Nog meer offtopic, men on-tijdelijk-topic:
Op de opendeurdag bij ons op school kunnen de klein kindjes (:p) ook zo'n klein printje (astabiele) onder begeleiding solderen. (oudere mogen ook, maar die interesseren dat niet)
[Bericht gewijzigd door smoerijf op (13%)]
heheh toch vindt ik de prijs naar chuckie gaan!
dit kan ik ook met de kids bij mijn vrouw op school doen: chuckie: ondanks misschien voor jouw off topic: voor mij voldoende on topic i.c.m. de vraag!!!
@RD12TF: jouw kunstwerkje is misschien meer de vraag, maaremmm, dat zie ik groep 3 nog niet maken!!!
@smoerijf: dat is geen compleet project, dat kan ik de kids niet vragen,w ant je hebt er niets aan...
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Ok, nieuwe opdracht;
Een foto van een electronica component(en) die ergens voor gebruikt wordt wat niets met het beoogde levensdoel van het desbetreffende component te maken heeft
ps, een ringkern als presse-paper of een weerstand als tandestoker zijn te makkelijk...
nog 1 post te gaan, chickie
Sry geen misbruikte componenten hier, alhoewel ik vroeger wel meerdere transistors open heb gefijld om ze als lichtsensor te gebruiken op een modelauto.
een heel serietje:
en NEE ik heb het niet zelf gemaakt: geloof het of niet, kreeg deze serie ooit door van mijn baas en heb ze toen op het uploadarchief geplaatst bij wijze van geintje....
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 29 augustus 2008 08:42:22 schreef High met Henk:
en NEE ik heb het niet zelf gemaakt: geloof het of niet
Volhouden! 
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
OK dat wint de prijs helemaal, van mij mag je een nieuwe opdracht geven. Deze is goed geslaagt want nu hebben we allemaal nog is goe kunnen lachen.
Jasper91
'The purpose of my life, is to invent warp drive'
Op 29 augustus 2008 14:44:50 schreef gitaarstudentje:
Of frustraties...
lekker 'straight to the point' 
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel ledbitneuker
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Nieuwe opdracht
ik zoek een WERKEND eigenbouw project waar zeer bewust rekening gehouden is met energie zuinigheid.
ik denk dus aan bijv een batterij applicatie ofzo.
een hintje: wij hebben een apparaat op het werk, dat moet een jaar of langer op een betterijpack van 12 babycellen draaien. sommigen lopen er 3 jaar op. Als je wilt, mag je ook vertellen wat je eraan gedaan hebt om hem zuiniger te maken...
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (15%)]
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Ik heb wel eens een eigenbouw gedaan (qua software) waarbij dat ook moest (was telefonie-hardware op een accupakje).
Telt dat ook? If so, dan kijk ik of ik wat mag tonen.
klein is fijn
Moderator
IR afstandbediening op twee knoopcellen?
Heeft geen uit-schakelaar en staat daarom constant in sleep-mode, waarin ie een paar µA verbruikt.
Dan wil ik een zelfbouw iets zien dat rechtstreeks zonder schakelaar aan de 230V hangt. (Lekker fout mag natuurlijk, maar hoeft niet.)
Mijn flitser, in twee revisies
De schakelaar is om de flitssterkte te kiezen (zet twee elco's parallel) en is later weggelaten.

[Bericht gewijzigd door Zom-B op (13%)]
Op 31 augustus 2008 00:06:39 schreef daniel93:
Ik wil een foto van de grootste condensator OOIT
Nieuw op CO en niet kunnen lezen zeker...
Voor een nieuwe opdracht moet je ofwel zelf een foto als antwoord gepost hebben en door de opdrachtgever als 'winnaar' aangeduid worden, ofwel moeten er 24H voorbij zijn zonder dat er een foto gepost is.
Voor de rest, welkom op CO.
Paul-RT
Never touch a running system !
Ik heb een kennis met een water-gekoelde-condensator.
Je leest het goed. Slang erin en slang eruit 
Ik vraag een foto aan hem.
Komt eraan