Hallo,
Heb hier een tuner staan met een beetje een raar probleem, af en toe valt ineens het hele audiogedeelte weg.
Het display blijft branden en de rds loopt gewoon door. Als hij dan even uit staat en daarna weer aangezet wordt doet hij het wel weer een tijdje.
Wat zou dit kunnen zijn ?
Als dat weer gebeurt moet je de tuner eens op mono schakelen.
Mocht je dan geluid hebben zal de discriminatorspoel verlopen zijn.
Even zoeken hier op CO en je hebt genoeg informatie daarover.
Op mono zetten helpt ook niet echt, het probleem is nu iets veranderd. hij begint van het 1 op andere moment de audio te vervormen zowel in stereo als mono.
Als hij dan weer even uit staat en weer aan gaat is het weer een poosje goed.
Ik ben een stukje verder.
Had de print eruit gehaald en de audioaansluiting zat niet echt mooi gesoldeerd, dus alle contacten opnieuw gesoldeerd en het was iets minder, maar ineens begon het display raar te doen en toch weer het vervormen van de audio.
Kwam erachter als het zwarte blok van de voeding bewoog(deze werd ook vrij warm) dat het beter of slechter werd, en na een grondige inspectie zag ik bepaalde punten loshangen in de soldering.dus die ook allemaal doorgesoldeerd en hij draait nu al een paar uur weer zonder mankementen.
dank je: dan weet ik ook meteen wat er mis is met mijn tuner: ik luister al weinig radio en dan nokken bepaalde knoppen er ook nog mee. zal ook wel doorsolderen zijn, maar eens een avondje voor gaan zitten dan.