, hoe het heet en waar ik het in de buurt van Zwolle (of op internet) kan krijgen?
Al vast bedankt!
Jeroen
Ik heb zoiets mogen maken voor iemand ... de constructie die ik bedacht was te simpel om een schakeling te noemen 
.-----------------o-----.
| | |
| | + | .--------o--------------o +12
------o--. ### - | |
| 220uF --- ^ | |
| | | | |
.-. '--o--' | |
( M ) | | |
'-' _|_ \ o \ o
| |_/_|.......\........\
-----o--' | \. \.
| | o o
'--------------------' | |
| |
| |
| '--------------o L
|
|
M = slot motor |
|
'-----------------------o R
De lengte van de motor puls moet wel een beetje mee werken.
Wat dit doet is 1x lang knipperen bij sluiten, en 2x kort bij openen, voor de kort knipper tijd is wat ge-experimenteer met de C noodzakelijk en is afhankelijk van het relais.
Bij het sluiten krijgt de relais spoel via de diode direct spanning.
Bij het openen loopt de stroom door de condensator die zal zorgen dat bij het laden het relais eventjes aantrekt ( eerste knipper ), als de spanning van de slot motor weg valt zal de condensator zich via de slot motor over de relais spoel ontlaten ( tweede knipper )
Simpeler kunnen we het niet maken 
Ziet er idd niet heel moeilijk uit! Als ik tenminste weet wat het allemaal is :-S
Kun je mij uitleggen wat wat is en wat het allemaal doet?
Ik zit wel eens met dit soort dingen te klieren, maar ik snap er niet alles van...
Accu snap ik, knipperlichten ook, diode en relais ook nog, maar wat de rest is...
De relais, hoeveel aansluitingen heeft die? en wat sluit je daar allemaal op aan?
Bedankt tot zover!
Kan ik hier trouwens ook een blieb-blieb tussen zetten??? Die dus ook 1 cq 2 keer piept?
En is er iemand die iets meer uitleg kan geven bij bovenstaande? Waar gaat de stroom wanneer allemaal langs en wat is [220uF]???
mts plus
Life is waiting!
Als ik met deze schakeling naar Fakkert Electronica in Zwolle ga, kunnen zij mij dan zo de juiste spullen meegeven als ze dit zien?
Biggles87
Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Je mag dan allereerst de motor wel buiten beschouwing laten.
---------------------------------------------------
-->|--
Diode (mag volgens mij een N4007 zijn)
| +
###
---
|
Condensator (220uF) (let op plus)
_|_ \ o \ o
|_/_|.......\........\
| \. \.
| o o
Relais (Watfor, mag je ff aan Sine vragen)
Met bovenstaand schema is het mij gelukt!
Super bedankt!!!
Moet alleen de boel nog aansluiten op mijn knipperlichten, maar met een gewoon lampje er tussen heb ik het al getest en werkt allemaal perfect!
Alleen bij het 2x knipperen was het lampje niet echt fel...(te kort spanning)
Misschien dat het beter lijkt met de knipperlichten, maar als dat niet het geval is, is hier dan nog iets aan te doen?
Biggles87
Had idd met een lampje getest. Met knipperlichten knipperde hij nog niet genoeg, te kort, niet zichtbaar. Heb het nu opgelost door de condensator te vervangen voor 2 condensators parrallel geschakeld (1000+470uF). Werkt nu helemaal perfect!!!
Bert_mc
Suffering from wiseass oneliner blackout
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
en al dat leuks zonder een pic en ASM.... eenvoud siert.
overigens, de groeten uit Yokohama.
hier wou ik een foto zetten maar dat blijkt me niet te lukken..
Biggles87
*Doet net alsof hij niet jaloers is.
had het van het lampje gezien, ik bedoelde wat voor voeding je er op aangesloten had. 
Maar wel lol dat het gelukt is.
Op 25 februari 2008 15:01:15 schreef Biggles87:
had het van het lampje gezien, ik bedoelde wat voor voeding je er op aangesloten had.
