Hallo allemaal,

Ja hier is weer een vraag over een tv. Ik heb goed rondgeken in de andere discussies, maar kan geen oplossing vinden.

Het betreft een Arinstona TV type 63TA5610/03. Het probleem is dat de TV geen beeld en geluid geeft als hij koud is. Het beeld is zwart met heel iets witte streepjes er door. Na 10 minuten komt er ineens beeld en doet hij het perfect. Ook als er een goed tik tegen de kast wordt gegeven gaat hij aan, maar valt dan meestal weer weg. Heb hem al los gehad en de contacten (rond de HF-trafo en elko's) opnieuw gesoldeerd. Heb wel een stuk of 100 eilandjes gehad, maar werken doet de TV nog steeds niet. Een klein tikje tegen de hoofdprintplaat en hij werkt weer. Lijkt me toch een los contact, maar zou niet meer weten waar.

Is er dus iemand die nog meer ideeën heeft om langs te lopen.

B.v.d.

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het was een los contactje in een hoogspannings-circuit.
Ik heb de TV open gehaald, de tv aangezet een paar tikjes tegen de printplaat gegeven en gezien waar het vonkte.
De losse draadbrug vast gesoldeerd en hij deed het weer als vanouds !

Kijk de soldeerverbindingen aan (en in de buurt van) de lijntransformator na.

Goed opgemerkt Armani, daar zat de losse verbinding van mij ook dichtbij.

Maar de HF-trafo is toch het zelfde als de lijntrafo. Die wekt toch de hoogspanning op voor onder andere de beeldbuis. (waar die zuignap aan zit)
Die heb ik dus al door gesoldeerd en de onderdelen er om heen ook.

Ja, dan weet ik het ook niet.

ik heb ongeveer hetzelfde maar dan alleen met geluid, iemand tips. het stoorde me eerst niet zo (ik wacht wel ff) maar hij staat op mijn (nu ijskoude) zolder kamer moet ik in deze periode van het jaar wel heel lang wachten

Zelf denk ik dat het ergens bij de tuner zit. Ik heb net een satellietontvanger op de scart aansluiting aangesloten en nu geeft hij wel beeld. Als je dan naar een gewoon kanaal gaat zie je weer zwart beeld.

Ik zal het daar ook nog wel even doorsolderen.

Het wil ook nog wel eens voorkomen, dat er een printbreuk is. Als dat zo is kun je meestal wel ophouden, of er mee leren leven.....