oxurane
Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Mijn STK500, maar dan lekker klein, zodat ie zo in de broekzak mee kan.
Ter vergelijking heb ik mijn USB-stickie ernaast gelegd.
Soldeerkunsten zijn ietwat minder elegant, maar ja, ik heb ook zulke kleine onderdeeltjes gebruikt.....
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
een printje voor onder me glcd met touchscreen.
de display word aangestuurt door een atmega32
en is berijkbaar via een TWI verbinding
bovenkant:
onderkant:
met display er op:
ik heb gisteren nieuwe display besteld want bij deze is de kabel die uit het touch glaasje afgescheurt, zit een barst in het scherm en de achtergrondverlichting doet het niet meer.
stef
Restauratie project van een adelec vermogensversterker anno 1969-70.
Na 20 jaar in een kelder gestaan te hebben,bij mij beland om op te knappen.
Het moeilijke eraan was een schema te vinden,na lang zoeken iets gevonden wat er op leek.
Een elektuur boekje van januari 1969,schema van een eindversterker met twee maal 2n3055 in de eindtrap en symmetrische voedingsspanning.
De versterkers staan in brug met een fasedraaier,met op iedere koelbalk 6 x 2n3055,de orginele trafo(eria)was doorgebrand en lag in sluiting.
Er was ook 1 eindtrap doorgebrand, alle elko's zijn ook vervangen.
Voedingsspanning +/- 30 volt,elko's 4 x 10.000µF.
Jammer genoeg geen foto's van voor de restauratie,hij zat helemaal onder het stof en vuil.
oxurane
Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Op 8 mei 2009 15:58:20 schreef pros:
Dit gaat je blijkbaar beter af, dan een simpele watervoeler...
ROFL !! Die Chinezen kunnen goed kopieren. Dat lijk ik dus ook aardig onder de knie te hebben. Verder heb ik tijdens het solderen veel moeten turen (met samengeknepen oogjes), dus ook al weer veel overeenkomsten met de Chinezen.
Maar zodra die watersensor goed aan de praat is, zal ik het waarschijnlijk ook weer kleiner maken. Nu is ie nog "groot" : 23x21 mm, enkelzijdig
[EDIT]
A propos : ik heb op de STK500 een witte 0603 LED zitten, voor de Power. Een blauwe 0603 LED om aan te geven dat ie communiceert met een aangesloten AVR. Beide zitten links van de ATMEGA8.
Vooruit dan maar : ook nog een afbeelding van de onderkant. Er is dus ruimte om dit dingetje nog kleiner te maken, ware het niet dat de 10-polige stekker de beperkende factor is, qua breedte van de mini STK500.
[Bericht gewijzigd door oxurane op (15%)]
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op 7 mei 2009 21:33:03 schreef timmie:
@brokencore & Prosdat ding wordt aangestuurd vanuit een pwm kanaal van mijn controller dat ding komt indedaad nooit boven de 20mA zoals het nu getekend staat.
in het uiteindelijk ontwerp wordt de spanningsval over een lagere weerstand gemeten en vesterkt door een 2e opamp vooal hij wordt ingekoppeld op de comperator.
zodat er een groter stroom bereik ontstaat
Je hebt die tweede opamp niet nodig... Bereken je weerstand zo dat bijvoorbeeld bij de volle stroom de spanningsval 1V is. Aan de ingang van de comparator zet je in plaats van 1 weerstand en een elco een weerstanddeler en een elco. Zo spaar je een hele opamp uit! 
Ik heb dat exact zo gedaan met mijn schakeling. Alleen in plaats van de transistor heb ik een MOSFET genomen. Kan allebei, voordeel van de MOSFET is echter dat die geen stroomvretende basis heeft. Zet wel voor de zekerheid een weerstand voor de gate. De capaciteit kan anders misschien de opamp beschadigen bij inschakelen.
Zoiets (schema in de rechthoek):
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Even nog iets voor de dochter gemaakt. Een poster van de film twilight en daar 160 led's op geplaatst.
ivar92
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch
Netjes! Je ziet er niks van op de poster, of zaten ze er toen nog niet? Je kan hem zo in serie gaan maken voor de meisje in mijn klas!
dit is mijn eerste project: de relaiskaart.
hij is nog niet helemaal af, ik moet nog 3 snoeren aansluiten.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06952.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06953.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06954.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06955.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06956.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06957aa.jpg
Niemand zit te wachten op wazige megaposters!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (16%)]
teunhaperen
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Maak je foto's even iets kleiner, het laden duurt nogal lang.
En die SubD connector is dat praktisch dat daar een vrouwtje zit. Ik had er eerder een mannetje gezet (LPT verlengkabel van pc naar broodtrommel) of een Centronics (standaard printerkabel van pc naar broodtrommel)
Op 9 mei 2009 10:45:33 schreef teunhaperen:
Maak je foto's even iets kleiner, het laden duurt nogal lang.En die SubD connector is dat praktisch dat daar een vrouwtje zit. Ik had er eerder een mannetje gezet (LPT verlengkabel van pc naar broodtrommel) of een Centronics (standaard printerkabel van pc naar broodtrommel)
ik heb een 5m verlengkabel van man naar man.
Op 9 mei 2009 10:53:37 schreef T-baev:
Zie ik nu 16 relais?
klopt, ik kon met een transistor die 8 24v relais niet schakelen en die 12v relais wel.
Op 9 mei 2009 10:53:37 schreef T-baev:
Zie ik nu 16 relais?
klopt, ik kon met een transistor die 8 24v relais niet schakelen en die 12v relais wel.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (33%)]
Neem dan een dikkere tor?
Beetje jammer van die onnodige 8 relais, met wat gefrutsel kan je er mss nog een 16x relaiskaart van maken.
[Bericht gewijzigd door stefhead op (69%)]
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
ja, ik ook. of wordt ik scheel?
Mijn board:
onderkant
bovenkant
overig:
mijn eerste ets!
eerste interface!
heb wel veel BC547b gesloopt onderweg 
Op 9 mei 2009
11:16:41 schreef bob_csv:
[...]
ah, oke
Ik ben ook wat verder met men relais kaart:
Ik schakel nu 1 TL-lamp en een stopcontactenblok. Linker oranje kaben is voor de TL buis, de rechter is voor de stopcontacten.
Over de TL-buis en de stopcontacten staat ook nog een schakelaar parallel zodat ik niet steeds mijn pc aan moet zetten als ik een van de 2 moet aanzetten.
Ik heb alles ook al getest en het werkt. Ik gebruik het progje LTPpushbutton.
Is het niet handiger daar een wisselschakelaar voor te nemen?
Dan kan je kiezen tussen AAN-PC bediening.
Anders brand misschien de boel een keer door als je niet goed oplet.
[Bericht gewijzigd door JelmerJan op (15%)]
Dit topic heeft volgens mij de verkeerde naam, "show je relais" lijkt me beter 
Wat sturen jullie toch met al die relais?
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
teunhaperen
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
houden jullie er ook rekening mee, dat tijdens het opstarten van de computer de uitgangen af en toe hoog worden (relais klapperen) en daarna alles, bij win98 uit gaat behalve uitgang 4, en bij XP alles aan blijft staan.
Dit kan misschien lastig zijn als je je licht er mee schakelt.