Ik heb sinds vanavond mijn oude SU-800 weer eens aangesloten. Klinkt toch vele malen beter dan zon surround setje. Denk er nu over om de hele set weer van zolder te plukken en aan te sluiten.

Echter, een probleempje. De Su-800 valt na +- 10 minuten spelen in protectie. Kwartiertje wachten en hij doet het weer 10 minuten om dan weer in protectie te vallen.

Is dit een bekend probleem ? De versterker is niet voelbaar warmer dan bij inschakelen, hij is op kamer temperatuur.

Groeten Dominic

waarschijnlijk losse soldeerlassen van transistoren die op koelplaat zitten. ff goed controleren.

Hoi dominic het loont de moeite om eens goed de printen te onderzoeken op soldeerbreuken .

Goede lamp erbij met evt een vergrootglas doet ophelderderen .

Heb het zelf ook al paar keer voorgehad met mijn kenwood reciever .

grt daan

Ja ik was bekend met losse solderingen in het 230 deel. Zal hem eens uitkasten en de rest ook nakijken.

Overigens, transistoren zitten er niet. Er zit zon mooie STK plak in ... grmbl .... :(

[Bericht gewijzigd door Dominic op (31%)]

Zo dat was even een slagveld .... bijna alle vermogens componenten hadden gescheurde soldeerpads. Net als de luidspreker uitgangen en cinch ingangen. Elco's en de gelijkrichter spanden de kroon. Valt mee dat de STK het overleefd heeft :P

Het klein grut (weerstandjes 0.25W en diodes) zaten wel goed. Hij speelt nu al een kwartier prima.

Even afwachten nog :P

Edit : 25 minuten en hij blijft het doen :P
Edit2: Hij werkt weer als een zonnetje. :)

Op 16 maart 2009 22:36:54 schreef Dominic:
Valt mee dat de STK het overleefd heeft :P

Dat is eigenlijk een wonder, STK's zijn berucht.