Ik heb laast bij voti zo'n wisp628 programmer gekocht, had wat problemen daar mee hij (deed niets) maar dat was een los contact.
dit heb ik verholpen nu sluit ik hem aan met de test led erop aan gesloten. volgens de site zou hij twee keer moeten knipperen maar knippert als een dolle en houd niet op.
wat nu?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 16 december 2003 16:27:30 schreef Stijntje:
kijk hem na want er is iets fout
Haha, sorry dat ik lach maar. Leuke opmerking om te geven op iemand die zegt dat er iets niet goed gaat.
na dat ik merkte dat ie ging knipperen en constateerde dat er iets fout was (zo stom ben ik niet), heb ik natuurlijk al van alles nagekeken.
is het een bekende fout, want als ik er zo over denk vindt ik het best vreemd. de tweekeer knipperen is een opstart-procedure (software matig dus), als hij hierin blijft hangen lijkt wel of de wisp-pic iets verkeerd doet.
hij hangt trouwens op het moment niet aan de PC, maakt dit uit hiervoor.
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 16 december 2003 16:39:38 schreef Jan klaasen:
na dat ik merkte dat ie ging knipperen en constateerde dat er iets fout was (zo stom ben ik niet), heb ik natuurlijk al van alles nagekeken.is het een bekende fout, want als ik er zo over denk vindt ik het best vreemd. de tweekeer knipperen is een opstart-procedure (software matig dus), als hij hierin blijft hangen lijkt wel of de wisp-pic iets verkeerd doet.
hij hangt trouwens op het moment niet aan de PC, maakt dit uit hiervoor.
nope maakt niet uit
zou ff moeten knipperen bij inschakelen voeding
dan uit en dan 1x?als je gaat proggen en nogmaals als hij klaar is
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
> nu sluit ik hem aan met de test led erop aan gesloten. volgens de site zou hij twee keer moeten knipperen maar knippert als een dolle en houd niet op.
Ik hoop dat je een serieweerstand hebt gebruikt?
tuurlijk, serie weerstand naar nul
voeding via 7805, Ctjes erbij
en dat als een dolle knipperen valt ook wel mee, mooie regelmatige pulsjes het houd alleen niet op.
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
bij mij knippert ie 2 keer snel en dan is het gedaan ? zit je IC goed om aangesloten.... haal eens de pic eruit sluit txd en rxd kort en ga dan eens talk to programmer doen kijk of je hetzelfde terugkrijgt
weet je al dat dat werkt..
zou het in de ontkoppeling kunnen zitten, ik heb nu bij de doel pic geen extra c zitten (ik had er geen meer) wel een elco na de 7805
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
> zou het in de ontkoppeling kunnen zitten
lijkt me niet waarschijnlijk.
probeer eens met de voeding aangesloten op de Wisp628, maar geen target, wel aan de PC aansluiten. als je nu op de PC een commando geeft, bv 'python xwisp.py com1 get', wat krijg je dan te zien?
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
ik heb het ook eens 1 keer gehad dat de voeding bij het IC niet ontkoppeld was maar toen was het op een breadboard en stond de 5V voeding wel heel ver weg
en als mijn voeding niet stabiel genoeg is, ik heb er nog geen scoop aangehangen. Het zou kunen zijn dat mijn adapter een vreemde spanning levert, zodat mijn 7805 op het breadbord er iets geks mee doet zodat ik een soort puls spaning krijg waardoor hij iedere keer de opstartprocedure ingaat.
die wisp zit wel goed in elkaar, ik zal zondag ofzo eens kijken voor die tijd kom ik er toch niet aantoe