RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Gelukig nog geen muizen tegengekomen in computers..
Ooit bij een klant geweest, vader klaagte dat z'n zoontje steeds cd's kwijt raakte. Zoontje kreeg er ook regelmatig voor op z'n kop enzo.
Dit was de computer van ze:
Moest open om meer geheugen in te plaatsen. En ineens waren de cd's gevonden 
Ben ooit bij een oudere dame geweest die pas een computer had. Deed er toen alleen wat kaartspelletjes op. Op een dag belde ze in paniek op. "HELP! Mijn muis gaat alle kanten op behalve de goede!". Toen ik aankwam en ze het probleem demonstreerde bleek dat ze de muis verkeerd om vast had, kabeltje naar beneden. 
Anoniem
Onlangs vertelde een vriend van me dat er op zijn kantoor een vislucht hing die steeds erger werd. Hij had zijn hele kantoor overhoop gehaald om de herkomst te achterhalen. Tot hij tenslotte in zijn wanhoop zijn computer opentrok. Daar vond hij de resten van iets dat op een makreel leek. Bleek een geintje van een collega te zijn.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 11 maart 2009 10:58:16 schreef jwb:
Her-intredende secretaresse meldt een keyboard storing aan. De letters blijven hangen. Ter plekke had ik 'em al snel door.De bewuste dame was haar leesbril thuis vergeten, en zat zowat met haar neus op het beeldscherm. Ze was tevens uitgerust met een behoorlijke borstpartij....
Een collega van de boekhouding meld dat het boekhoud programma een bepaald bestand op "de floppy" (ja, ja, 5 1/4") niet herkend. Ik verzocht hem een kopie te maken van de floppy, en deze via de interne post naar mij te sturen.
De volgende dag lag er keurig een A4 tje op mijn buro met een aangehechte notitie; bij deze de kopie van de floppy...
Hee dat boekje heb ik ook 
(of het zijn natuurlijk meer voorkomende storingen)
ik was jaren helpdeskmanager en kan getuigen dat die opmerkingen vaker voorkwamen.
nog een paar:
die printer print niet in kleur, staat nochtans zo op het scherm
PC kan diskette niet lezen terwijl ze er bovenop ligt
Dame belt naar helpdesk: er komt rook uit mijn pc, achteraan, wat moet ik doen?
geen zever: een nogal goedgevulde dame maakte alle diskettes waar ze aankwam kapot, bleken haar billen tegen elkaar te wrijven en met nylons daartussen werd ze enorm statisch geladen. EEn diskette aanraken was voldoende om die defect te maken.
zo ken ik er ook nog 1:
mijn ouders zaten in een pand met nogal veel muizen (tijdelijk gehuurd
komen op een ochtend binnen op kantoor:
"WRRRGGGR WRRRRGGG WRRRRGRGGGG"
enfin de oorzaak was snel gevonden: een muis was met zijn staartje voor het oog van de papierversnipperaar langs gegaan en door de schredder gegrepen.. via zijn staartje was hij bijna helemaal door de schredder gegaan behalve zijn kopje en 2 pootjes: die lagen nog bovenop.....
Op 11 maart 2009 13:12:56 schreef kombucha:
geen zever: een nogal goedgevulde dame maakte alle diskettes waar ze aankwam kapot, bleken haar billen tegen elkaar te wrijven en met nylons daartussen werd ze enorm statisch geladen. EEn diskette aanraken was voldoende om die defect te maken.
rofl!!
haha, echt goed! 
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Op 11 maart 2009 13:12:56 schreef kombucha:
Een dame vol spanning 
Ik werk bij de halford, daar kwam een klant die vertelde dat waneer hij zijn TomTom aanzette de ruitenwissers gingen werken. probeer aan zo iemand eens uit te leggen dat dat niet kan 
nog een, niet electonica gerelateerd maar wel leuk.
een klant kocht een flesje ruitenontdooier, komt hij een half uur later terug met een kleddernat flesje. het flesje werkte niet volgens hem, ik kijken staat het spuit dopje nog in stop i.p.v. sproeien.
Anoniem
Haha, zo had ik een collega in mijn telecommunicatietijd die bij een Citroen een carkit had ingebouw met radiomute.
Volgende dag ging bij ons op de zaak de telefoon: Zodra de klant gebeld werd ging zijn centrale portiervergrendeling in.
Op 11 maart 2009 18:45:51 schreef darkfabje:
Ik werk bij de halford, daar kwam een klant die vertelde dat waneer hij zijn TomTom aanzette de ruitenwissers gingen werken. probeer aan zo iemand eens uit te leggen dat dat niet kan
Zou me niet zo veel verbazen als dat wel zou kunnen- je hebt tegenwoordig auto's met regensensor, als die wat gevoelig is voor RF dan kan het zijn dat hij op de tomtom reageert...
klein is fijn
Moderator
probeer aan zo iemand eens uit te leggen dat dat niet kan
Als hij zegt dat dat gebeurt, waarom geloof je het dan niet?
Hebben we niet allemaal een hekel aan de helpdesk die beweert dat zoiets helemaal niet kan, terwijl het recht voor onze neus toch gebeurt?
Mijn rariteit was altijd dat als je de computer aanzette dat er een grom was, daar schrok ik altijd van (toen ik klein was) wat bleek later, was het luidsprekertje gewoon kapot gegaan:O
Die kan zeker wel ... in mijn geval een citroen jumpy en een brakke telefoon lader, plug de lader in en het interval relais begint te klapperen, wat de ruitenwissers dan doen laat zich raden.
Ook nogal raar ; als we het licht (halogeen) op de wc aandoen komt er ineens een of andere ruis door de luidsprekers van de computer en gaat dat halogeenlampje onregelmatig knipperen, na een minuutje is alles dan terug normaal.
Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Ook een leuke, ik rijd een oude Porsche 924, als ik gevarenlicht/knipperlicht aan zet, gaan mijn benzine meter en oliedruk meter mee knipperen van links naar rechts (analoge paneeltjes). Vreemde is dat het niet altijd plaatsvind, het is de ene keer wel de ander keer niet. 
Op 11 maart 2009 19:24:53 schreef klein is fijn:
[...]Als hij zegt dat dat gebeurt, waarom geloof je het dan niet?
Hebben we niet allemaal een hekel aan de helpdesk die beweert dat zoiets helemaal niet kan, terwijl het recht voor onze neus toch gebeurt?
die jonge komt er wel vaker en is niet helemaal 100% . hij heeft wel eens vreemdere dingen beweert.
Op 11 maart 2009 20:08:33 schreef Sine:
[...]Die kan zeker wel ... in mijn geval een citroen jumpy en een brakke telefoon lader, plug de lader in en het interval relais begint te klapperen, wat de ruitenwissers dan doen laat zich raden.
hmm , zo had ik het nog niet bekeken.
ivar92
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch
heb soms met de brommer als het vochtig weer is dat als ik de knippers aan doe, in combinatie met de voorrem en de koppeling in, dat de knipperlichten soms veel te lang blijven branden tot soms wel 10 seconden..
Op 11 maart 2009 20:27:39 schreef stefhead:
Ook nogal raar ; als we het licht (halogeen) op de wc aandoen komt er ineens een of andere ruis door de luidsprekers van de computer en gaat dat halogeenlampje onregelmatig knipperen, na een minuutje is alles dan terug normaal.
Dan zou ik maar snel de boel nakijken, klinkt alsof er iets los zit.
Met klanten maak je inderdaad leuke dingen mee. Een aantal jaren geleden kwam bij ons een klant met zijn splinternieuwe Sony microsetje langs.
Het klepje van de cassette ging niet open. Nu plakt Sony vaak van die mooie blauwe plakbandjes over de klepjes om de boel tijdens transport dicht te houden.
