kort door de bocht??

Dit topic is gesloten

aangaande dit topic : http://www.circuitsonline.net/forum/view/62659

Ik zal me er niet mee mogen bemoeien.

Maar ik vind dat de ts een prima leesbare eerste post heeft.
Waarna hij zelf aangeeft geen leestekens te gebruiken.

De daarop volgende reactie

quote:
ps sry dat ik geen leestekens gebruik
daar kan ik niets aan doen

Mag u wat mij betreft eerst even uitleggen alvorens verder deel te nemen aan Co.

Dan de ietwat gepiekeerde reactie van de ts waar ik overigens wel in kan komen.

en dan plof de boel op slot......

Ik vind het ietwat overdreven allemaal.

een simpele waarschuwing was ook op z'n plaats geweest.

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Eens, net ook een mail naar aart gestuurd, maar zal mijn eigen tekst hier ook even zetten:

Hallo,

Het kan toch zijn dat jhax dyslexie heeft en/of geen held is met computers om daarmee een spellingscheck uit te voeren? Ik vind dit persoonlijk wel een erg overdreven reden om een topic van een nieuw lid meteen te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Rimco

Digitaal - Mijn ding :P

Ja, ik was dus net van plan dit topic te openen.

Natuurlijk, die OP was niet echt netjes, maar hij was toch niet minder leesbaar dan de gemiddelde OP hier op CO. Als de TS er zelf niet over begonnen was, was dit ook nooit gebeurd, denk ik. Ik moet zeggen dat ik me ook wel afvraag waarom de TS daar niets aan zou kunnen doen.

Nu heeft Aart wel vaker een enigszins kort lontje, wat ik me, voor dit soort dingen, ook wel een beetje voor kan stellen, want ik erger me af en toe ook dood aan de mensen die niet eens de moeite nemen om te proberen goed lopende zinnen te schrijven.

Meestal ziet hij dat achteraf zelf ook wel in, het is zo'n kwade niet, alleen een beetje impulsief.

EDIT: wel vreemd eigenlijk, er zitten verder nauwelijks spelfouten in de post, alleen de leestekens en grammatica zijn beroerd.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Op 16 juni 2008 18:18:53 schreef Sparks:
quote:
ps sry dat ik geen leestekens gebruik
daar kan ik niets aan doen

maar op z'n minst een poging doen tot.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik vond het erg onbeschoftm, met name die twee regeltjes aan het einde.

Als deze user wordt toegestaan op deze manier te posten stop ik als moderator, het is wmbt een beetje de druppel na allerlei ander offtopic gezeur op Co de laatste tijd.

Ik denk zelf eerder dat de TS het wel probeert, maar misschien moeilijkheden heeft met de Nederlandse taal en zich hier van te voren al voor verontschuldigd.

Dit vind ik toch een stuk netter dan posts in msn stijl zonder enige opgaaf van reden.

Digitaal - Mijn ding :P

Ik denk dat als je al mijn posts bekijkt de tranen ook in je ogen springen van de ontbrekende leestekens en slecht zinsvorming.
Ik ben geen held in schrijven ik doe ook maar mijn best.
Maar geef dan de ts in ieder geval aan dat hij kan proberen leestekens te gebruiken ik vond jou reactie wel wat erg kort door de bocht.
Maar goed ik ben mijn ei weer kwijt

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Henry S.

Moderator

Via email was netter geweest.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zijn schrijfstijl verschilt bijzonder weinig van mijn schrijfstijl toen ik nog net op CO zat. Toen werd ík ook niet geband of werden mijn topics ook niet gesloten.
Verder vind ik dat zijn berichten nog prima leesbaar zijn, beter dan andere die wel getolereerd werden, in ieder geval beheerst hij de nederlandse taal voldoende.
Kijk bijvoorbeeld voor vergelijkingsmateriaal naar het topic 'coax kabel' van woutje44
We hebben het hier wel over een internetforum, waar de hele wereld toegang tot heeft. Niet over een collectief van neerlandici.
Het moet uiteraard niet de spuigaten uitlopen, maar ook spellingscheckers zijn niet zaligmakend, en soms kan het gewoon niet en dat is geen reden om iemand de toegang te ontzeggen.
Met andere woorden: topic weer openen, en rekeninghouden met eventuele beperkingen van de TS.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

@ Henry

dat ben ik met je eens.
Maar ik denk dat ik dat ook van Aart zou kunnen vinden.