De voeding was gewoon de accu, zoals het nu ook in de auto ingebouwd zit. Had het hele systeem op een plankje geschroefd en met behulp van een kroonsteentje kon ik alles dan ook makkelijk aansluiten en weer loshalen (alleen jammer dat het dashboard een paar keer uit elkaar moest omdat ik af en toe weer naar de winkel moest
)
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
Het is gelukt maar had ook zo gekund:
http://www.conrad.nl/goto/?product=853205
Grijns 
Komt ie nu mee 
Maar een beetje spelen met dit spul is ook leuk en dan kom je er nog eens achter dat je heel veel dingen ook zelf kunt! En ik ben nu voor een derde van de prijs klaar 
Had nog een linkje willen posten naar het filmpje om te laten zien dat het werkt en hoe het eruit ziet, maar vergat het steeds.
Dus bij deze: http://nl.youtube.com/watch?v=k-zmpUO7G0A
Eerste signaal is open (2x kort), tweede signaal is dicht (1x lang)
ik wil dit dus ook maken zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/58328
maar ik wil het eens proberen via deze gegevens
1470uF is dit niet te veel? voor de pinkers?
wat kost dit ongeveer?
Als je het filmpje bekijkt zie je dat dit bij mij prima gaat, het heeft (als ik het goed heb) meer te maken met de op- en ontlaad tijd van de condensator. Ik was voor nog geen 10 euro klaar met dit hele gebeuren. Heb het wel een paar keer moeten testen, maar goed, dat weet je van te voren als je het zelf gaat maken!
ik heb nog een relai gevonden het is een mixo 1_076 669 12v 8G
4aansluitpunten: 85 86 87 30
nu is de vraag wat is van de spoel en wat van het contact
op google vond ik:
85/86 spoel en 87/30 contact
op internet vond ik ook deze schema's let vooral op 85/86
welk is nu juist?
Je moet niet kijken wat op internet staat, maar wat er op de relais staat!!!
Op de relais staan (heel goed gezien van je) 5 aansluitpunten ipv 4!
30 = spanning rechtstreeks van de accu (uiteraard met een zekering)
85 = in dit geval 1 van de draden om de deur te openen of te sluiten
86 = is de andere draad om de deur te openen of te sluiten
87a = (zoals je op het bovenste plaatje ziet) het punt waar 30 (de spanning dus) op geschakeld staat
87 = het punt waar 30 (de spanning) heen schakelt als er spanning komt te staan tussen 85 en 86
Dus wat er gebeurd is het volgende: Er staat spanning op 30 en dus ook op 87a, de doet de deuren open, de relais springt om en de spanning gaat van 30 naar 87 (ipv 87a dus).
Je wilt dus je knipperlichten aansturen, dus deze sluit je aan op poort 87. (Let er wel op dat je diodes tussen de verschillende kanten zet, anders gaat alles ook knipperen als je richting aan geeft)
Ik zou zeggen, probeer eens wat uit en stel vragen als je er niet meer uit komt! Krijg het gevoel dat je nu alleen maar vragen stelt en dingen op zoekt en er niets mee doet...
op de relai die ik heb daar staat niks op alleen de nrs
nu weet ik teminste wat wat is. alvast bedankt daar voor.
als ik 30, 87 over de standaart schakelaar van de knipperlichten(dus dat ze alle 4kniperen) plaats word deze kring gesloten en gaan de knipperlichten ook werken.)en dan werkt volgens mij de rest ook nog tegoei.
in het weekend ga ik het uittesten op de s2000.
ik laat nog iets weten
ik zit nog met een probleemke ik heb een relai met 1schakelcontact.
ik heb de knop van de (alle) knipperlichten los gehad en die heeft 4contacten die hij schakeld, waarvan 1voor de linkse kant en een voor de rechtse kant.
nu kan ik deze nie gaan samen nemen want als je dan een richtingaanwijzer gebruikt gaan ze allemaal.
nu is mijn vraag hoe kan ik dit oplossen zonder een nieuwe relai te kopen?
op:
http://www.circuitsonline.net/forum/show_image.html?http%3A//www.uploa…
zie je het schema in het midden zie je hoe hij schakeld