Je raad het al, de klant was vergeten het plakbandje eraf te halen.
Goed, kan gebeuren. De boel getest en met de mededeling dat de klant eerst alle verpakking moest verwijderen weer retour naar de klant gedaan.
Een dag later staat diezelfde klant (nu erg kwaad) er weer. Klepje ging nog steeds niet open, want de klant had nog steeds niet dat plakbandje eraf gehaald 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 11 maart 2009 20:35:39 schreef Technokiddy:
Ook een leuke, ik rijd een oude Porsche 924, als ik gevarenlicht/knipperlicht aan zet, gaan mijn benzine meter en oliedruk meter mee knipperen van links naar rechts (analoge paneeltjes). Vreemde is dat het niet altijd plaatsvind, het is de ene keer wel de ander keer niet.
slechte massa?
voor die porsche: regelaar achteraan het dashbord kapot/los waardoor de spanningsschommeling op de tellers komt.
ik werk ook al een aantal jaar op de IT (local support, dus niet zomaar telefonisch helpdesk). en daar krijgen wij ook rare problemen doorgestuurd van de helpdesk.
zoals defecte klavieren die zomaar verkeerde letters zet, krijg van helpdesk de melding dit kapot klavier te vervangen. stond die gewoon op verkeerde layout/taal ingesteld
vooral bij het opkomen van die optische muizen kreeg de helpdesk veel telefoontjes dat 'de scanner' het niet doet (probeerden ze met die muis een bar code te scannen).
begint bij NT4 had die ineens een screensaver (energie spaarstand die het scherm uitschakeld. toen dat gebeurde, nam de user het scherm op, hefte die 20cm omhoog en liet het dan vallen op tafel en het sprong weer aan (van de trilling bewoog de muis op tafel en ging die schermspaarstand uit
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
.... het plakbandje eraf te halen.
Een vriend van me heeft jaren bij de gamma op de klanten service gewerkt.
Ze hebben daar hele mooie RVS afzuigkappen. Klant komt thuis, maakt de doos open en zit een mooie witte afzuigkap. En vervolgens komen de klanten terug omdat ze vergeten de beschermfolie eraf te halen 
ook op een pc reparatie afdeling gewerkt met eventuele support
op een dag belde een oudere vrouw en zei dat ze 2 dagen geleden een laptop had gekocht. opeens deed de laptop niets meer. wat was het probleem. ze had hem niet opgeladen.
krijg je de tweede vraag aan de telefoon "moet dat?"
vertel maar aan een oudere vrouw dat je de batterij moet opladen op tijd en stond.
ook dikwijls de vraag gekregen aan de telefoon waar het power knopje stond voor de laptop aan te zetten
guidob
Overleden
Keer een levende muis gevangen op kantoor (snoekduik vanaf de stoel en hebben
en die in een doos gedaan. Beestje begon wat op en neer te springen.
Dan als domme gebruiker naar de helpdesk met de melding "mijn muis doet raar". Er werkten toen een paar dames op die afdeling en die stonden al snel boven op de stoelen.
Daarna buiten weer losgelaten, beestje was sneller binnen als ikzelf.....
Technokiddy
Op 11 maart 2009 20:56:06 schreef Jochem:
[...]slechte massa?
Was eerste waar ik ook aan dacht, heb het gecontroleerd maar alles is nog in orde, heb zelfs alle pluggen en connectors opgeschuurd en weer opnieuw vastgemaakt, daarom vind ik het ook zo bizar, soms wel soms niet, en het kan in alle weersomstandigheden gebeuren.
Technokiddy
Op 11 maart 2009 21:01:38 schreef fcapri:
voor die porsche: regelaar achteraan het dashbord kapot/los waardoor de spanningsschommeling op de tellers komt.---
Zou een hele goede kunnen zijn, ga ik deze week maar eens nalopen, dank voor de tip!