Hallo

Ik heb volgend probleem met mijn autoradio. Het gaat om een origineel ingebouwde radio / cd speler.
Het automerk is BMW en de auto is een viertal jaren oud.

De radio speelt goed, de cd speelt ook goed. Maar de CD wil niet meer uit de speler.

Als ik op play druk, speelt de CD normaal. Ik kan een volgend of vorig liedje kiezen en alles werkt zoals het hoort.
Als ik voor radio kies, gaat ook alles normaal.

Als ik op de knop druk om de CD er uit te laten schuiven, hoor ik een licht gezoem, maar er gebeurt niets.
Druk ik een aantal keer op de CD-eruit toets, telkens dat lichte gezoem en na een paar keer drukken geeft hij als mededeling "NO DISK"

Als ik de CD opstart en hem laat spelen en onder het spelen op de CD-eruit toets druk, stopt het spelen en begint de radio te spelen, maar er komt geen CD uit.

Wie weet raad ?

Het is een originele aangekochte CD, dus niet iets zelf opgenomen, maar na verloop van tijd begin je de liedjes toch wel beu te worden en wil je iets anders ...

Ik denk dat je het in de mechanica moet gaan zoeken. Als de garantie er nog niet af is, kan je hem het best gewoon even binnenbrengen.
Anders zou ik de radio openvijzen en op zoek gaan naar kapotte tantwieltjes, een gesprongen overbrengingsriempje, of iets dat het motortje om de cd er uit te werpen blokkeerd.

Zit er niet een klein gaatje onder de sleuf waar de CD in moet?

Bij een CD drive van een computer heb je dat wel. Daar kun je dan een paperclip in drukken, en dan handmatig het CD laatje open doen.

neem een 2de cd'tje en steek deze bij in de auto radio, maar niet helemaal gewoon een stukje, ga met de 2de cd wat op en neer terwijl je dat zoemende geluid hoort, dan zal je cd er wel uitkomen, natuurlijk is dit geen oplossing maar werkt miss wel in noodgeval ;-)

Heel voorzichtig daarmee! Uit ervaring weet ik dat een BMW radio (en in mijn geval een business editie) heel snel de cd oppakt, en als het systeem in de war mocht zijn dan heb je zo 2 cd's vastzitten.

Bestaat er geen code of iets degelijks waarmee ik alleen het uitwerp mechanisme kan bedienen ?

Geen idee wat voor radio/CD het is. Het is een origineel type van BMW, er staat MG en LG en FM op
Ik geloof als je de radio uit zet, er een klok op komt staan. Je kan hem bedienen vanaf het stuur.

Ik heb geprobeerd er een tweede CD bij te steken, maar dat gaat blijkbaar niet. Hij wil de tweede CD niet slikken....

De radio/CD speler is een business exemplaar. Allé dat staat er aan de voorkant toch op. :-)

Ik zou botweg eens voor de schroevendraaier gaan. Zo spannend zal zo'n loopwerk (in deze hoek) nou ook weer niet zijn.

Voor het geval je niet goed weet hoe de radio uit je auto te halen:
http://www.e46.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=3115

bedankt, ik vrees dat ik de schroevendraaier en wie weet ook de snijbrander en slijpschijf er bij moet gaan halen ...

Heel vreemd ....
Voordat ik de snijbrander en hydraulische pers er bij gehaald heb, heb ik nog verscheidene keren geprobeerd om de CD uit de radio te halen.

En ja hoor, vanmorgen kwam hij er netjes uit....

Eenmaal drukken op de eject knop en floep daar draaide de CD er netjes uit.

Het enige wat ik heb kunnen vaststellen is dat het vannacht vrij koud geweest is. Hier in Belgisch Limburg lag vannacht de temperatuur rond het vriespunt.

Heeft dat er iets mee te maken ?
Kent iemand een gelijkaardig fenomeen ?

Tuurlijk. Dat is hetzelfde met bouten en moeren: als je een stevige brander aan boord hebt, krijg je ze met een sleutel los en als je die niet aan boord hebt, zit alles muur vast. Afgeleide van de wet van Murphy ofzo...

Op 5 maart 2009 14:33:58 schreef pamwikkeling:
Heeft dat er iets mee te maken ?

Kan een slecht schakelaartje zijn, of een niet al te beste soldering.

Lijkt me iets mechanisch: een rubber snaartje wat slap begint te worden, een tandwiel wat slipt of zo.

Waarschijnlijk is het probleem niet over maar komt het straks weer gewoon terug.

Sorry voor het omhooghalen van het topic. Maar ik vind dat de moderne consumer elektronica een flink stuk brakker is opgebouwd dan pakweg een jaar of vijftien geleden.

Das toch niks nieuws? waarvoor deze kick?