Ik heb nog een Hameg HM407 over die ik mogelijk wel wil verkopen, de vorige koper heeft teruggetrokken wegens gebrek aan vrije tijd voor de hobby. Wat overigens ook leuke scoopjes zijn de TDS210/220's van Tektronix. Vaak ook voor betaalbare prijzen te koop op Ebay of marktplaats.

[Bericht gewijzigd door Xenobinol op (31%)]

De TDS210/220 ruizen verschrikkelijk (20mV per schaaldeel is al onbruikbaar) en de geheugendiepte is te beperkt. Geen aanrader. Dan is een 2230 of 2232 veel beter.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Handig, rekening aan paypal koppelen en vervolgens bevestigen duurt minimaal 5 dagen :S De 2232 staat er nog maar voor 3 dagen op :(

BTW de TDS210/220 zijn ook een stuk duurdere dan een 2232!

Hangt er vanaf wat je wilt.
De TDS 210 serie ruist inderdaad veel. Zonder de average funktie zijn de laagste stappen nauwelijks te gebruiken.
Maar de TDS 210 heeft wel 1GS/s bij helaas een kleine geheugendiepte.

De HM407 heeft maar 100MS/s bij 40MHz analoog en 2kB per kanaal geheugendiepte.

De TDS210 heeft 1GS/s bij 60MHz en 2,5k per kanaal.

De Tek 2232 heeft 100MS/s bij 100MHz en 4k totaal.

Als je op "buy it now" klikt, dan heb je hem gewoon, daarna heb je meestal een periode om te betalen als het goed is.
Je wint namelijk een bod eerst, daarna betaal je en daarna wordt het opgestuurd. Met creditcard is het natuurlijk wel sneller maarja dan moet je een creditcard zien te bemachtigen ;).

De bij de tektronix 2232 kan je trouwens switchen tussen analoog en digitaal met een knopje, dus als je hem als analoog wilt gebruiken kan het ook. Meestal gebruik ik hem toch als DSO.

Immediate payment required: aka ik win hem pas nadat ik heb betaald :(

Op 6 december 2008 15:10:07 schreef Dalus:
Immediate payment required: aka ik win hem pas nadat ik heb betaald :(

Ik zie het probleem niet.

Anders moet je die gast ff emailen ofzo, heel vaak helpt dat wel.

Heb hem al een mailtje gestuurd.

@alex278 Mijn paypal is net nieuw en moet eerst geactiveerd worden en dat duurt langer dan dat de scope nog op ebay staat.

Ah. Dan zou ik de verkoper gewoon een mailtje sturen.

Hij wilt hem helaas niet vasthouden dus blijft er alleen maar credit card betaling over. En laat ik nu net geen creditcard hebben of iemand waar ik via kan betalen. :S Oftewel ik kan een andere scope gaan zoeken :(

Naja na veel heen en weer gemailed wilt hij toch wachten :) Dus ik heb nu een mooie scope gewonnen :)Nu nog wachten tot hij hier is :)

Gefeliciteerd, veel plezier ermee, ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen.

Ik heb hem al binnen sinds woensdag. En ik heb er zeker geen spijt van. Totaal maar 315 euro aan verzending invoer belasting en de scope zelf kwijt.

Bediening is vrij gemakkelijk alleen was het ff zoeken hoe ik de trigger moest instellen om een coilgun onlading op mijn scherm te krijgen. Ook maar ff gekeken naar de rise time van mijn signaal generator, zie je ook direct dat hij iedere keer een beetje doorschiet en oscileert met een blokgolf.

Alleen jammer dat ik hem nog niet rechtstreeks aan mijn pc kan hangen. De scope heeft helaas geen RS-232 of GPIB. De scope heeft wel een plotter output die X en Y signalen geeft voor een plotter. Hiermee kan ik misschien nog wel leuks mee doen voor een interface. Nu nog een goede ADC vinden om aan mijn pc te hangen.