NICE !
Tel het gebruikte kapitaal van al die projectjes maar eens op van het show your project topic.. kost een fortuin !!
Ach... ieder weekend in de kroeg of een vrouw kost ook geld, en hier houd je meer aan over dan een kater (van de kroeg, niet de vrouw
). Naja de meesten dan.
Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op (11%)]
vink
het begint allemaal met elektronica
hier een filmpje van mijn project.
een vu meter rond de lm3914 met een weerstand en een condensator.en scoop voor het beeld (beeld doet het nogt steets nietgoed.)
de vu meter word door mijn labvoeding gevoed (op 5v).
link naar youtube mijn filmpje:home made vu meter
duffel
Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl
(van de kroeg, niet de vrouw )
Van die vrouw houd je na een tijdje anders ook aardig wat lawaai over LOL.
veel lawaai heeft hij nog niet gemaakt helaas ...
kwou hem gewoon even posten voordat hij zwart zag.
ergens zit een fout maar waar dat weet ik niet, het kan zo'n beetje van alles zijn, en voor een leek als mij is het niet simpel om ze te vinden.
Een projectje voor koninginnedag:
Bij mij in de buurt is er elk jaar op koninginnedag een feest voor kleine kinderen waar ze spelletjes kunnen spelen en daarmee kleine cadeautjes kunnen verdienen.
Vorige jaren hadden we een echte schiettent maar dat is te duur geworden dus nu is er gevraagt om iets goedkopers en vooral veiligers, daarop heb ik een lasersysteem bedacht:
De bedoeling dus dat de kinderen op dat rondje schieten (waar een sensor achter zit) en als ze raak schieten dan valt het bordje weg (door een magneet wordt een pin weggetrokken). In het geweer (waarvan alleen de elektronica door mij gemaakt is) bevindt zich een teller die het aantal "schoten" aftelt, de teller gaat weer terug naar 5 door er een magneet bij te houden. Ook is er nog een draadloze afstandsbediening, om de kleinsten een beetje te helpen.
wel mooi gedaan, als je de knop ingedrukt houd hoelang geeft hij dan een laser straal?
en valt er vals te spelen met die rode laserpennen? 
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Echt een gaaf idee! + voor stekkerjack2
Wat ik idd wel zie gebeuren is dat de kindjes gewoon de trekker ingedrukt houden en de straal in het gaatje mikken, of zit daar ook een tellertje bij?
Als daaraan gedacht is zal er wss wel een beveiliging zoals dat het alleen kan werken als er geschoten wordt zijn oid.
Op het moment dat je de trekker overhaalt brand de laser een seconde, je kunt 'm dus wel 5 seconden continu laten branden, maar dan zijn wel je 5 schoten op.
In het geweer zit een 433Mhz zendertje, die een signaal naar de bordjes zend als ie aan het schieten is, dus vals spelen met laserpointers is er niet bij... (tenzij je de testmodus activeert).
Ik zie nu pas dat het vizier er nog niet op zit op de foto...
Edit: Er zit nog een functie op, als je de trekker overhaalt en het magneetje erbij houd dan gaat het geweer in slaapstand (het scherm gaat uit), en hij stuurt een signaal naar de bordjes (waar de magneten uitgeschakeld worden om oververhitting te voorkomen, deze worden weer terug geschakeld zoals ze waren als het geweer weer uit de slaapstand wordt gehaald).
[Bericht gewijzigd door stekkerjack2 op (30%)]
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
RetroRammdd
mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl
ik ben bezig met een low budget afzuiginstallatie voor mijn werktafel
het prototype vrij simpel 9v batterij en een casefan met een vrijloopdiode ertussen de behuizing is van een oude par spot

getest en gaat best goed
@ ik heb nog geen specifiekaties
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
labvoeding erop. wanneer je aan t solderen bent mag je toch geen voeding op je schakeling hebben staan 
RetroRammdd
mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl
ja ik heb al sinds dat ik een soldeerbout heb zonder gedaan dus het kan nog wel ff tot ik dit ding af heb maar geen zorgen ik soldeer niet met een voeding eraan 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
, arme buren ...