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
GJ_

Moderator

Het expres weglaten van leestekens vindt ik ook wel wat wild. MSN taal word ook niet toegestaan en dat is toch vrnmlk het weglaten van een heleboel letters.

Ik denk dat Aart (en anderen!) best van mensen mag vragen om een beetje aandacht aan de posts te besteden. Er word door vrijwel iedere TS per slot van rekening een belangeloze tegenprestatie gevraagd van de rest van de CO gebruikers. En daar mag wel iets tegenover staan.

Het antwoord van TS vond ik onbeschoft, met name de vraag of het niet goed kennen van de Nederlandse taal een belemmering was om op CO te mogen opereren. Nederlands is voor hem duidelijk geen enkel probleem, alleen de leestekens. Zolang hij daarover geen uitleg kan geven is hij voor wat mij betreft gewoon lui.
Mensen die werkelijk problemen hebben met correct Nederlands, die zijn er genoeg, word geen strobreed in de weg gelegd.

En als ie dan werkelijk een goede reden heeft (dat kan namelijk best) had ie dat toch ook kunnen uitleggen, zoveel gevraagd is dat toch ook niet.

Rustig Aart, niet goed voor je hartje.en moest TS niets over punten en commas gezegd hebben zou niemand er over gestruikeld zijn . Groetjes .

Henry S.

Moderator

Op 16 juni 2008 18:34:00 schreef Ledlover:
en soms kan het gewoon niet en dat is geen reden om iemand de toegang te ontzeggen.

Er is dit geval niemand de toegang ontzegd.

Op 16 juni 2008 18:35:10 schreef Sparks:
@ Henry

dat ben ik met je eens.
Maar ik denk dat ik dat ook van Aart zou kunnen vinden.

Ben ik het niet mee eens, het antwoord op een verzoek van een moderator van de TS was op z'n minst onbeschoft, en ook niet eens verklarend.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het is al goed.

Ik stop per direct met modereren, ik heb het in het algemeen met veel plezier gedaan maar het regelmatig terugkerende gezeur over niet-elektronicazaken is nog minder leuk vanaf de andere kant gezien ;)

Het is echt niet alleen deze zaak, ik stond vorige week ook al op het punt. Het houd ergens op.

Als laatste mod-actie heb ik het betreffende topic weer geopend.
Nu verder weer over elektronica graag :)

Volgens mij hebben wij een moderator minder als ik naar de kleuren kijk. Post is wel weer open zie ik.

Edit: Te laat.

[Bericht gewijzigd door rimco op maandag 16 juni 2008 18:41:10 (11%)

Digitaal - Mijn ding :P

We worden het ook nooit eens :P

Met andere woorden dit zou een eindeloze discussie worden.
haal dat slotje er maar af en hang het hier maar op ;)

edit is reeds gebeurt zie ik.

@ Aart tel eerst tot tien en maak dan je beslissing om moderaten neer te leggen nog eens ;)

[Bericht gewijzigd door Sparks op maandag 16 juni 2008 18:41:54 (30%)

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Naar mijn idee is hij gewoon wat lui, want hij heeft de shift-toets namelijk gewoon kunnen vinden(maar nog niet vaak genoeg).

Anoniem

Ik kan me voorstellen dat als iemand problemen met taal heeft, of misschien dyslectisch is, het behoorlijk vervelend kan zijn wanneer er op een dergelijke manier gereageerd wordt.

De persoon geeft het in z'n eerste post al aan dat hij er waarschijnlijk moeite mee heeft, laat het dan zo, in plaats van er moeilijk over te doen. Ik vind het opslot gooien van een topic om zo'n reden zeer onbeschoft! Als een moderator zich er aan stoort, bespreek het dan via email in plaats van het zo 'op te lossen' ....

Henry S.

Moderator

Op 16 juni 2008 18:41:36 schreef M14:
Ik vind het opslot gooien van een topic om zo'n reden zeer onbeschoft! Als een moderator zich er aan stoort, bespreek het dan via email in plaats van het zo 'op te lossen' ....

Je draait de zaak om...

@all:
Slotje, en laat het modereren aub aan de moderators over.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten